  • 31. Data: 2002-11-28 22:42:32
    Temat: Re: Nowosci w mBanku - konf. prasowa
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości
    news:as50q8$kku$1@news.gazeta.pl...

    > No i jak ci sie ten DWS teraz podoba? Jak sobie
    radzi?
    > Chyba po odejsciu glownego czarodzieja od
    inwestowania jakos tak srednio...

    A i owszem średnio, czarodziejowi u nowego
    pracodawcy też juz tak nie idzie, to co było łatwo
    zrobić z małym kapitałem z duzym juz nie za bardzo
    chce wyjść (brak możliwosci szybkich ruchów na
    rynku) ... sami sie tłumaczyli że padli ofiarą
    sukcesu .... i to wtedy kiedy czarodziej gościł w
    dws :)
    A co do podobania to po pierwsze primo: GTFI a po
    drugie primo to UNIKORONA ... ING i CU mają niezłe
    wyniki ale za duża prowizja i za dużo za
    zarządzaznie biorą :)

    pozdr.
    Sark

  • 32. Data: 2002-11-29 08:56:31
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > A co do podobania to po pierwsze primo: GTFI a po
    > drugie primo to UNIKORONA ... ING i CU mają niezłe

    No to Primo tpo ostatnio mialo problemy - co prawda nie sa juz
    naliscie obserwacyjnej, ale... ;)

  • 33. Data: 2002-11-29 17:18:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:as7a3b$a75$1@news.onet.pl...
    po
    niezłe

    > No to Primo

    Jezeli juz to, po trzecie primo :))

    > tpo ostatnio mialo

    sorry ale nie kojarzę "tpo" ?

    Pozdr.
    Sark

  • 34. Data: 2002-11-30 22:32:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    g...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > Zalozmy, ze srednio w mBanku przez 2 lata bylo 150 tys klientow z tego 65%
    > jest
    > aktywnych daje to 100 tys. Niech oni wykonuja 50 operacji rocznie (tak jak w
    > czolowym kraju w zakresie eBanking norwegii - dane Celnet) to daje 100
    > operacji
    > w 2 lata czyli razem wykonali 10 mln przelewow. Oznacza to, ze jezeli koszt
    > jest 1 cent to razem koszty uslug internetowych to ile? - 100 tys. $. Sorry
    > ale
    > to jest koszt laczy internetowych przez 2 lata + kilku laptopow a nie

    Nikt nie pisal o uslugach internetowych, a o kosztach banku przy wykonywaniu
    (glownie bezplatnych akurat) przelewow.

    > A ludzie z Accenture, BRE i AMG.net? A koszty serwerow
    > reklamy itp... Nie no sorry, ale goscie wciskaj Ci kit a ty lykasz to jak
    > mlody
    > pelikan.

    Obawiam sie, ze koszty ludzi z *, reklamy itp nijak nie zaleza od ilosci
    przelewow :-(

    > Im sie czesto myle rozne liczby np. na takim panalu dyskusyjnym vice
    > prezes BRE
    > powiedzial, ze 29 wrzesnia 02 - w 1 dzien zrobili 3 mln transakcji
    > wartosciowych! Czyli srednio 10 na osobe (a przy 30 tys. logowan dziennie
    > 100
    > na osobe)! Przeciez to kiep jest chyba.

    Wyglada jednak, ze tym razem pomylily sie Tobie.

    > I to jest jedyna prawdziwa dana - czyli interes przestanie spalac
    > kapital po 3
    > latach (zacznie przynosic zysk operacyjny),

    Jaki kapital? mBank nie ma zadnego kapitalu. Nie moze go miec.
    Watpliwe tez, czy BRE zajmuje sie "spalaniem kapitalu", a na pewno nie
    robi tego specjalnie przy pomocy mBanku.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 35. Data: 2002-12-01 11:56:59
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    > Jaki kapital? mBank nie ma zadnego kapitalu. Nie moze go miec.
    > Watpliwe tez, czy BRE zajmuje sie "spalaniem kapitalu", a na pewno
    nie
    > robi tego specjalnie przy pomocy mBanku.

