  • 151. Data: 2015-11-11 02:53:02
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 563e7c25$0$22828$6...@n...neostrada.pl

    > Pozwoliłeś sobie na sfałszowanie cytatu. Oto jego pełna treść:

    > "Oznacza to, że w przypadku *nieterminowych wpłat* może dojść nawet do
    > podwojenia wartości składki. Co więcej, długotrwałe niepłacenie składek
    > może spowodować nawet powstanie egzekucji należności na drodze
    > sądowej."

    Podałem to, co jest istotne -- 'długotrwałe niepłacenie składek'.
    Można 'długotrwale nie płacić jednej składki -- czyli pomijać
    przykładowo składkę na konto 51, lecz słać na inne konta.

    Ale Ty piszesz:

    > A czy gdzieś napisali, że w przypadku nieopłaconej
    > tylko jednej składki powyższe zasady nie obowiązują?

    'nieOpłacOnej', co znaczy, że mamy do czynienia z jednorazowym
    pominięciem zapłaty.

    Mamy tu (prawie tu -- w 'opłacOnej') aspekt dokonany. Składka jest
    'OpłacOna', nie zaś -- 'PłacOna' bądź 'OpłacAna' periodycznie.
    Aspekt dotyczy nie przymiotników (czy imiesłowów przymiotnikowych),
    lecz czasowników, ale chyba pojmujesz, co mam na swej myśli?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Aspekt_(j%C4%99zykozna
    wstwo)

    opłacAć_periodycznie opłacIć_raz

    Słowo 'niepłacenie' to rzeczownik z zaprzeczeniem 'nie'.
    Słowo 'nieopłaconej' to najwyraźniej przymiotnikowy
    imiesłów bierny z zaprzeczeniem 'nie'.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Imies%C5%82%C3%B3w_prz
    ymiotnikowy_bierny

    Ponadto podałem MID.
    No i cytowałem świeży post -- IMO uczestnicy tej rozmowy
    nie zapomnieli treści zacytowanego postu. (zacytowanego
    częściowo)

    Innym ludziom pozostawię ocenę -- sfałszowałem, czy nie sfałszowałem.
    I przypomnę, że zarzucane jest mi pisanie zbyt obfite. :)

    [(; musi co ;) Chris94 ożenił się z dużym posagiem, ale to
    dopiero trzeba udowodnić... będę nadal prowadzał mą z nim
    rozmowę tak, aby sam przyznał się do tego, iż poślubił
    spory posag]

    IMO szukasz problemów na siłę:

    -- brak przedawnienia
    -- puszczenie z torbami z powodu niezapłacenia jednej składki
    -- rzekome fałszowanie

    [Chris94 uprzedza czasy polowania na czarownice?]

    Zrób mi uprzejmość i przejdź na 1/16 etatu. Emerytury nie stracisz -- jak
    już Liwiusz pisał, rzeźbimy w tym... No... Zapomniałem ;) już w czym...
    Uprawnień ubezpieczeniowych w NFZ nie stracisz... [ciekawe, czy zdążę
    pojechać do sanatorium, zanim PiS zlikwiduje NFZ] W oczach społeczeństwa
    chyba zyskasz... ZUS będzie miaU mniej na wakacje, które lubi spędzać na
    Florydzie, we Włoszech, w Szwajcarii, Francji... Swego czasu koleżanka
    chwaliła się mi swoimi podróżami po zamkach nad Loarą... Zastanwaiłaem
    się wówczas nie nad rekonkwistą, ;) lecz na źródłem finansowania takich
    wypadów... Koleżanka oczywiście pracuje w ZUSie. :)

    Może na 4x4 zabraknie dla ZUSu... Albo będą musielił ZUSmani jeździć
    krotkimi ;) samochodami... Jak krótkimi? Ano

    http://niezalezna.pl/54918-szokujace-kryteria-wyboru
    -auta-dla-urzednika-zus-tylko-niektore-limuzyny-podo
    laja-zadaniu

    Długość auta minimum. 4,82 metra, szerokość minimum 1,80 m, silnik co najmniej 165
    konny,

    Proste -- niesumiennych płatnicy ścigani są szybko, bo czas -- to pieniądz!
    A że są to zwykle wielcy oszuści -- potrzebne są duże samochody...
    I zima idzie, więc -- 4x4...

