  • Data: 2009-07-12 16:32:27
    Temat: Małe podsumowanie:
    Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Od kilku lat jestem chronicznym klientem Providentu - co tydzień przychodził
    do
    > mnie inkasent - jak dotąd spłacałem pożyczkę regularnie (jakies tam
    potknięcia
    > sporadycznie się zdarzały).
    > Miesiąc temu stwierdziłem jednak, że nie chcę spotykać się z inkasentem
    > (mniejsza o powody) i postanowiłem spłacać pożyczkę przelewami (oczywiście
    via
    > internet).
    > I tu zaczęło się dziać coś dziwnego.

> [...]
    Najpierw kilka zdań wyjaśnienia:
    <Jak można wdepnąć w Provident więcej niż jeden raz?> - otóż można, i wcale nie
    przez <burżujski kaprys?, lecz wręcz przeciwnie: biedakowi bank nie chciał
    pożyczyć nawet 2000 zł, a jak zechciał to zażądał tylu zaświadczeń że można
    było zwariować. A Provident pożyczył na słowo - raz, drugi, trzeci. Oczywiście
    pożyczka była znacznie droższa; ale była.

    Dopiero dzięki moim przedpiszcom zorientowałem się, że realny procent w
    Providencie jest tak wysoki dzięki sprzedawaniu tzw <obsługi domowej>.
    Przedstawiciele Providentu informują wprawdzie o możliwości spłacania
    przelewami, ale - o ile dobrze pamiętam (a zdaje mi się że dobrze) - nie
    informują, że wówczas koszt pożyczki będzie znacznie mniejszy. W tej sytuacji
    pożyczkobiorca jest przekonany, że forma spłaty jest obojętna, a że pieniędzy
    pilnie potrzebuje...

    O tym wszystkim nie wiedziałem miesiąc temu, kiedy odmówiłem spłacania na ręce
    inkasenta i zażądałem podania konta do przelewów. Wielce zdziwiłem się odmową
    Providentu - przecież powinno być im obojętne jak wpłyną do nich pieniądze!
    Rozumiem teraz że boją się, iż odmówię dalszego opłacania <obsługi domowej> -
    mimo iż nic o tym nie napomknąłem (ba - nawet o tym nie wiedziałem) i miałem
    zamiar spłacąc tyle ile było przewidziane w umowie.
    I tak rzeczywiście zrobię!
    Provident chwalił mnie jako dobrego klienta i przysyłał kolejne oferty
    pożyczki - a mimo to nie chciał ustąpić mi w takim drobiazgu (mimo iż nie
    występowałem o anulowanie dalszych opłat za <obsługę domową>. Więc i ja nie
    ustąpię.
    K.S.

    A główną przyczyną mojego żądania numeru konta było dostateczne już oswojenie
    się z bankowością internetową - przelew bankowy via internet zajmuje mi z 15
    sekund, a spotkania z inkasentem są często kłopotliwe (no i podsuwa mi jakieś
    idiotyczne papierki do podpisu, mimo że to ja przecież płacę).