  • 11. Data: 2011-09-01 05:57:45
    Temat: Re: Libor CHF 1M ... - 0,1
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Miroro" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j3gl4m$fqj$...@m...internetia.pl...

    > pardon - 0,01%
    > a to ciekawe własnie będzie, bo mój kredyt ma marżę -0,22% + libor -0,1%
    > to wychodzi całe -0,32%. Bank sobie to pewnie i tak odbij jakoś, ale miło
    > chociaż popatrzeć, chyba że coś źle pojmujemy.

    Poważnie masz wpisaną w umowie ujemna marżę do libor chf? A co to za bank?
    Nie jest to przypadkiem dywiz zwany czasami myślnikiem czy tam łącznikiem?

  • 12. Data: 2011-09-01 06:13:22
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2011-09-01 07:57, MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > Poważnie masz wpisaną w umowie ujemna marżę do libor chf? A co to za
    > bank? Nie jest to przypadkiem dywiz zwany czasami myślnikiem czy tam
    Taka marża zdarzała się w Getinie (wtedy Dombank).
    -0,22 % widziałem osobiście i istotnie w czasach Liboru ponad 2%
    oprocentowanie to był wskaźnik oparty na Libor3M -0,22.
    Tak sie zdarzyło kiedy od decyzji kredytowej do daty sporządzenia umowy
    zmniejszył się Libor3M i bank podtrzymał oprocentowanie z decyzji tym
    samym dając ujemną marżę.

    Ciekawe jak jest teraz? :)

  • 13. Data: 2011-09-01 06:24:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "dwr" <d...@g...-u-s-u-n.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Tak sie zdarzyło kiedy od decyzji kredytowej do daty sporządzenia umowy
    > zmniejszył się Libor3M i bank podtrzymał oprocentowanie z decyzji tym

    O, ale fajnie. To już się nieco mniej dziwię determinacji Getinu w rżnięciu
    na spreadzie, skoro mają tego typu kredyty w portfelu. Choć aby taki efekt
    wystąpił zmiana liboru musiała być drastyczna. Ciekawe czy to potem jakoś
    aneksowali.

    Teraz niestety zmiany liboru mało dynamiczne i nominalnie znikome w
    kontekście typowej marży, więc takiego efektu wygenerować się nie da.

  • 14. Data: 2011-09-01 06:38:10
    Od: "Miroro" <m...@w...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Miroro" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Poważnie masz wpisaną w umowie ujemna marżę do libor chf? A co to za bank?
    > Nie jest to przypadkiem dywiz zwany czasami myślnikiem czy tam łącznikiem?

    tak dokładnie mam wpisaną w umowę marżę ujemną. Wynikneło to z tego , że w
    momencie podpisania umowy coś tam sie zmieniło (już nie pamietam co) a w
    ofercie banku zmieniało sie dnia następnego. Z tego tytułu wyliczyła sie
    marża ujemna. Nie ytaj o szczegóły bo ekspertem nie jestem, a teraz to już
    nie pamiętam.
    Bank to Dombank i pewnie całość odbił sobie na spreadzie. W każdym razie w
    tym samym dniu w tym banku było 16 takich umów na Polskę.
    Nie jest to dywiz ponieważ już 5 lat zawsze od liboram mam odejmowaną marże
    i takie jest oprocentowanie.

  • 15. Data: 2011-09-01 08:35:30
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Miroro" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > tym samym dniu w tym banku było 16 takich umów na Polskę.
    > Nie jest to dywiz ponieważ już 5 lat zawsze od liboram mam odejmowaną

    O kurde, no to gratulacje.

    Jak idziesz cały czas na ujemnej marży do libor chf, to nawet getinowy
    spread Ci nie straszny.

  • 16. Data: 2011-09-01 14:16:53
    Od: "Miroro" <m...@w...pl>

    > Użytkownik "Miroro" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >

    > O kurde, no to gratulacje.
    >
    > Jak idziesz cały czas na ujemnej marży do libor chf, to nawet getinowy
    > spread Ci nie straszny.

    bardziej dotkliwy jest teraz kurs CHF niż sam spread, choć teraz można by
    sie zastanowić czy nie spłacać w CHF bo chyba mozna bez aneksów

  • 17. Data: 2011-09-01 20:31:05
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Miroro" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > bardziej dotkliwy jest teraz kurs CHF niż sam spread, choć teraz można by
    > sie zastanowić czy nie spłacać w CHF bo chyba mozna bez aneksów

    Gdyby była jakaś opcja "odkupienia" od Ciebie tego kredytu to bym to bardzo
    chętnie zrobił, o ile nie jest jakiś groszowy i nie kończy się np. za
    3latka. Dostałbyś CHF "do ręki".

    Ale chyba nijak nie da się tego zrobić (zdolnością kredytową do cesji się
    nie wykażę)?

  • 18. Data: 2011-09-10 23:59:38
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Żeby tym instrumentem dało się pohandlować ;-)

    Ale jak Cię dorwie NACZELNIK, TO DOPIERO BĘDĄ JAJA :-))

    -----

  • 19. Data: 2011-09-11 00:02:10
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    IMHO niemożliwe.