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19136779,przetarg-w-zu
    s-niezbedny-syv-z-napedem-4x4.html

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 152. Data: 2015-11-11 23:22:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" c...@g...co

    > A to jakieś nienormalne jest?
    > Ja mam kilkanaście lat ten sam numer u jednego
    > operatora.

    : Ja bodajże od 2001 roku.
    : Konto w 1 banku też mniej wiecej od tego
    : roku i przenosić nie zamierzam bo i po co.

    Więc życzę owocnej współpracy. :)
    Ja w Mille miałem masę numerków kont. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 153. Data: 2015-11-11 23:22:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 563f057e$0$22820$6...@n...neostrada.pl

    > A to jakieś nienormalne jest?

    Nieprawdopodobne, ale to nie jest moja sprawa. :)
    Ja zmieniałem wielokrotnie.

  • 154. Data: 2015-11-12 01:31:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WAM" 8...@4...com

    > Załóż konto na https://pue.zus.pl/portal/logowanie.npi

    Jutro zamierzam iść, aby sprawdzić, jak jest.
    I ePUAP, i PUE chcę załatwić za jednym pociągnięciem.

    Czy dobrze rozumiem:

    -- żegnaj programie 'płatnik' na rzecz epłatnika
    -- żegnajcie certyfikaty kwalifikowane?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 155. Data: 2015-11-12 13:02:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 12 Nov 2015 01:31:31 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > -- żegnaj programie 'płatnik' na rzecz epłatnika
    Korzystam z PUE raczej "tylko do odczytu" ale przypuszczam że tak.

    > -- żegnajcie certyfikaty kwalifikowane?
    Przypuszczam że nie bo chciałem wysłać aktualizację numerów kont
    bankowym przez PUE i żądało certyfikatu do podpisania. A próbowałem
    przez PUE bo przez CEIDG nie poszło z powodu, którego nie udało mi się
    okreslić dokładnie, coś im nie pasował mój PESEL.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 156. Data: 2015-11-12 21:42:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WAM" r...@4...com

    > Korzystam z PUE raczej "tylko do odczytu" ale przypuszczam że tak.

    Pojąłem z netu, że ePłatnik umożliwia to, co Płatnik, ale bez
    płatnego certyfikatu. (to -- i więcej, niż tylko to) Ja chcę
    słać deklaracje do ZUSu.

    [nie chcem, ale muszem, póki jest ZUS na tym świecie...]

    > Przypuszczam że nie bo chciałem wysłać aktualizację numerów kont
    > bankowym przez PUE i żądało certyfikatu do podpisania.

    Bo trzeba wcześniej osiągnąć stosowny ePUAP.

    http://epuap.gov.pl/wps/portal

    [epuap, czyli epoiom?]

    > A próbowałem przez PUE bo przez CEIDG nie poszło z powodu,
    > którego nie udało mi się okreslić dokładnie, coś im nie
    > pasował mój PESEL.

    Hm... A co to CEIDG?

    -=-

    BTW -- na grupie o PUE było akurat wtedy, gdy uznałem, że trzeba
    powstrzymać me gadulstwo i zająć się cudem, ;) jakim jest 'Płatnik'...
    Oczom mym ukazała się masa plików, ale Płatnik zainstalował się na
    WXP... Podszedłem więc do Kiciusia (z Win7Starterem) i... Klops...
    Czegoś zażyczył sobie... Zainstalowałem ręcznie, ale nadal było źle...

    Szukając informacji o tym, czego życzy sobie 'Płatnik', odkryłem,
    że jest też ePłatnik...

