  • 21. Data: 2011-03-09 09:03:05
    Temat: Re: Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:il7flu$qeg$1@inews.gazeta.pl...

    > W tym przykładzie dostarczana jest płynność. Dalej nie widzę jak z jednego
    > konta przechodzą pieniądze na drugie. Mówię poważnie. To jest mój realny
    > problem. Kolo jest winien 20 kawałków. Jak ma mi je przekazać przez
    > giełdę.

    tego nie wiem bo przykład dotyczy innej sytuacji
    i nie pomogę Ci w rozwiazaniu tego szczególnego problemu

  • 22. Data: 2011-03-09 09:04:47
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to proste
    > jeden ma prawdziwe pieniądze, drugi akcje czyli pieniądze teoretyczne
    > po transakcji role się zamieniają, to jest ten kluczowy moment:)
    >
    > szczególnie jak ten który ma pieniądze może dokonać dowolnego wyboru
    > papierów do zakupu i nie ponosi żadnych strat finansowych nawet jak
    > papiery później stanieją
    >
    > ja, mając gorące papiery szukałbym takich ale nie mam najmniejszego
    > zamiaru tego rozwijać bo jest IMO wystarczająco zrozumiałe

    To proste nie jest jak na mój kubusiowy rozumek. Czy auto, które sprzedaje
    na allegro to też teoretyczne pieniądze? W/g tego rozumowania to
    sprzedawanie czegokolwiek komukolwiek jest okradaniem go z pieniędzy. Cóś
    pierdzielisz.

  • 23. Data: 2011-03-09 09:06:13
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie tyle płynność, co dostarczany jest pieniądz i to nie jako żadna spłata
    długu.
    Po prostu czyjś realny pieniądz jest zamieniany na papier, a czyjś papier na
    realny pieniądz.
    Tylko tyle.

  • 24. Data: 2011-03-09 09:10:46
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tego nie wiem bo przykład dotyczy innej sytuacji
    > i nie pomogę Ci w rozwiazaniu tego szczególnego problemu

    No to mamy jasność. OFE transferują pieniądze do spółek matek tylko nie
    wiemy jak to robią i dalsze badania są przed nami. To tak jak z mgłą w
    Smoleńsku. Ruscy ją postawili tylko nie wiemy jak to się robi i nie umiemy
    tego eksperymentu powtórzyć i opisać w "Science"

  • 25. Data: 2011-03-09 09:10:53
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > na allegro to też teoretyczne pieniądze? W/g tego rozumowania to
    > sprzedawanie czegokolwiek komukolwiek jest okradaniem go z pieniędzy. Cóś

    Udajesz że nie rozumiesz.

    Więc przykład z autem proszę bardzo:

    Mam kilka samochodów których nie jestem w stanie szybko i w dobrej cenie
    sprzedać.
    Nie ma chętnych i ew ostro poleci cena jeśli zacznę się dostosowywać do cen
    proponowanych przez chętnych na nie.

    No ale mój znajomy dostał w zarządzanie kasę.
    Powiedziano mu: handluj samochodami, masz prowizję od obrotu i żadnych
    konsekwencji jeśli kupione samochody gwałtownie stanieją. Jak zdrożeją to
    też na tym nie zarobisz, to w ogóle nie jest Twój problem.

    Rozwiązanie problemu nasuwa się samo i przykro że robisz ze mnie durnia, ale
    Twoje prawo.

  • 26. Data: 2011-03-09 09:14:05
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > długu.
    > Po prostu czyjś realny pieniądz jest zamieniany na papier, a czyjś papier

    Tak to się dzieje od 9:00 do 17:30 na każdej spółce w każdy dzień giełdowy.
    I pytanie na koniec. Czy gdyby OFE dziś sprzedało wszystkie akcje na koniec
    dnia to miałoby więcej pieniędzy niż wydało na zakup tych akcji czy mniej?
    Wiesz to?

  • 27. Data: 2011-03-09 09:31:56
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > też na tym nie zarobisz, to w ogóle nie jest Twój problem.
    >
    > Rozwiązanie problemu nasuwa się samo i przykro że robisz ze mnie durnia,

    Skippy, na prawdę. Nic nie robię tylko chcę się dowiedzieć. Słowo.
    Opowiadasz ciągle o normalnych zachowaniach na rynku. Na razie wyłuskałem,
    że sprzedający wie (wie - to ważne słowo), że się trend odwróci i ma kłopot
    z płynnością i OFE dostarczają płynność. Może tak być jak mówisz. Może to
    nie znaczy, że się odbywa. To, że ktoś może ukraść to nie znaczy, że ukradł.
    Przydały by się dowody. Ale może w Twoim świecie dowody są niekonieczne?
    Cały szkopuł, tak myślę, polega na tym, ze myślisz kategoriami setek tysięcy
    no może kategoriami miliona czy dwóch. Pomyśl kategoriami dziesiątek
    miliardów i wyobraź sobie, ze musisz zagospodarować setki milionów świeżej
    kasy miesięcznie. Nie myśl magicznie tylko realnie. Postaw się w takiej
    sytuacji i powiedz co byś zrobił. Jak byś to zrobił by uratować zyski jak
    masz pewność (no ty jesteś fachowiec i takie rzeczy wiesz na pewno nie tak
    jak te OFErmy), że 1 maja 2011 będzie półroczna górka. Obsuwa będzie na 15%
    i masz obrócić 50 miliardów na gotówkę i co miesiąc przywożą nową ciężarówkę
    pieniędzy. 1 listopada jest dołek i lecimy z powrotem. Co robisz i kiedy?

  • 28. Data: 2011-03-09 09:37:34
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    zacytuj gdzie tu to napisałem, o tej kradziezy

  • 29. Data: 2011-03-09 09:57:27
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > zacytuj gdzie tu to napisałem, o tej kradziezy

    Niepotrzebnie się wzruszasz. Ja nie napisałem, że kogoś oskarżasz o
    kradzież. Zdanie z kradzieżą miało pokazać, ze teoretyczna możliwość nie
    implikuje pewnego zdarzenia. Nie chcę Cie urazić i robić Ci przykrości. Moim
    celem było raczej wyciągnięcie Cie z maniery powtarzania łatwych wyobrażeń i
    zbyt prostego sposobu tłumaczenia świata. Jak się rozglądam dookoła to mam
    pewność, ze ziemia jest płaska. Mam kłopot, nie umiem tego udowodnić. Więc
    się z tym twierdzeniem nie afiszuję tylko ciężko pracuje nad dowodem. Ale
    oczywiście Ty masz prawo opowiadać co chcesz. To tylko moja propozycja. Z
    tym OFE to możesz mieć rację. Możesz ale nie musisz. Jutro może spadnie, a
    może wzrośnie lub będzie stało w miejscu. Taka opinia jest zupełnie
    niegrywalna, jak to sam mówisz.

  • 30. Data: 2011-03-09 09:58:48
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > celem było raczej wyciągnięcie Cie z maniery powtarzania łatwych wyobrażeń
    > zbyt prostego sposobu tłumaczenia świata.

    myk jest prosty a ja kończe temat