  • 1. Data: 2006-06-10 06:07:21
    Temat: Kredyt na działkę i dom
    Od: Dawid <d...@p...fm>

    Witam

    Zastanawiam się, czy jest bank który daje kredyt na działkę i budowę
    domu w jednym 'pakiecie'? Fakt, że można najpierw wziąść kredyt na
    działkę a później na dom, ale może istnieje inny sposób?

    Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2006-06-10 12:58:18
    Temat: Re: Kredyt na działkę i dom
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > w jednym 'pakiecie'? Fakt, że można najpierw wziąść kredyt na działkę a
    > później na dom, ale może istnieje inny sposób?

    Taki kredyt jest mozliwy, jednorazowo.
    Kredyt taki bylby wyplacany w transzach i pare rzeczy dodatkowych zapewne
    zostaloby w umowie zawarte.

    Np. Od zakupu dzialki (tu: wyplata pierwszej transzy) jakis czas, nie
    dluzszy pewno niz kilka miesiecy na uzyskanie ostatecznego pozwolenia na
    budowe, potem czas na budowe wg harmonogramu i kosztorysu (kolejne transze),
    powiedzmy kilkanascie miesiecy, potem po zakonczeniu budowy (tu zaczyna sie
    splata kapitału) ok. 6 m-cy na uzyskanie decyzji o dopuszczeniu do
    uzytkowania budynku.
    Takie cos moze byc klopotliwe ze wzgledu na czas zalatwiania spraw
    urzedowych. I mozna sie na jakichs terminach wysypac, wtedy aneksy do umowy
    itp. itd.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl

  • 3. Data: 2006-06-10 19:21:50
    Od: Dawid <d...@p...fm>

    Bartek napisał(a):

    > Taki kredyt jest mozliwy, jednorazowo.
    > Kredyt taki bylby wyplacany w transzach i pare rzeczy dodatkowych
    > zapewne zostaloby w umowie zawarte.

    Witam

    Dziękuję za odpowiedź. W sumie to w mojej sprawie chodzi 'jedynie' o
    dwie transze, pierwza na kupno działki a druga na kupno gotowego domu
    (kanadyjskiego). Pozostaje mi tylko przejść się po bankach i popytać.

    Pozdrawiam
    Dawid

  • 4. Data: 2006-06-10 22:42:30
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    W sumie to w mojej sprawie chodzi 'jedynie' o
    > dwie transze, pierwza na kupno działki a druga na kupno gotowego domu
    > (kanadyjskiego). Pozostaje mi tylko przejść się po bankach i popytać.

    Jesli chodzi o dzialki, to niektóre banki limitują wysokosc swojego
    zaangazowania np. do 60%. W przypadku tychze na pewno wyznaczą wielkosc 1
    transzy na zakup dzialki na nie wiecej niz przyjety limit np.60%, wymagając
    wpierw wniesienia 40% wartosci dzialki jako wkladu wlasnego do kredytu.
    Oczywiscie dzialka musi miec status budowlanej lub tez rolnej,dla której w
    planie zagospodarowania lub studium już przewidziano przenaczenia na
    zabudowe jednorodzinną. Bo jesli dzialka bedzie typowo rolna, gdzie trzeba
    sie bedzie dopiero starac o odrolnienie itp., to bedzie ciezko, zeby cos
    takiego skredytowac.

    Z drugą czescia nie powinno byc problemu. Akurat taką inwestycje, to banki
    chetnie kredytuja.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl