  • 1. Data: 2009-02-22 15:52:29
    Temat: Prognoza W20
    Od: "IZI" <i...@o...pl>

    Witam,

    Mam w XTB otwarte pozycje ( małe), a ponieważ w tej chwili są tak duże
    rozbieżności w opiniach "fachowców" (czyt. znanych analityków), również na
    forach internetowych, postanowiłem sam spróbować stworzyć prognozę, żeby
    zdecydować, czy dokonać większych zakupów.

    Czy ktoś mógłby ocenić mój wykres, zaznaczam, że nie znam się na analizie
    technicznej, więc moje wypociny na pewno zawierają błędy.

    Nie brałem pod uwagę analizy fundamentalnej, (wszędzie mówi się, że jest
    bardzo źle, a będzie jeszcze gorzej - mało, kto podaje jednak zakres tego
    "źle" - poza tym nie znam się na tym).

    Po prostu przeczytałem o teorii Fal Elliota i postanowiłem wykreślić kilka
    kresek (dodam, że nie wgłębiałem się w lekturę).

    Podczas "rysowania" nie brałem pod uwagę żadnych innych wskaźników
    (wstawiłem tylko fibo).

    Proszę o rzeczowe uwagi, tylko, co do konstrukcji samego wykresu.

    Proszę o nie pisanie "jest źle" bez opisu, na czym polega błąd.

    Pozdrawiam

    http://c.wrzuta.pl/wi9623/2751982d000fdba849a15e96/P
    rognoza%20laika?type=i&key=7Y7DDyMdX3&ft=f

  • 2. Data: 2009-02-22 19:40:23
    Temat: Re: Prognoza W20
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

    Witam

    Jeśli chodzi o poziomy fibo to musiałbyś zdefiniować jakie warunki muszą
    zostać spełnione by uznać dany punkt za szczyt i dołek. Szczyt wszyscy
    widzimy, ale dołka nadal nie widać. By określić dołek ceny powinny wzrosnąć
    np o jakiś procentowy poziom lub przebić kilka słupków. Wówczas precyzyjnie
    moglibyśmy ustalić wg wybranych kryteriów dołek.

    Teoria fal Elliota oraz czerwone kreski na tym wykresie to bardzo
    subiektywna metoda, więcej w niej sztuki artystycznej niż prawdziwej
    analizy. Bez obaw można o nich zapomnieć.

    Na podstawie tego wykresu wnioskuję, że w sierpniu tego roku osiągniemy
    poziom ok 1900.
    Czy dysponujesz środkami mogącymi ukształtować rzeczywistość wg wyrysowanego
    schematu?
    Jeśli nie, to szanse realizacji takiego scenariusza są niepewne, stąd lepiej
    przyjąć założenie, że przyszłości tak odległej, w tak precyzyjny sposób nie
    będziesz w stanie przewidzieć.
    Zatem bez obaw i te kreski możesz usunąć.

    Proponuję byś zrobił sobie taki oto test. Wstaw dane liczbowe: data, OHLC do
    Excela i spróbuj napisać formuły, które wyznaczą narysowane na tym wykresie
    kreski. Następnie ustal warunki jakie muszą nastąpić byś dokonał transakcji
    kupna i sprzedaży. Dokonaj oceny czy przyjęte założenia spełniają Twoje
    oczekiwania w zakresie ryzyka, oczekiwanej skuteczności i innych parametrów,
    które uznasz za istotne. Jeśli będziesz miał przekonanie, że podejmowane
    decyzje oparte są na rzetelnej analizie, zwiększenie pozycji będzie
    uzasadnione.

    Pozdrawiam
    DeJotTe

  • 3. Data: 2009-02-22 20:27:22
    Od: "IZI" <i...@o...pl>

    Witam,

    Bardzo dziękuję za odpowiedź, z przy ustaleniu fibo rozumiem, że zbyt
    wcześnie
    (chyba "bardzo" za wcześnie) ustaliłem poziom.

