  • 1. Data: 2011-08-12 06:52:53
    Temat: Kredyt we frankach
    Od: "dziejek7" <d...@w...pl>

    Witam,

    zastanawiam się czy warto teraz brać kredyt we frankach...?
    Czy tylko Nordea na sensowną ofertę na dzien dzisiejszy?

    dziejek7

  • 2. Data: 2011-08-12 07:13:14
    Temat: Re: Kredyt we frankach
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.08.2011 08:52), dziejek7 wrote:
    > Witam,
    >
    > zastanawiam się czy warto teraz brać kredyt we frankach...?
    > Czy tylko Nordea na sensowną ofertę na dzien dzisiejszy?

    Moja rada jest taka: jeżeli dasz radę przężyć z tym że kredyt np. przez
    5-10 lat będzie o 50% większy niż wartość nieruchomości (czyli nie
    sprzedasz, bo musiałbyś ze swoich dołożyć połowę wartości mieszkania),
    to bym rozważał. Bo wg mnie jest duża szansa że kurs zleci, ale nie
    można wykluczyć też sytuacji że kurs w ciągu 2 lat dobije do 6zł.

    Jeżeli jednak jesteś na styk i chcesz być "mobilny" (móc zrefinansować
    kredyt w innym banku lub np. zmienić mieszkanie na większe/bliżej
    pracy), to odradzam.

    p. m.

  • 3. Data: 2011-08-12 08:05:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 12.08.2011 08:52, dziejek7 wrote:
    > Witam,
    >
    > zastanawiam się czy warto teraz brać kredyt we frankach...?
    > Czy tylko Nordea na sensowną ofertę na dzien dzisiejszy?

    Moim zdaniem jest bardzo opłacalne, choć aby mieć pewność to potrzebna
    byłaby wróżka :) ale raczej w nieskończoność frank nie będzie rósł.
    To prawda - Nordea jedynie ma sensowne warunki.
    Z wczorajszej informacji w OF jest jednak prawdopodobne że takiego
    kredytu wcale nie otrzymasz, gdyż banki się z tej waluty wycofują (w
    szczególności właśnie Nordea). Czemu - jest to dla mnie trudne do
    zrozumienia,
    Biorąc teraz kredyt we franku aby dobić z wysokością raty do złotówki to
    frank musiałby urosnąć pewnie do 8zł (skoro osoby które brały kredyt jak
    frank był po 2zł dopiero teraz dobiły z ratą do analogicznych
    złotówkowych). A przy odwróceniu trendu to już dla klienta miód-mailina...
    Marx

  • 4. Data: 2011-08-12 08:14:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości grup
    l...

> [...]
    > frank był po 2zł dopiero teraz dobiły z ratą do analogicznych
    > złotówkowych). A przy odwróceniu trendu to już dla klienta miód-mailina...

    Nosz ja pierdzielę. :) Może właśnie dlatego się muszą wycofać, że pomimo
    upływu tylu lat potencjalni klienci nadal wydają się nie rozumieć jak to
    działa (bo faktyczni klienci może już coś zajarzyli). Nie sądziłem, że
    usłyszę jeszcze tę mantrę 'niskiej bieżącej raty'.

  • 5. Data: 2011-08-12 08:23:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.08.2011 10:05), Marx wrote:

> [...]
    > frank był po 2zł dopiero teraz dobiły z ratą do analogicznych
    > złotówkowych). A przy odwróceniu trendu to już dla klienta miód-mailina...

    A jaki widzisz problem w tym żeby się trend utrzymał?

    Powiedzmy że CHF przestaje się umacniać, ale ... PLN zaczyna słabnąć (bo
    i nas w końcu dopada kryzys)

    p. m.

  • 6. Data: 2011-08-12 08:42:49
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "dziejek7" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > zastanawiam się czy warto teraz brać kredyt we frankach...?
    > Czy tylko Nordea na sensowną ofertę na dzien dzisiejszy?

