  • 1. Data: 2009-02-23 09:48:05
    Temat: O walutach i opcjach moje zdanie
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Przy okazji ten guru z artykulu to Dieter zeby nie bylo watpliwosci :)

    Aj waj jaki rumor, biedne firmy padają. Ale, zaraz zaraz, pierwszy z
    brzegu poradnik ekonomiczny mówi wyraźnie jeśli handlujesz lub zależysz
    od rynków zewnętrznych o innej walucie, to zabezpiecz się na wypadek
    zmian kursowych. To oczywiste, ale zabezpieczenie opcjami polega na
    uniezależnieniu się od zmian ceny waluty w działalności biznesowej, a
    nie na spekulacji na walutach. Oczywiście beznadziejni doradcy finansowi
    banków znaleźli głupszych "managaierów po szkołach" i naciągnęli ich na
    lewarowanie opcji, bo złotówka będzie się umacniać.

    Calosc:
    http://www.inwestowanie.org.pl/wp/?p=106

  • 2. Data: 2009-02-23 10:05:58
    Temat: Re: O walutach i opcjach moje zdanie
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > banków znaleźli głupszych "managaierów po szkołach" i naciągnęli ich na
    > lewarowanie opcji, bo złotówka będzie się umacniać.

    Zasadniczo masz racje, ale... Skoro az tyle firm dalo sie naciagnac na opcje
    to moze jednak banki spreparowaly tak umowy, zeby prawie nikt sie nie
    zorientowal w ponoszonym ryzyku. I bylo to celowe i zamierzone. Zakladanie,
    ze we wszystkich firmach, ktore polegly na opcjach pracuja sami idioci jest
    moim zdaniem dosc mocno naciagane.

    Co zas do przyszlych kursow PLN. Mozesz sie jeszcze bardzo zdziwic. Ja zdaje
    sobie sprawe, ze w obecnych czasach wiele jest mozliwe i staram sie z
    zalozenia nie wykluczac zadnej mozliwosci. Jeszcze troche ponad rok temu tez
    nikt nie wierzyl, ze WIG20 spadnie do obecnego poziomu.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 3. Data: 2009-02-23 10:08:49
    Od: sorden <s...@w...pl>

    DJ wrote:

    > Zakladanie,
    > ze we wszystkich firmach, ktore polegly na opcjach pracuja sami idioci
    > jest moim zdaniem dosc mocno naciagane.

    Slowo klucz: "chciwość"

    --
    in

  • 4. Data: 2009-02-23 10:11:14
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Slowo klucz: "chciwość"

    Tylko dlaczego teraz firmy stale sie takie chciwe, a nie byly wczesniej?
    Ktos im znacznie w tym pomogl w zorganizowanej akcji wciskania opcji i to
    specyficznych opcji.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 5. Data: 2009-02-23 10:14:42
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    A dlaczego nie mielibysmy znowu zarabiac po 30$?

    D.

  • 6. Data: 2009-02-23 10:17:57
    Od: sorden <s...@w...pl>

    DJ wrote:

    > Tylko dlaczego teraz firmy stale sie takie chciwe, a nie byly wczesniej?
    > Ktos im znacznie w tym pomogl w zorganizowanej akcji wciskania opcji i to
    > specyficznych opcji.

    Firmy sa, byly i beda chciwe. Po kilkuletnim trendzie na zlotowce, nawet do
    glowy im nie przyszlo, ze te miliony to oni beda placic, a nie im.
    Nie wierze w to, ze nie wiedzieli ze jak kurs zmieni trend to beda bulic.
    Wiedzieli i wtopili. jak 90% inwestorow na gieldzie. Pewnie pamietasz
    naganianie nachalnymi reklamami TFI.

    --
    in

  • 7. Data: 2009-02-23 10:32:09
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    >A dlaczego nie mielibysmy znowu zarabiac po 30$?

    No co Ty? Nie slyszales jak nasi rzadzacy i pozarzadowi specjalisci mowili,
    ze mamy mocna, niepodatna na kryzys gospodarke i stabilna walute, ktora
    bedzie sie tylko umacniac?
    A Ty tu tylko siejesz defetyzm i podwazasz opinie najwybitniejszych
    specjalistow, ktorzy sie nie moga mylic :)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 8. Data: 2009-02-23 10:42:05
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    DJ pisze:

> [...]
    > ze we wszystkich firmach, ktore polegly na opcjach pracuja sami idioci jest

    Tak samo jak ci co brali w CHF kredyty i dokladnie ci sami co w czerwcu
    2007 kupowali akcje. Chciwość .... a teraz Strach.

  • 9. Data: 2009-02-23 10:43:19
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Dieter pisze:
    > A dlaczego nie mielibysmy znowu zarabiac po 30$?

    Bo nasze PKB od tego czasu wzroslo 15 krotnie. Czyli owszem po
    450USD niemal zarabiamy patrzac na srednia krajowa.

  • 10. Data: 2009-02-23 10:48:39
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    PKB tez nie jest stale na wieki.

    D.