    Teorie Fal po prostu przeanalizowałem-przeczytałem i spróbowałem "z książką
    w ręku" wyznaczyć linie, przyjmowałem założenia opisane w tej teorii,
    starałem się nie sugerować wynikami, termin sprawdziłem po skończeniu
    wykresu - tu zresztą jest duża tolerancja czasowa w zależności jak
    "pociągnie się linię" - racja bardzo subiektywna metoda.

    Jeżeli chodzi o same transakcje to, ponieważ nie mam doświadczenia w
    analizie i prawdopodobnie czas pokarze, że "kreski są w całkiem innej części
    obrazka".

    Co do samego kupna, przyjąłem założenie, że będę dokupywał

    0,1 Lota L (w XTB to 10 zł -1 pkt czyli jak jeden kontrakt - o ile się nie
    mylę) po każdym spadku o 100 pkt., i że każda transakcja jest zabezpieczona
    do ok. 600 pkt - taką widziałem najgorszą prognozę - w tym wypadku stracę.

    Założyłem, że od ok. 1570 pkt. będę ustawiał SL o ok. 50-70 pkt poniżej ceny
    zamknięcia, wcześniej czy później WIG wróci do połowy swojej najwyższej
    wartości, wtedy w zależności od sytuacji sprzedam pozycje albo będę
    podciągał nadal SL.

    Nie mam natomiast koncepcji, w którym momencie dokupywać w przypadku
    wzrostów - tzn. jak rozpoznać, że to już trend wzrostowy - nad tym
    popracuję.

    Czy to w ogóle jakaś strategia?

    Dzięki za uwagi - nad Excelem popracuję

    Pozdrawiam

    wzrosnąć Witam

  • 4. Data: 2009-02-22 21:06:48
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

> [...]
    > każdym spadku o 100 pkt., i że każda transakcja jest zabezpieczona do ok.
    > 600 pkt - taką widziałem najgorszą prognozę - w tym wypadku stracę.

    Znasz zasadę nie uśredniaj w dół?
    Łamiesz ją, powiekszajac pozycje w trendzie spadkowym. Znacznie lepiej robic
    to w trendzie wzrostowym. Nie znamy poziomow docelowych, ani terminu w jakim
    zostaną osiągnięte. Przyjmujac taka taktyke ryzykujesz znaczacym obsunieciem
    kapitalu, ktore moze trwac wiele miesiecy.

> [...]
    > ceny zamknięcia, wcześniej czy później WIG wróci do połowy swojej
    > najwyższej wartości, wtedy w zależności od sytuacji sprzedam pozycje albo

    Stopy powinny byc przemyslane i precyzyjnie ustawione. 50pkt przy poziomie
    1000 to 5%, ale przy poziomie 2000 to już tylko 2.5%. Więc może punkty
    lepiej zamienić na procenty.

    > Nie mam natomiast koncepcji, w którym momencie dokupywać w przypadku
    > wzrostów - tzn. jak rozpoznać, że to już trend wzrostowy - nad tym
    > popracuję.

    Rozpoznanie trendu to kluczowa i podstawowa kwestia.

    > Czy to w ogóle jakaś strategia?

    To jest cząstka strategii:)

  • 5. Data: 2009-02-22 21:54:25
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Madrze napisane.

    D.

  • 6. Data: 2009-02-22 22:28:53
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "IZI"

    > Proszę o nie pisanie "jest źle" bez opisu, na czym polega błąd.

    Jest źle
    (2) musi byc pomiędzy (1) a początkiem (1).
    Więcej nie pisze, bo bez tego zapomnij o TFE

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-02-23 05:24:18
    Od: n...@o...pl

    > Użytkownik "IZI"

    > Jest źle
    > (2) musi byc pomiędzy (1) a początkiem (1).
    > Więcej nie pisze, bo bez tego zapomnij o TFE

    Przecież jest pomiędzy (1) a początkiem (1).
    A może rozchodzi Ci się, że (2) nie może być utworzone z najniższej i
    najwyższej ceny w trendzie bocznym ??

    Muszę chyba bardziej zainteresować się falami Eliota.

  • 8. Data: 2009-02-23 05:55:28
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik <n...@o...pl>

    > Przecież jest pomiędzy (1) a początkiem (1).

    Nie.
    Jest miedzy 1 a 3.