  • 31. Data: 2011-03-09 10:55:57
    Temat: Re: Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Tak to się dzieje od 9:00 do 17:30 na każdej spółce w każdy dzień
    > giełdowy.
    > I pytanie na koniec. Czy gdyby OFE dziś sprzedało wszystkie akcje na
    > koniec
    > dnia to miałoby więcej pieniędzy niż wydało na zakup tych akcji czy mniej?
    > Wiesz to?

    Po pierwsze za bardzo uogólniasz. Dlaczego akurat wszystkie akcje? Zapewne

    akcje spółki X, spółki Y czy spółki Z gdzie średnia cena sprzedaży jest
    niższa od średniej ceny zakupu pakietu akcji.

    Po drugie, wątpię żeby ktokolwiek z grupowiczów pracował w księgowości OFE
    żeby móc stwierdzić czy pewne operacje
    były wykonywane czy nie.

    A tak poza tym to zbyt niebezpieczny temat aby wysnuwać jakiekolwiek
    wnioski.

    Arch

  • 32. Data: 2011-03-09 11:23:19
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Zamiast debaty telewizyjnej z min. Rostowskim były min. finansów L.Balcerowicz
    woli medialne monologi (patrz załączony link).
    Polacy czekają na prawdziwą debatę fachowców a nie monologi !!!
    Zarówno o OFE jak i reformie finansów publicznych.

    http://biznes.onet.pl/balcerowicz-krytycznie-o-rzado
    wych-propozycjach,18493,4205628,3790557,251,1,news-d
    etal

  • 33. Data: 2011-03-09 11:25:08
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Archangell wrote:

> [...]
    > żeby móc stwierdzić czy pewne operacje
    > były wykonywane czy nie.
    >
    > A tak poza tym to zbyt niebezpieczny temat aby wysnuwać jakiekolwiek

    Próbuje się dowiedzieć czy są jakieś przesłanki do twierdzenia, że OFE
    przepompowują pieniądze do spółek matek. Teraz zdaje sobie sprawę, że taka
    wycena akcji nie ma znaczenia. Gdyby na wycenie był zysk to zysk mógłby być
    wyższy, a gdyby była strata to strata mogłaby być niższa. Moje pytanie jest
    bez sensu w kontekście rozmowy ze Skippy. Jakie niebezpieczeństwo mi grozi?
    To ciekawe.

  • 34. Data: 2011-03-09 11:30:30
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > być
    > wyższy, a gdyby była strata to strata mogłaby być niższa...

    A jakie znaczenie dla OFE ma wycena akcji oprócz ew konieczności redukcji
    portfela gdy wartość osiągnie limit 40%?

  • 35. Data: 2011-03-09 11:30:43
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 21:33:09 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Dobra juz tak serio: napisaliśmy o tym tonę postów, gdzie więc leży sens
    > pytania?
    >
    > Co do meritum: przelew pieniędzy do OFE, odcięcie tam prowizji i powrót tych
    > pomniejszonych pieniędzy do SP - NIE MAJĄ SENSU dla nikogo, oprócz firm
    > zwanych OFE.
    >
    > Rację więc ma Rostowski.
    Skippy jak widzę siejesz propagandę aż miło. Przypomnij sobie ten wykres, w
    którym dziennikarze procenty pomylili ze złotówkami. Na tym wykresie są też
    naniesione rewaloryzacje ZUS.
    A teraz fakty:
    w roku 1999 - cena jedn. w OFE - 10zł
    w roku 2008 (dzień dołka) - średnia cena jedn OFE - 22 zł.
    To daje przyrost (w procentach) 120% (=(22-10)/10)
    rewaloryzacja ZUS w tym okresie to (o ile pamiętam) 36%

    Wynik: 120% do 36% dla OFE w najgorszym dniu dla giełdy od 10 lat.
    O czym więc skippy do qwy nędzy mówisz?
    Wolisz dostawać 36% z ZUS ale nie dać ani grosza prowizji czy 120% na
    czysto ale podzielić się nieco dochodem?
    Na razie prezentujesz typowo polskie zachowanie: "będę żarł trawe ale
    swojego ani grosza nie oddam".

  • 36. Data: 2011-03-09 11:33:53
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > rewaloryzacja ZUS w tym okresie to (o ile pamiętam) 36%
    >
    > Wynik: 120% do 36% dla OFE w najgorszym dniu dla giełdy od 10 lat.

    w ogóle teraz piszesz o czym innym niz ja w cytacie

  • 37. Data: 2011-03-09 11:39:46
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 12:33:53 +0100, skippy napisał(a):

    > w ogóle teraz piszesz o czym innym niz ja w cytacie

    Nie wymiguj się z przyczyn formalnych ;-).

  • 38. Data: 2011-03-09 11:43:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Nie wymiguj się z przyczyn formalnych ;-).

    nie mam teraz czasu badać tego aspektu sprawy:)
    ponieważ są błedy u pismaków to trzeba by to solidnie sprawdzić samemu
    to nie zmienia faktu, że PRZYMUS oddawania pieniędzy firmie grającej na
    giełdzie to skandal, ile tych procent za 10 lat tam nie natłukli
    donrowolność jak najbardziej, wpłacaj se ile chcesz
    nic innego nie pisze tylko DOBROWOLNOSC w zakresie tak potężnego ryzyka

  • 39. Data: 2011-03-09 11:53:42
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 12:43:45 +0100, skippy napisał(a):

    > k najbardziej, wpłacaj se ile chcesz

    Ale w tym problem, że nie mogę - wolno mi tylko 2,3%. A wolałęm 7,5%
    Kasę i tak pobierają mi z pensji na siłę więc mogę do tego podejść jak
    totus i uznać że to nie moje pieniądze albo ? No właśnie - nic!

    Wczoraj dziennikarka zadała Tuskowi pytanie,czy nie boi się poświecić swej
    kariery. On dumnie odpowiedział, że może się poświęcić dla ludu pracującego
    miast i wsi.
    A prawda jest taka, że w tej chwili poświęcają 38mln Polaków, żeby
    przeksięgować dług państwa z jednego konta na drugie. Niczego to nie
    zmienia realnie, ale warto poświęcić 38 mln ludzi dla zwykłego picu. Ot i
    cała prawda.
    A propos pismaków: co Twoim zdaniem było przyczyną "pomyłki" zamiany 22zł
    na 22%?

  • 40. Data: 2011-03-09 11:57:05
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Ale w tym problem, że nie mogę - wolno mi tylko 2,3%. A wolałęm 7,5%

    Mi trzeba aż 2,3%, wolałbym nic.
    Nie ma dobrowolności, jest przymus państwowy.
    I to właśnie mi sie nie podoba.