  • 11. Data: 2011-01-07 10:49:31
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    news:8oo5raFbr9U1@mid.uni-berlin.de...
    > Wszystko fajnie, ale cena jest totalnie nierealna.
    > W tej czesci miasta, podobne domy kosztuja _przynajmniej_ 200 000 euro
    > wiecej.

    Jeśli mówisz o ofertach, które czekają aż się ktoś nad nimi zlituje to
    owszem. Ceny transakcyjne są niższe. Jeszcze jak się poszuka okazji, to jest
    jeszcze taniej.

    > Albo z tym domem jest cos kompletnie nie tak, albo kupujacy mieli naprawde
    > duze, wielkie szczescie.

    Mówią że mieli szczęście i wykorzystali okazję.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2011-01-07 11:08:35
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.01.2011 11:49, Jan Werbinski wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli mówisz o ofertach, które czekają aż się ktoś nad nimi zlituje to
    > owszem. Ceny transakcyjne są niższe. Jeszcze jak się poszuka okazji, to

    Przy duzych kwotach, zazwyczaj da sie urwac 10-20%. Nie licz na to, ze
    urwiesz 70% ceny.

    > Mówią że mieli szczęście i wykorzystali okazję.

    I twoim zdaniem, wszyscy kredytobiorcy w Polsce powinni miec szczescie i
    kupic mieszkanie czy dom za 1/4 ceny rynkowej?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2011-01-07 11:14:51
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > I twoim zdaniem, wszyscy kredytobiorcy w Polsce powinni miec szczescie i
    > kupic mieszkanie czy dom za 1/4 ceny rynkowej?

    Cena rynkowa na szczycie bańki spekulacyjnej nie jest dobrym punktem
    odniesienia.

    Sprawdź ceny przez ostatnie 30 lat, czyli tyle ile wynosi okres spłacania
    kredytu.

    Normalne ceny były 10 lat temu i na pewno będą ponownie za najdalej 10 lat.

  • 14. Data: 2011-01-07 11:47:10
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.01.2011 12:14, Jan Werbinski wrote:

    > Cena rynkowa na szczycie bańki spekulacyjnej nie jest dobrym punktem
    > odniesienia.
    >
    > Sprawdź ceny przez ostatnie 30 lat, czyli tyle ile wynosi okres
    > spłacania kredytu.

    30 lat temu to nie byl gleboki PRL?

    > Normalne ceny były 10 lat temu i na pewno będą ponownie za najdalej 10 lat.

    Po prostu przestana (juz przestaly) drozec, moze lekko spadna.
    Predzej zarobki wzrosna, niz cena spadnie o 50% (choc beda jakies
    wyjatki, blokowiska z przestepczoscia itp.).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 15. Data: 2011-01-07 12:00:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011 09:28:54 +0100, Jan Werbinski wrote:
    > Głupio się ożenić, drogo kupić i tanio sprzedać każdy głupi potrafi.

    Jeszcze łatwiej jest plesc w kolko to samo w usenecie, prawda?

    > No to teraz konkretny przykład nieruchomości, którą miałem okazję wczoraj
    > poznać organoleptycznie.

    Jak Mama zniosla news, ze się wyprowadzisz?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2011-01-07 12:16:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > 30 lat temu to nie byl gleboki PRL?

    Większość czasu nasz kraj był w PRL, pod zaborami albo w kłopotach. Teraz
    mamy chwilową poprawę.

    > Po prostu przestana (juz przestaly) drozec, moze lekko spadna.
    > Predzej zarobki wzrosna, niz cena spadnie o 50% (choc beda jakies wyjatki,
    > blokowiska z przestepczoscia itp.).

    "Mieszkania w Irlandii tańsze o 40%
    Przyspieszyło tempo spadku cen wywoławczych na irlandzkim rynku
    mieszkaniowym. W IV kwartale wyniosło 4,8%, co w skali roku dało 14%.
    Średnia cena obniżyła się do 220 tys. euro. Od szczytu z połowy 2007 r. ceny
    spadły już o 40%. Przedtem, w ciągu dekady, zwyżkowały aż 4-krotnie."
    http://stooq.pl/n/?f=405212"

    Jeżeli coś stanieje o 50% i potem podrożeje dwukrotnie, to cena pozostanie
    taka sama.

  • 17. Data: 2011-01-07 12:24:33
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze łatwiej jest plesc w kolko to samo w usenecie, prawda?

    Ciągle czytasz? Ktoś Cię zmusza, czy to jakaś wewnętrzna siła?

    > Jak Mama zniosla news, ze się wyprowadzisz?

    Do Twojej mamy nigdy się nie wprowadzałem, mimo że nalegała.

  • 18. Data: 2011-01-07 12:27:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.01.2011 13:16, Jan Werbinski wrote:

> [...]
    > http://stooq.pl/n/?f=405212"
    >
    > Jeżeli coś stanieje o 50% i potem podrożeje dwukrotnie, to cena

    W Polski rynek nie wpompowano tyle spekulacyjnego pieniadza.

    Ale jak sie mowi: poczekamy - zobaczymy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2011-01-07 12:30:34
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > W Polski rynek nie wpompowano tyle spekulacyjnego pieniadza.
    >
    > Ale jak sie mowi: poczekamy - zobaczymy.

    Nie wpompowano? Czyżby?

    A tani kredyt z franka na prawie zerowej stopie procentowej? Przecież te
    stopy zerowe wiecznie nie będą, bo to tworzy bańki spekulacyjne. Np bańkę
    spekulacyjną nieruchomości w Polsce. :)

  • 20. Data: 2011-01-07 12:44:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.01.2011 13:30, Jan Werbinski wrote:

    > Nie wpompowano? Czyżby?

    Nie w takich ilosciach.

    Do tej pory cudzoziemcy w zasadzie nie moga kupowac nieruchomosci w
    Polsce; w Irlandii nikt nie musial sie fatygowac i calowac klamek po
    ministerstwach, aby uzyskac niezbedne zezwolenie.

    > A tani kredyt z franka na prawie zerowej stopie procentowej? Przecież te
    > stopy zerowe wiecznie nie będą, bo to tworzy bańki spekulacyjne. Np
    > bańkę spekulacyjną nieruchomości w Polsce. :)

    Mieszkanie / dom kupowal kto musial.

    Takich, co kupowali, "bo za 4 lata bedzie 2x drozsze", bylo stosunkowo
    niewielu (w ogolnej masie kredytow), w przeciwienstwie do Irlandii.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org