  • 1. Data: 2011-02-12 12:53:31
    Temat: O rynkowej wartości firm sondażowych i sondaży :-)
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    Jak przy *TAKICH* rozbieżnościach sondażownie nie drą mordy oskarżając
    się namiętnie o "brak profesjonalizmu" lub skrzętnie i upierdliwie
    wyjaśniając przyczynu różnic to *same* przyznają że *WSZYSTKIE* te
    sondaże należy z ich pełnym (cichym) przyzwoleniem traktować jak gówno
    warte :-)

    http://wyborcza.pl/1,75478,9094847,PO_slabsza__PJN_z
    bliza_sie_do_progu_wyborczego.html
    Wojciech Szacki; 2011-02-12, ostatnia aktualizacja 2011-02-12 01:24
    PO - 37 proc., PiS - 20 proc. - to wyniki lutowego sondażu CBOS [...]

    23,Sondaz__Juz_tylko_4_punkty_procentowe_roznicy_mie
    dzy.htmlS
    mip, IAR; 2011-02-12, ostatnia aktualizacja 2011-02-12 10:34
    Gdyby wybory parlamentarne odbywały się w ten weekend, na Platformę
    Obywatelską głosowałoby 32 % Polaków, a na Prawo i Sprawiedliwość-
    28.2%. To wyniki najnowszego sondażu Homo Homini dla Polskiego Radia.

    http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,9095174,TNS_OBOP_
    _PO___43_proc__poparcia__PiS___26_proc__.html
    asz, PAP; 11.02.2011 aktualizacja: 2011-02-12 08:41
    Według sondażu TNS OBOP dla programu "Forum" w TVP Info, PO popiera 43
    proc. respondentów, którzy zamierzają wziąć udział w wyborach i mają
    ustalone preferencje partyjne; PiS może liczyć na 26 proc. poparcia, a
    SLD - 21 proc. [...]

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Chwalebnie jest czynić to, co należy, a nie to, co wolno.

  • 2. Data: 2011-02-12 13:23:43
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    A. Filip wrote:

> [...]
    > proc. respondentów, którzy zamierzają wziąć udział w wyborach i mają
    > ustalone preferencje partyjne; PiS może liczyć na 26 proc. poparcia, a

    Czy osobiście znasz kogoś, kto przy głosowaniu kieruje się wynikami sondaży?
    Czy Ty przy głosowaniu kierujesz się wynikami sondaży?

  • 3. Data: 2011-02-12 13:40:58
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >>

    > Czy osobiście znasz kogoś, kto przy głosowaniu kieruje się wynikami sondaży?
    > Czy Ty przy głosowaniu kierujesz się wynikami sondaży?

    Dlaczego "drążysz politycznie" na grupie biznesowej?

    Sondażownie sprzedają nie tylko sondaże polityczne, co większe firmy
    też korzystają z ich usług przy różnych okazjach. Warto wiedzieć ile
    jest warte to co kupują od "sektora"

    Tak naprawdę sondażownie sprzedają swoją *reputacje*. Sprzedają
    "wiarę" że wyniki które przekazują mają "ścisłe powiązanie z
    rzeczywistością". Przy takiej jak powyżej rozbieżności wyników
    założenie o "dużym powiązaniu z rzeczywistością" staje się *gówno*
    warte => wartość produktu sprzedawanego przez sondażownie powinna
    zlecieć na łeb na szyje => powinno *drastycznie* ulec zmianie
    oszacowanie wartości (rynkowej) samych firm robiących sondaże.

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Aniołowie pijanych na rękach swych noszą.

  • 4. Data: 2011-02-12 15:21:03
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    A. Filip wrote:

> [...]
    > zlecieć na łeb na szyje => powinno drastycznie ulec zmianie
    > oszacowanie wartości (rynkowej) samych firm robiących sondaże.

