-
1. Data: 2007-09-08 23:54:14
Temat: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
Witam PT Grupowiczów :-)
Tydzień temu zapytałem poprzez Millenet czy i w jaki sposób bank
zapowiada klientom zaplanowane przerwy w autoryzacji kart płatniczych.
Nadeszła odpowiedź iż informacja o planowanych przerwach autoryzacji
kart winna każdorazowo być umieszczona na stronie głównej banku, w
dziale "aktualności".
Na noc 8/9 września 2007 bank zapowiedział przerwę w działaniu systemu
Millenet. Informacja znajdowała się od paru dni na stronie logowania do
Millenetu. Brak JAKICHKOLWIEK informacji o innych utrudnieniach, brak
informacji o kartach. W zasadzie Millenet w nocy nie jest mi do
szczęścia potrzebny, karta - zdecydowanie TAK.
Z wrodzoną podejrzliwością podjechałem na samoobsługową stację benzynową
ok. 1 w nocy. Efektu chyba łatwo się domyślić - permanentny brak
autoryzacji dla karty VISA Millennium. mBank też nie działa, ale ten - w
odróżnieniu od Millennium - zapowiedział przerwę. Na szczęście nie
konserwuje się Inteligo. :-)
OK - dzwonię do TeleMillennium, żeby uprzejmie zapytać dlaczego karty
się nie autoryzują i gdzie mogę o tym przeczytać. Wybieram naturalnie
"0" - połączenie z konsultantem. Uprzejmie informujemy, że nasi
konsultanci są dostępni codziennie od godziny 8 do 24. UWAGA - na linii
opisanej jako "Informacje i usługi bankowe przez telefon (24h/7dni)" !!
W końcu po co klientom informacja o zmianie godzin "otwarcia"
TeleMillennium i o planowanej dłuższej przerwie w autoryzacji kart.
Przecież to nie bank jest dla klienta, tylko klient dla banku. A ci
wredni klienci ciągle chcieli by wiedzieć za dużo i ciągle się czymś
interesują.
Na ostatnią reklamację w sprawie nocnego braku autoryzacji odpowiadają
mi już prawie rok. Mam numer zgłoszenia, przypominam się. Jutro dorzucę
kolejną, chociaż nie wiem, czy ma to sens.
Początkowo mnie to może trochę bawiło, ale teraz robi się już upierdliwe...
WN
-
2. Data: 2007-09-09 07:23:09
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Mithos <f...@a...pl>
Wojciech Nawara pisze:
> OK - dzwonię do TeleMillennium, żeby uprzejmie zapytać dlaczego karty
> się nie autoryzują i gdzie mogę o tym przeczytać. Wybieram naturalnie
> "0" - połączenie z konsultantem. Uprzejmie informujemy, że nasi
> konsultanci są dostępni codziennie od godziny 8 do 24. UWAGA - na linii
> opisanej jako "Informacje i usługi bankowe przez telefon (24h/7dni)" !!
Natomiast obsluga poza standardowymi godzinami pracy na infolini jest, w
wiekszosci bankow (w niektorych to nawet w normalnych godzinach), zwykle
zenujaca. Nikt sie w niczym nie orientuje i jedyne co polecaja to
zadzwonic "dnia roboczego po 9 kiedy bedzie specjalista". Istnieje wiec
szansa, ze nawet jesli z kims bys sie polaczyl to nic bys sie nie
dowiedzial.
--
Mithos
-
3. Data: 2007-09-09 16:41:04
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:
> Z wrodzoną podejrzliwością podjechałem na samoobsługową stację
> benzynową ok. 1 w nocy. Efektu chyba łatwo się domyślić - permanentny
> brak autoryzacji dla karty VISA Millennium.
Dziwne, to VISA classic?
--
Krzysztof Halasa
-
4. Data: 2007-09-09 16:52:12
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
Krzysztof Halasa pisze:
>> Z wrodzoną podejrzliwością podjechałem na samoobsługową stację
>> benzynową ok. 1 w nocy. Efektu chyba łatwo się domyślić - permanentny
>> brak autoryzacji dla karty VISA Millennium.
>
> Dziwne, to VISA classic?
Tak. Dlaczego dziwne?