    Po odwaleniu ,,ciężkiej roboty'', wlazłem ;) na grupę, aby dokończyć
    gadulstwa i oczom mym ukazały się posty o?... O tym, czego szukałem...
    Czy to nie złośliwość Pana Losu? :)

    Aby było jasne -- dziękuje Panu Losowi ;) za ePłatnika, bo raczej
    Płatnik wygląda na produkt doskonały_inaczej... Naczytałem się
    pochwał ;) różnych ludzi...

    -=-

    No i jak tu powiedzieć/uznać, że gadulstwo prowadzi do złego?...
    Gdybym zajął się gadulstwem -- nie instalowałbym w ogóle Płatnika
    i nie wiedziałbym, że to produkt doskonały_inaczej, za który ZUS
    żre rocznie setki milionów plnów... (za współpracę z którym?)

    -=-

    BTW ZUSu i NIKu...

    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=1&ved=0CCAQFjAAahUKEwj2u8uy34vJAhXjnnIKHey0
    Ass&url=http%3A%2F%2Fzus.pox.pl%2Fzus%2Fzus-wydal-ni
    elegalnie-setki-milionow-zlotych-nik-kieruje-sprawe-
    do-cba.htm&usg=AFQjCNEIprHlpzjFBPN_eE4HNiPEVwZgTw&si
    g2=NR9yTkXTywMif3yI9Idxdw

    ZUS wydał nielegalnie setki milionów złotych. NIK kieruje sprawę do CBA
    02/09/2014

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 157. Data: 2015-11-13 00:30:39
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 23:46:49 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > "Chris94" 563e7a70$0$685$6...@n...neostrada.pl

    > Czym? Przedawnieniami?
    > Po 100 latach też musisz trzymać dokumenty?
    > Może Twoi przodkowie nie zapłacili podatku? ;)

    I niestety jest to dosyć częsty przypadek, gdy fiskus wyciąga łapę do
    spadkobierców z roszczeniem o spłatę zaległych podatków spadkodawców.
    Owszem, roszczenia cywilno-prawne ulegają przedawnieniu, ale nigdy nie
    słyszałem by przedawnieniu ulegały podatki.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 158. Data: 2015-11-13 00:32:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-13 o 00:30, Chris94 pisze:

    > Owszem, roszczenia cywilno-prawne ulegają przedawnieniu, ale nigdy nie
    > słyszałem by przedawnieniu ulegały podatki.

    Nie głupio ci tak się ośmieszać na grupie bankowej? ;)

    --
    Liwiusz

  • 159. Data: 2015-11-13 01:12:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 56452128$0$22826$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Owszem, roszczenia cywilno-prawne ulegają przedawnieniu, ale nigdy nie
    > słyszałem by przedawnieniu ulegały podatki.

    Mam szukać aparatów słuchowych? ;)

    Przy okazji:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n1ltae$ou4$...@n...news.atman.pl

    > Nie mogę. Tak samo nie podam Ci podstawy prawnej zabraniającej
    > uprawiania seksu w miejscach publicznych. Żadne przewinienie
    > (poza gwałtami na nieletnich, zbrodniami wojennymi itp.) nie
    > jest ścigane bez końca. Nie musisz trzymać dokumentów przez
    > sto lat.

    Z seksem przesadziłem... ;)

    http://kultura.newsweek.pl/aktorzy-porno-w-teatrze-w
    e-wroclawiu-smierc-i-dziewczyna,artykuly,373694,1.ht
    ml

    Seks na żywo we wrocławskim teatrze

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 160. Data: 2015-11-13 07:14:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 listopada 2015 00:30:50 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

> [...]
    > Owszem, roszczenia cywilno-prawne ulegają przedawnieniu, ale nigdy nie
    > słyszałem by przedawnieniu ulegały podatki.

    Skąd Ty te "rewelacje" bierzesz?