    Przytoczyłeś sondaże poparcia politycznego i dziwisz się, że odpowiadam.
    Gdybyś głupot nie cytował to bym nie reagował. Sondaże są sprzedawane bo
    ktoś je kupuje. Najpierw jest popyt potem jest podaż. Na moje pytanie nie
    odpowiedziałeś. Pytanie było o tym czy takie sondaże maja wpływ na postawy
    wyborców. Media sugerują, że mają ogromny i dlatego sondaże kupują i
    publikują ale ja osobiście nie spotkałem nikogo, kto by przy urnie decydował
    się na podstawie sondaży. Ty z fascynacją cytujesz jakieś sondaże to się
    Ciebie pytam, czy może w Twoim otoczeniu takie teksty mają na kogoś wpływ.
    Na koniec zapytam. Po co cytujesz sondaże polityczne na grupie biznesowej?

  • 5. Data: 2011-02-12 17:01:51
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Na koniec zapytam. Po co cytujesz sondaże polityczne na grupie biznesowej?

    Czy ty chcesz żeby "firmom od reklamy" płacić za to ile osób *mówi* że
    kupiło pod wpływem reklamy? :-)

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Pożyczasz plony od bogacza, żyto musisz mu zwrócić.

  • 6. Data: 2011-02-12 17:21:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    > Czy ty chcesz żeby "firmom od reklamy" płacić za to ile osób *mówi* że
    > kupiło pod wpływem reklamy? :-)

    Generalnie to nie wiadomo, o co Ci chodzi.
    Martwisz się, że jak piszesz te firmy traca wiarygodność?
    Nie sądzę, skoro prosperują.
    Ona mają swoją wiarygodność dla klienta potrzebującego sondaże wyborcze, dla
    innego potrzebującego sondażu dot zapotrzebowania na proszek do prania.
    Każdy z tych sondaży ma swoją specyfikę, czego innego oczekuje zamawiający i
    zapewne to dostaje, skoro zamawia w koło Macieju.

    Doprecyzowałbyś na czym polega Twój problem z tym związany.

  • 7. Data: 2011-02-12 17:25:29
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    No i podstawowe pytanie, czy dla Ciebie pojęcia "coś warte" i "prawdziwe" to
    synonimy?
    Mam podejrzenie, że je utożsamiasz w tym przypadku, co jest poważnym błędem.

  • 8. Data: 2011-02-12 18:06:03
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "skippy" <m...@t...moon> pisze:
> [...]
    > zamawiający i zapewne to dostaje, skoro zamawia w koło Macieju.
    >
    > Doprecyzowałbyś na czym polega Twój problem z tym związany.

    Trick me once, shame on you.
    Trick me twice, shame on me.
    Trick me three times and I get what I deserve!

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Nie pokazuj zębów, gdy nimi dzwonisz.

  • 9. Data: 2011-02-12 18:14:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    A. Filip wrote:

    > Czy ty chcesz żeby "firmom od reklamy" płacić za to ile osób *mówi* że
    > kupiło pod wpływem reklamy? :-)

    Dyskusja jak zawsze. Zaczyna się od czegoś. Po odpowiedzi skręca się w
    jakieś bzdury o tym co ja chce, a czego nie chcę. Zacząłeś od użalania się
    nad niedolą sondażowni. Zadałem Ci kilka pytań z tym związanych, a Ty mnie
    pytasz co ja chcę. Ja chcę byś odpowiedział czy znasz kogoś kto głosował pod
    wpływem tego co przeczytał w sondażu o poparciu partii politycznych.

  • 10. Data: 2011-02-12 18:45:31
    Od: fergus <f...@v...pl>

    Naskoczyliście na gościa, bo od niechcenia coś wrzucił spoza tematyki na
    tę i tak martwą już grupę i wielkie halo o jakieś nieścisłości w
    wypowiedzi. Co to kuźwa jakaś obrona pracy doktorskiej, że trzeba się
    tłumaczyć z każdego przecinka? Ja pier...., ludzie, więcej luzu, bo
    żyłka w głowie pęknie.