    From: neoniusz <n...@j...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nizsza kultura bankowosci
    Date: Thu, 09 Sep 2010 22:43:45 +0200

    Alior nie jest taki fajny. Juz pomine to, ze kiedys wrzucali regulaminy
    z wstecznymi datami itp., ale chodzi mi o cos innego.
    Reklamacje rozpatruja chyba gimnazjalisci, ktorzy maja problem z
    rozumieniem slowa pisanego.
    Otoz tak.
    Wzialem udzial w promocj 10 tysiecy przywilejow. Spelnilem wszystkie
    warunki. W lipcu otrzymalem premie. Powinienem ja otrzymywac jeszcze
    przez 6 miesiecy.
    W sierpniu odmowili mi przyznania premii, bo jak stwierdzili, w lipcu
    nie wplynelo wynagrodzenie. Tym samym wykluczyli mnie z dalszego udzialu.
    Rzecz w tym, ze moj pracodawca nie wysyla przelewow z tytulem
    "wynagrodzenie" i podejrzewam, ze to o to sie rozchodzi.
    W lipcu otrzymalem premie, bo jak sie dowiedzialem, uznano jako
    wynagrodzenie moj prywatny przelew, ktory wyslalem z innego konta a
    nazwalem go "stypendium". Troche zalosne z ich strony. Nie uznac
    przelewu od pracodawcy a uznac (wbrew regulaminowi promocji) prywatny
    przelew z tytulem "stypendium".
    11 sierpnia zlozylem reklamacje, w ktorej zwrocilem uwage, ze w lipcu
    wynagrodzenie od pracodawcy wplynelo na konto, podobnie jak w czerwcu -
    wskazalem te przelewy. Nie obchodzi mnie to, ze uznali przelew z tytulem
    "stypendium" a nie uznali przelewu od pracodawcy, ktory otrzymuje
    regularnie co miesiac.
    W odpowiedzi napisali, ze "nasz system nie rozpoznal przelewu o tytule
    "XYZ (4) 101212 21321321 1323123 1232132" jako wynagrodzenia od
    pracodawcy w lipcu br.".
    Odpowiedzialem na ich reklamacje twierdzac, ze nie jest moja wina fakt,
    ze ich system nie rozpoznaje przelewow od mojego pracodawcy. Dodalem, ze
    nie mam zadnego wplywu na to jak pracodawca nazywa przelewy. Wkleilem
    takze definicje wynagrodzenia wedlug slownika PWN. Ponownie wskazalem,
    ktore przelewy sa moim wynagrodzeniem. W swojej naiwnosci myslalem, ze
    skoro system nie rozpoznaje, to wystarczy, ze im to wskaze i bedzie OK.
    O naiwnosci! W tytule pojawia sie pewna stala fraza, a dalszy ciag
    zalezy od liczby projektow, ktore zrobie w danym miesiacu. Pracodawca
    jest zagraniczny i jest podmiotem gospodarczym, wiec wszystko jest w
    porzadku. Napisalem rowniez, ze jesli reklamacja nie zostanie
    uwzgledniona, skieruje skarge do KNF. Poprosilem o wskazanie punktu w
    regulaminie, ktory mowi, ze przelew musi posiadac tytul "wynagrodzenie"
    lub pokrewny. I co? I nic.
    Wczoraj odsluchalem przez konsultanta tresc odpowiedzi.
    Cytuja tam wiekszosc regulaminu (10 min sluchania) i twierdza, ze nie
    spelnilem jego warunkow, a konkretnie:
    "w trakcie Etapu 2 na rachunku, o ktorym mowa w pkt. c) powyzej, musi
    zostad odnotowany wpływ z tytułu wynagrodzenia, dokonany przez
    pracodawce, badz wpływ z tytułu stypendium, dokonany przez uczelnie
    wyzsza, badz wpływ z tytułu renty lub emerytury, dokonany przez ZUS
    (kazde z tych swiadczen zwane jest dalej ,,Wynagrodzeniem")."
    Na koncu dodaja, ze maja nadzieje, ze taka odpowiedz mnie
    satysfakcjonuje i dalej pozostane zadowolonym klientem. Nie wskazano
    punktu, ktory mowi o tytule "wynagrodzenie".
    Napisalem skarge do KNF i poprosilem o interwencje, ale za bardzo nie
    wierze w skutecznosc tego rozwiazania.
    I co mam teraz zrobic? Wynagrodzenie jest co miesiac przelewane, nie ma
    tytulu "wynagrodzenie", bo nawet jesli mialoby byc, to nie po polsku, bo
    firma szwajcarska. A z promocji mnie wykluczyli. Obawiam sie, ze na
    nastepna reklamacje tez odpowiedza kopiujac caly regulamin i dziekujac
    za wspolprace.