    Zdecydowanie lepiej wziąć kredyt we frankach teraz aniżeli wtedy gdy był po
    2zł. Dużo większa szansa, że frank się osłabi aniżeli umocni - drzewa nie
    rosną do nieba.

  • 7. Data: 2011-08-12 09:05:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.08.2011 10:42), brunet.wp wrote:
> [...]
    >
    > Zdecydowanie lepiej wziąć kredyt we frankach teraz aniżeli wtedy gdy był
    > po 2zł. Dużo większa szansa, że frank się osłabi aniżeli umocni - drzewa

    Wydaje mi się, że rozsądne podejście jest takie, że jak inwestujesz, to
    drzewa nie rosną do nieba. Jeżeli jednak pożyczasz - to owszem, mogą.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-08-12 09:20:12
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działa (bo faktyczni klienci może już coś zajarzyli). Nie sądziłem, że
    > usłyszę jeszcze tę mantrę 'niskiej bieżącej raty'.

    Marku ale zauwaz ze podobna sytuacja byla gdy frank byl po 2 zeta. Przeciez
    do 1 grosza frank nie mogl spadac, a wtedy banki prawie wciskaly kredyty we
    frankach. Wiem ze kwota kapitalu do splacenia jest tez bardzo wazna, ale
    chyba niska rata rowniez, bo przeciez inaczej chyba wszyscy kredytobiorcy
    zlotowkowi brali by raty malejace (gdyby wysokosc raty jednak nie byla tak
    wazna).

  • 9. Data: 2011-08-12 09:37:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:j22r8g$dai$...@n...onet.pl...

> [...]
    > wazna, ale chyba niska rata rowniez, bo przeciez inaczej chyba wszyscy
    > kredytobiorcy zlotowkowi brali by raty malejace (gdyby wysokosc raty

    Istnieją tendencje do porównywania początkowych rat, kiedy to na ratę
    kredytu frankowego ma miejsce największy wpływ stopy procentowej, a
    najmniejszy kursu (pomijam tu już kompletnie obłędne porównania typu
    sumowanie dotychczasowych rat). Z każdą ratą wpływ stopy procentowej się
    zmniejsza, a wpływ kursu wzrasta. Efekt będzie taki, że nawet "raty
    malejące" we franku bardzo często w praktyce będą ratami rosnącymi w
    złotych. Podczas gdy (na skutek inflacji) przy tzw. ratach równych, realna
    wartość bieżącej raty przy kredycie złotowym spada, przy frankowym rośnie.
    Dodatkowo stopy procentowe w przypadku CHF nie mogą już niżej spaść, mogą
    tylko wzrosnąć lub pozostać bez zmian.

    Pomijam już kwestie uwięzienia na tym kredycie, w przypadku spadku wartości
    zabezpieczenia, wirtualne możliwości przewalutowań oraz możliwe dodatkowe
    mechanizmy dojenia klienta.

    Naturalnie można sobie pozwolić na taką spekulację, o ile się rozumie jak to
    działa. Są wprawdzie do tego lepsze instrumenty, ale można użyć i kredytu w
    CHF. Ja akurat mam przeczucie, że w tym tygodniu lub w następnym jest/była
    lokalna górka. I jakby to była dla mnie jedyna możliwość spekulacji, to
    pewnie wziąłbym kredyt w CHF w celu jego przewalutowania na PLN w niedługim
    czasie i realizacji zysku.

  • 10. Data: 2011-08-12 09:41:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    [...]

    > kredytu frankowego ma miejsce największy wpływ stopy procentowej, a
    > najmniejszy kursu (pomijam tu już kompletnie obłędne porównania typu
    > sumowanie dotychczasowych rat). Z każdą ratą wpływ stopy procentowej

    Chyba Cię nie zrozumiałem. Dlaczego "obłędne"?
    KJ

    --
    Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)