  • 41. Data: 2012-02-10 12:14:48
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2012 12:55, witrak() pisze:
    > Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote on
    > 2012-02-10_12:36

    > O! Zero się odezwało! I mówi jakby ludzkim głosem, choć to nie
    > wigilia.
    >
    > Z kindersztuby powinno wynieść zasadę, że listy wypada podpisywać.
    >
    > Jeszcze raz mówię - z takim poziomem kultury to tylko na onet.
    >
    > witrak()

    Słuchaj, szczeniaku... Przyplątałeś się na tę grupę nie wiadomo skąd i
    swoją "karierę" zacząłeś od niemerytorycznego przypierdalania się do
    mnie. Uważasz, że jak poznałeś jedno obcojęzyczne słowo "kindersztuba",
    to uczyło cię to panem i władcą usenetu? Swoją drogą - gdzie jest twój
    podpis, anonimku?

    Podkul swój ogonek i zmykaj stąd w podskokach póki się nie nauczysz
    wnosić do dyskusji czegoś więcej, niż tylko personalne ataki.

    A póki co... *plonk*

    I już twojego ujadania, anonimowy kundelku, nie ma.

  • 42. Data: 2012-02-10 12:30:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-10, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Słuchaj, szczeniaku... Przyplątałeś się na tę grupę nie wiadomo skąd i
    > swoją "karierę" zacząłeś od niemerytorycznego przypierdalania się do
    > mnie.

    Jako czytelnik i dyskutant na obu grupach, zwrócę uwagę że jest crosspost.
    Z takimi stwierdzeniami więc bym uważał. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2012-02-10 12:51:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2012 13:30, Wojciech Bancer pisze:

    > Jako czytelnik i dyskutant na obu grupach, zwrócę uwagę że jest crosspost.
    > Z takimi stwierdzeniami więc bym uważał. :)

    Whatever. Anonimowy kundelek zaczął kontakt ze mną od obszczekiwania - i
    potem nic innego nie robi tylko usiłuje wirtualnie chwytać mnie za nogawki.

    Jako że wirtualnie, to KF wystarczy (prośba tylko o niewyciąganie jego
    ujadania z szamba) i po sprawie.

  • 44. Data: 2012-02-10 17:19:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2012, Robert Tomasik wrote:

    > To w czym ma problem, bo nie nadążam. Rozwiazuję umowę o przedłużenie, a jak
    > obciażą jeszcze raz, to składam reklamację

    Pic w tym, że złamał regulamin, i to zarówno karty jak i sprzedawcy.
    Zapłacił/zapłacili (pewnie obaj przy tym byli) w imieniu innej osoby,
    niż posiadacz karty, nie jest więc stroną umowy którą zaakceptował
    poprzez zapłatę.
    Taka mała gimnastyka prawna :)

    > i kasa automatycznie wraca na
    > rachunek. Sam pomysł z automatycznym porzedłużaniem jest o tyle fajny, ze ne
    > trzeba pamiętać.

    Jeśli mi się dobrze wydawało, to z pojedynczą reklamacją nie ma
    problemu, bo sprzedawca w regulaminie wprost zapisał taką opcję.
    Pic w tym, że na zarejestrowane dane można dalej dokonywać
    kolejnych zakupów, bo "umowa ramowa" jest zawarta, tylko
    jak wyżej - sprzecznie z regulaminami i sprzedawcy
    i kartową.
    Taki układ, jakby ktoś podpisał do weksla deklarację, że będzie
    płacił za zakupy dokonane przez uczestników dyskusji ;)
    Teraz Ty masz weksel, a on kombinuje co zrobić żeby
    deklaracja straciła moc :]

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2012-02-10 18:05:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kajetan Malkontowicz <k...@m...org> writes:

    > VISA jasno definiuje taką procedurę. Co do pozostałych to nie
    > znalazłem.

    Praktycznie wszystkie karty pozwalają na cykliczne obciążenia.

    > W takim razie niby na jakiej podstawie transakcja miałaby dojść do
    > skutku? Znajomość samego numeru karty nie umożliwia autoryzacji transakcji.

    Na podstawie woli sklepu do obciążenia konkretnej karty. Tak w ogóle to
    nawet autoryzacja nie jest potrzebna do obciążenia karty - ona tylko
    chroni sprzedawcę przed późniejszymi pretensjami wydawcy.

    > W dowolnym banku, zakładając że takie zlecenie zostało złożone.

    :-)
    Takich zleceń nie składa się w bankach.
    Podaj jakiś konkretny przykład, jeśli potrafisz.

