    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: O rynkowej wartości firm sondażowych i sondaży :-)
    Date: Sat, 12 Feb 2011 16:21:03 +0100

    A. Filip wrote:

    > Dlaczego "drążysz politycznie" na grupie biznesowej?
    >
    > Sondażownie sprzedają nie tylko sondaże polityczne, co większe firmy
    > też korzystają z ich usług przy różnych okazjach. Warto wiedzieć ile
    > jest warte to co kupują od "sektora"
    >
    > Tak naprawdę sondażownie sprzedają swoją *reputacje*. Sprzedają
    > "wiarę" że wyniki które przekazują mają "ścisłe powiązanie z
    > rzeczywistością". Przy takiej jak powyżej rozbieżności wyników
    > założenie o "dużym powiązaniu z rzeczywistością" staje się gówno
    > warte => wartość produktu sprzedawanego przez sondażownie powinna
> [...]

    Przytoczyłeś sondaże poparcia politycznego i dziwisz się, że odpowiadam.
    Gdybyś głupot nie cytował to bym nie reagował. Sondaże są sprzedawane bo
    ktoś je kupuje. Najpierw jest popyt potem jest podaż. Na moje pytanie nie
    odpowiedziałeś. Pytanie było o tym czy takie sondaże maja wpływ na postawy
    wyborców. Media sugerują, że mają ogromny i dlatego sondaże kupują i
    publikują ale ja osobiście nie spotkałem nikogo, kto by przy urnie decydował
    się na podstawie sondaży. Ty z fascynacją cytujesz jakieś sondaże to się
    Ciebie pytam, czy może w Twoim otoczeniu takie teksty mają na kogoś wpływ.
    Na koniec zapytam. Po co cytujesz sondaże polityczne na grupie biznesowej?