-
5. Data: 2007-09-09 17:00:28
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:
>> Dziwne, to VISA classic?
>
> Tak. Dlaczego dziwne?
No nie wiem, STIPy i inne takie.
--
Krzysztof Halasa
-
6. Data: 2007-09-09 19:55:06
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
Krzysztof Halasa pisze:
>>> Dziwne, to VISA classic?
>> Tak. Dlaczego dziwne?
>
> No nie wiem, STIPy i inne takie.
Szczerze mówiąc nie wiem co to są STIPy i inne takie ;-) ale stwierdzam,
że jest to reguła - autoryzacja dla VC nie przechodzi jeżeli bank
zapowiada konserwację. Sprawdzone na VC Millennium oraz na VC mBanku.
-
7. Data: 2007-09-10 12:11:28
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:
> Szczerze mówiąc nie wiem co to są STIPy i inne takie ;-) ale
> stwierdzam, że jest to reguła - autoryzacja dla VC nie przechodzi
> jeżeli bank zapowiada konserwację. Sprawdzone na VC Millennium oraz na
> VC mBanku.
VC mBanku to by mnie akurat nie zdziwila, ale Millenniumowe mialy
kiedys autoryzacje "zapasowa", przynajmniej tak wygladalo. Moze
zlikwidowali? Moze tak bylo tylko dla tych pomaranczowych kart,
a teraz stwierdzili ze im to zbedne?
Niezbyt korzystne.
--
Krzysztof Halasa
-
8. Data: 2007-09-10 14:54:44
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: "RobertS" <b...@p...pl>
>
> VC mBanku to by mnie akurat nie zdziwila, ale Millenniumowe mialy
> kiedys autoryzacje "zapasowa", przynajmniej tak wygladalo. Moze
> zlikwidowali? Moze tak bylo tylko dla tych pomaranczowych kart,
> a teraz stwierdzili ze im to zbedne?
> Niezbyt korzystne.
> --
> Krzysztof Halasa
Zapasową? Miałem kiedyś taką sytuację, że podczas płatności pojawił się na
POSie komunikat skontaktuj się z bankiem. Akceptant zadzwonił i kod
autoryzacji otrzymał przez telefon ;-)
pozdr.
RobertS
-
9. Data: 2007-09-10 16:43:41
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"RobertS" <b...@p...pl> writes:
> Zapasową? Miałem kiedyś taką sytuację, że podczas płatności pojawił się na
> POSie komunikat skontaktuj się z bankiem. Akceptant zadzwonił i kod
> autoryzacji otrzymał przez telefon ;-)
To akurat cos innego, takie cos robi sie przy "podejrzanych"
transakcjach (np. przebywanie w "niewlasciwym" kraju).
--
Krzysztof Halasa
-
10. Data: 2007-09-10 20:11:14
Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
Wojciech Nawara pisze:
> Początkowo mnie to może trochę bawiło, ale teraz robi się już upierdliwe...
Złożyłem reklamację via Millenet. Zaznaczyłem, iż "Proszę o
potraktowanie niniejszej wiadomości jako oficjalnej reklamacji." Tego
samego dnia nadeszła odpowiedź:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie o przerwy konserwacyjne uniemożliwiające
korzystanie z kart informujemy, że Bank nie ma żadnych planowanych
przerw uniemożliwiających korzystanie z kart, jedyną możliwością jest
wystąpienie awarii na drodze transmisji płatności, co nie jest do
przewidzenia z wyprzedzeniem.
Dziękujemy za kontakt z naszym Bankiem.
Z poważaniem,
[Imię i Nazwisko]
Departament Bankowości Elektronicznej.
Pffff.
Primo - Szanowna Pani chyba pomyliła swoje stanowisko z Wydziałem
Rozpatrywania Reklamacji.
Secundo - rzekome "awarie na drodze transmisji" dziwnym zbiegiem
okoliczności występują akurat wtedy, gdy Millenet ma przerwę
konserwacyjną. To, że inne karty VISA w tym samym czasie działają
nadzwyczaj poprawnie to też czysty przypadek.
Chyba trzeba się wynosić. Zanim to uczynię posprawdzam dokładniej
działanie karty w czasie niedostępności Millenetu, bo może bank sam nie
wie co się dzieje i trzeba go uświadomić?