    Możesz wycofać zlecenie w danym sklepie, ale nie w banku.

    > Mylisz pojęcia. Opisywana sytuacja nie wymaga zastrzeżenia karty tylko
    > zablokowania możliwości obciążania karty przez konkretnego sprzedawcę.

    Ciekawe który bank coś takiego umożliwia. Podaj przykład i np. punkt
    w regulaminie lub coś w tym rodzaju. Może być także np. punkt w
    regulacjach organizacji.

    Tylko nie pisz że wszystkie bo np. PKO BP nie umożliwia :-)

    Tzn. możesz się specjalnie nie wysilać, jasne jest że niczego takiego
    nie znajdziesz.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2012-02-10 18:11:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Pic w tym, że złamał regulamin, i to zarówno karty jak i sprzedawcy.
    > Zapłacił/zapłacili (pewnie obaj przy tym byli) w imieniu innej osoby,
    > niż posiadacz karty,

    To akurat niekoniecznie musi łamać regulamin, dlaczego regulamin miałby
    tego zabraniać?

    Np. karty firmowe - posiadacz płaci w imieniu firmy, nic nadzwyczajnego.

    > nie jest więc stroną umowy którą zaakceptował
    > poprzez zapłatę.

    Umowa może być trójstronna :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 47. Data: 2012-02-10 18:16:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Zapłacił/zapłacili (pewnie obaj przy tym byli) w imieniu innej osoby,
    > niż posiadacz karty, nie jest więc stroną umowy którą zaakceptował

    No ale w takim wypadku albo zrobił to za wiedzą i zgodą pisiadacza karty i
    wówczas posiadacz moze umowę wypowiedzieć. Alboz robił to wbrew jego woli i
    popełnił przestępstwo.

> [...]
    > płacił za zakupy dokonane przez uczestników dyskusji ;)
    > Teraz Ty masz weksel, a on kombinuje co zrobić żeby

    Obawiam się, że nie za bardzo rozumiem o co chodzi.

  • 48. Data: 2012-02-10 18:36:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-10, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Zapłacił/zapłacili (pewnie obaj przy tym byli) w imieniu innej osoby,
    > niż posiadacz karty, nie jest więc stroną umowy którą zaakceptował

    IMHO prawo nie zabrania *płacenia* za kogoś. Regulaminy też raczej
    tego nie precyzują. Inaczej kupując żonie bieliznę chyba bym
    ten regulamin łamał. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2012-02-10 18:42:14
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 09.02.2012 21:14, Andrzej Lawa wrote:

    > Chce zrobić dym, że sprzedawca nie zauważył, że on wbrew umowie z bankiem
    udostępnił dane komuś, kto
    > klikał nie czytając w co klika.
    >
    > Nie myśli, czytać za bardzo nie umie, umowy łamie, ale chce, żeby ktoś inny został
    za to ukarany...
    > dobry kandydat na karykaturalnego USAmana ;-/

    Piszesz nie na temat, dopierdalasz się, a nawet kłamiesz i o ironio jako wzorowy
    oszołom zarzucasz
    mi oszołomstwo. Zadaję konkretne pytanie zgodne z tematyką obu grup, typ kompletnie
    g... masz do
    powiedzenia w temacie, a pyszczysz najwięcej zaśmiecając wątek. Załóż sobie z łaski
    swojej nowy
    i jedź tam równo po mnie i w ogóle po wszystkich.

  • 50. Data: 2012-02-10 19:08:23
    Od: froff <f...@i...pl>

    > Ale nie obciąż bez Twojej zgody raczej a jak obciążą to reklamuj.
    > A wiesz że każdy sklep w którym płacisz karta też ma na swoich wydrukach pełny
    numer Twojej karty .

    Tak, jeżeli coś się pojawi to będę reklamował, ale...
    Nie podoba mi się to, że po jednokrotnym użyczeniu karty właściciel konta może przy
    odrobinie złej
    woli jednym kliknięciem robić za jej pomocą transakcje a system informatyczny
    dostawcy usługi nie
    daje możliwości użytkownikowi usunięcia danych karty z profilu a tylko zastąpienia
    ich innymi.
    Nie chodzi mi teraz, że jakoś bardzo boję się o swoją forsę ale chciałbym bardzo
    wiedzieć czy i
    jakie są prawne możliwości by taką sytuację odkręcić - taka wiedza może kiedyś się
    przydać.
    Zakładam, że powinny być.

    pozdrawiam