  • 1. Data: 2006-12-28 12:01:08
    Temat: Kredyt na mieszkanie
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Witam,

    Moze bylo, moze nie bylo, w kazdym razie nie znalazlem, wiec pytam ja.
    Sprawa wyglada nastepujaca:

    Wspolnie z dziewczyna chcemy kupic mieszkanie. Na razie nie planujemy sie
    wiazac formalnie, wiec kwestia kredytu wydaje sie troche skomplikowana. Ona
    zarabia ponad 2 netto - wykazywane. Ja mam swoja firme od pol roku, zarobki
    roznie, srednio ok. 4-5 tys. Czy orientuje sie ktos, jak najkorzystniej
    wystapic o kredyt do banku. Czy jedna osoba i kredyt na calosc, czy dwie
    osoby po dwa mniejsze kredyty, czy dwie osoby wspolnie po jeden? Jak to
    wyglada od strony prawnej (formalnie jestesmy dla siebie obcy przeciez).

    Mam nadzieje, ze jasno nakreslilem sprawe.

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 2. Data: 2006-12-28 13:06:34
    Temat: Re: Kredyt na mieszkanie
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Robert porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > zarabia ponad 2 netto - wykazywane. Ja mam swoja firme od pol roku, zarobki
    Pierwsza uwaga - czesc bankow niechetnie patrza na wlasna dzialalnosc,
    jesli jest krotko prowadzona. aczkolwiek tutaj ratuje Was to ze drugi
    kredytobiorca ma normalna umowe o prace
> [...]
    > osoby po dwa mniejsze kredyty, czy dwie osoby wspolnie po jeden? Jak to
    > wyglada od strony prawnej (formalnie jestesmy dla siebie obcy przeciez).
    Obcosc nie ma dla banku znaczenia (moze poza tym ze jako single macie
    mniejsza wiarygodnosc kredytowa).
    Dwa mniejsze kredyty - nie mam pojecia czy to przejdzie ale watpie.
    Kredyt na jedna osobe czy na dwie. Podstawowe pytanie - czy pojedynczo
    macie wystarczajaca zdolnosc kredytowa zeby wziac kredyt w pojedynke?
    Jesli nie, to pozostaje tylko opcja wspolnego kredytu.
    Z punktu widzenia kosztow - raczej nie powinno byc roznicy.
    Za to roznica moze byc w kwestii przyszlosciowej... w razie (odpukac,
    nie zycze Wam tego ale...) rozstania sie bank bedzie scigal o raty
    osobe, ktora widnieje jako kredytobiorca. Jesli wezmiecie kredyt we
    dwojke, poklocicie sie, rozstaniecie i jedno z Was przestanie splacac
    kredyt - to bank scignie druga osobe, bez wzgledu na to kto mieszka w
    mieszkaniu, kto reguluje oplaty itp. Ale nadal oboje macie prawo do
    mieszkania i do kasy z jego sprzedazy.
    Z drugiej strony nie wiem czy moze wziac kredyt jedna osoba a
    wlascicielami beda dwie osoby:/
    Pojdz do pierwszego-lepszego banku i sie zapytaj - zasady powinny byc
    mniej-wiecej takie same (roznice beda co najwyzej w zdolnosci
    kredytowej, oprocentowaniu itp). Ewentualnie jakis doradca kredytowy
    (expander, open finance)
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-12-28 13:17:22
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Robert" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > calosc, czy dwie osoby po dwa mniejsze kredyty, czy dwie osoby wspolnie po
    > jeden? Jak to wyglada od strony prawnej (formalnie jestesmy dla siebie

    Jeden kredyt na dwie osoby.

  • 4. Data: 2006-12-28 14:04:23
    Od: "szele" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Robert
    >
    > Jeden kredyt na 2 osoby - żaden bank nie zgodzi się, aby w KW był wpisany
    na drugim miejscu. Jeśli chcesz - chętnie pomogę.

  • 5. Data: 2006-12-28 18:41:02
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    Jeden kredyt na dwie osoby, składacie oświadczenie że prowadzicie wspólne
    gospodarstwo domowe i tyle.

    W moim Banku musiałbyś prowadzić działalność 2 lata ponieważ wymagamy
    deklarację podatkową za 2 ostatnie lata podatkowe.

    Prawdopodobnie BPH ma mniejsze wymagania odnośnie działalności, bodajże 1
    rok trzeba prowadzić.

    Marcin Sygnowski
    Doradca ds. Bankowości Hipotecznej
    tel. 022/640-87-76, kom: 601-855-243
    email: m...@i...pl

  • 6. Data: 2006-12-29 18:59:04
    Od: Tomasz <t...@g...net!!!>

    Robert napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Moze bylo, moze nie bylo, w kazdym razie nie znalazlem, wiec pytam ja.
    > Sprawa wyglada nastepujaca:

    [...]
    > Mam nadzieje, ze jasno nakreslilem sprawe.

    ja i moja obecnie juz zona tak wlasnie zrobilismy, zadno z nas nie mialo
    wystarczajacej zdolnosci, (mnie nieco brakowalo, a ona to wogole mogla
    zapomniec). Wzielismy kreske wspolnie i wspolnie jestesmy (50/50)
    wpisani na umowie z developerem i na umowie kredytowej. Bank nie pytal o
    nic w kwesti zwiazku, interesowal sie tylko dochodami. (teraz tylko
    musimy uaktualnic dane w banku bo M zmienila nazwisko :) )

    jesli chodzi o kwestie wlasnosci, to wspolwlasciciele mieszkania musza
    byc wspolkredytobiorcami, lub moze byc jeden wlasciciel i wiecej
    kredytobiorcow - wybor nalezy do was.

    pozdrawiam i zycze najlepszego
    --
    Tomek i M