    Koszty, koszty i jeszcze raz koszty. Nikt nie podjal tematu - wplyw
    mBanku na wizerunek BRE (a byl przeciez niewatpliwie duzy).
    Oprocz tego - maja prawie dwa miliardy depozytow z mBanku i Multi
    (slowa p. Kostrzewy - czyli Multi ma jakies 150-200 mln? ;) - a to w
    jakis sposob uniezaleznia ich od rynku miedzybankowego - dla
    zapominalskich, ktorzy krzycza - ze WIBOR jest z lekka wiekszy tylko -
    bank ma przeciez ograniczenia w pozyczaniu kasy zwiazane z kapitalem
    wlasnym itp.
    Tego jednak jakos nikt nie widzi :)

    Podobnie przeciez bylo z Inteligo.

    Na koniec 2001 roku BGB (Polska) mial kapital akcyjny w wysokosci
    152,256 mln zl, a fundusze wlasne - 222,87 mln zl.

    Te ponad 400 mln depozytow Inteligo - jak widac stanowilo
    znaczaaaaaaaaaaca pomoc w przypadku udzielania ew. kredytow.

    Dlatego jesli ktos w czambul gromi czy to mBank czy Inteligo - moim
    zdaniem myli sie. Oczywiscie - banki wirtualne nie sa tak efektywne
    jak tradycyjne itp - ale dla takiego banku jak BRE - ktory byl bankiem
    korporacyjnym - jest to jedno z najlepszych rozwiazan. I nawet jesli
    sam projekt nie przynosi wielkiego zysku - nie mozna nie docenic
    efektu medialnego i tych rzeczy o ktorych pisalem.

    A podobnie przeciez jest i z PKO BP. Zobaczycie jak teraz wlasnie
    dzieki Inteligo bedzie mowilo sie duzo o PKO BP. O wizji nowego
    kierownictwa, o nowym trendzie itp. Co tu duzo mowic - popatrzcie na
    najnowsze art. dot PKO BP - nie ma juz narzekania na kilometrowe
    kolejki, ale pisze sie wlasnie o modernizacji - czy to w aspekcie
    nowego przetargu na system centralny, czy nowej bankowosci prywatnej
    czy wreszcie Inteligo.

    A PKO BP zrobilo bardzo udany interes - nawet jesli cos musza dokladac
    jeszcze przez dlugi okres do Inteligo - to w dluzszej perspektywie (a
    przeciez w takiej dzialaja banki) byl to zakup wielce udany!

  • 36. Data: 2002-12-02 17:06:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl> writes:

    > nie
    >
    > Koszty, koszty i jeszcze raz koszty.

    Nie, no w ogole wiem, co to sa koszty i jak to sie ma do mBanku itd.
    Tylko zwrocilem uwage na to "spalanie kapitalu".

    > Nikt nie podjal tematu - wplyw
    > mBanku na wizerunek BRE (a byl przeciez niewatpliwie duzy).

    Mozliwe. Aczkolwiek w tym konkretnym przypadku to nie wiem.

> [...]
    > zapominalskich, ktorzy krzycza - ze WIBOR jest z lekka wiekszy tylko -
    > bank ma przeciez ograniczenia w pozyczaniu kasy zwiazane z kapitalem

    Tez nie wiem, czy w tym przypadku ma to znaczenie.

> [...]
    >
    > Te ponad 400 mln depozytow Inteligo - jak widac stanowilo
    > znaczaaaaaaaaaaca pomoc w przypadku udzielania ew. kredytow.

    To zupelnie inna bajka.

    > Dlatego jesli ktos w czambul gromi czy to mBank czy Inteligo - moim
    > zdaniem myli sie.

    To oczywiste.

    > Oczywiscie - banki wirtualne nie sa tak efektywne
    > jak tradycyjne itp

    Czy ja wiem? Zalezy jak zdefiniowac owa efektywnosc. Jasne jest, ze to
    usluga dla wezszej grupy odbiorcow, oraz ze koszty nie zaleza specjalnie
    od ilosci klientow. Ale z drugiej strony te koszty sa jednak relatywnie
    male.

> [...]
    > kolejki, ale pisze sie wlasnie o modernizacji - czy to w aspekcie
    > nowego przetargu na system centralny, czy nowej bankowosci prywatnej

    Mysle, ze dla PKOBP duzo wieksze znaczenie mialo to, ze cos o wiekszej
    wartosci kupili za mniejsza kwote.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 37. Data: 2002-12-02 21:51:06
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał

    > Mysle, ze dla PKOBP duzo wieksze znaczenie mialo to, ze cos o wiekszej
    > wartosci kupili za mniejsza kwote.

    Oj chyba nie tylko, zauwaz ze PKOBP za Inteligo zaplacilo ok. 10 mln zl, a
    ta nowa kampania reklamowa -o ile dobrze pamietam- kosztuje 3,5 mln !!!
    Zatem IMO AMRA ma racje, zakup Inteligo jest bardziej przedsiewzieciem
    "reklamowym", bo depozytow (nadplynnosc) ani systemu Inteligo to oni nie
    potrzebuja, tak bardzo jak nowego wizerunku banku. A ze trafila sie przy tym
    okazja zakupu dzialajacego systemu, to ... tylko swiadczy o tym jak dobry
    byl to pomysl ;-))

    Witek

  • 38. Data: 2002-12-04 00:03:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Witek" <w...@p...onet.fi> writes:

    > Oj chyba nie tylko, zauwaz ze PKOBP za Inteligo zaplacilo ok. 10 mln zl, a
    > ta nowa kampania reklamowa -o ile dobrze pamietam- kosztuje 3,5 mln !!!

    Co tylko potwierdza moja teze :-)

    Coz to jest 10 mln zl w skali banku? Oszczednosci kilku(dziesieciu) nieco
    bardziej zamoznych ludzi?

    > Zatem IMO AMRA ma racje, zakup Inteligo jest bardziej przedsiewzieciem
    > "reklamowym", bo depozytow (nadplynnosc) ani systemu Inteligo to oni nie
    > potrzebuja, tak bardzo jak nowego wizerunku banku.

    Mysle, ze bardziej potrzebuja dzialajacego systemu i przejecia klientow
    niz samego wizerunku. Po prostu byla okazja, BGB mial klopoty finansowe,
    to PKO BP takze wyszarpnelo kawalek. Myslisz, ze normalnie BGB
    moglby sprzedac Inteligo za taka sume?

    Ale kto ich tam wie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 39. Data: 2002-12-04 16:15:27
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał

    > Co tylko potwierdza moja teze :-)

    Oczwiwiscie zakup inteligo z punktu widzenia ekonomicznego (i
    perspektywicznego) jest ze wszech miar korzystny dla PKOBP (pomimo, ze
    bedzie wymagal inwestycji), z tych powodow co napisales, ALE NIE TYLKO !!!

    > Mysle, ze bardziej potrzebuja dzialajacego systemu i przejecia klientow
    > niz samego wizerunku.

    PKOBP potrzebuje nowoczesnego oddzialu + _mlodych_ klientow, ZEBY zmienic
    wizerunek banku dla emerytow ;-) Jakos ePKO za bardzo w tym nie pomoglo,
    wiec kupili znana na rynku marke (i klientow -to fakt). Systemu nie
    potrzebuja tak bardzo, bo maja -ePKO ;-))
    Skoro nie potrzebuja poprawy wizerunku i _marki_ Inteligo, to _po_co_ od
    razu robia duuuuuuza i droga kampanie reklamowa jakie to PKOBP nowoczesne ?
    ;-))

  • 40. Data: 2002-12-06 01:15:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Witek" <w...@p...onet.fi> writes:

    > Skoro nie potrzebuja poprawy wizerunku i _marki_ Inteligo, to _po_co_ od
    > razu robia duuuuuuza i droga kampanie reklamowa jakie to PKOBP nowoczesne ?
    > ;-))

    Poprawy wizerunku w ogole potrzebuja, tyle ze IMHO nie w ten sposob.
    Marka Inteligo? Watpie, by miala dla PKO zasadnicza wartosc. Ale
    zobaczymy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator