  • Data: 2002-07-04 12:34:43
    Temat: OT Re: Czy odejście Belki oznacza krach walutowo-giełdowy?
    Od: "z0rr0" <z...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AMRA <a...@a...com> napisał(a):
    > Hmmm maslem i cukrem sie nie wyzywie, ale OK.
    AMRA - prosiłeś o dane statystyczne, dostałeś i rżniesz głupa.
    To Ci dopowiem za Kolegę, że np. kiełbasa zwyczajna, która pod koniec lat
    siedemdziesiątych była wypełniona głównie masą białkową z kryla i jakimś
    syfem świnskim, kosztowała 44zł/kg. Kiełbasa jadalna np. śląska, kosztowała
    ok. 60 zł/kg i nie łatwo było ją dostać. ( Znasz takie sowo "dostać"? ).
    Teraz musiała by kosztować ponad 120 zł/kg. Jajka kosztowały ponad 1 zł za
    sztukę - teraz to by było ponad 50 gr. I często były to jaja wapienne -
    pewnie nie wiesz co to jest, to Ci powiem - śmierdzące zbuki, przechowywane
    tygodniami w wodzie wapiennej - spora część do wyrzucenia od razu. Z mięs to
    mozna było dostać przede wszystkim słoninę i wołowinę z kością (albo raczej
    kość z wołowiną).
    Mleko 2,7 zł za litr śmierdzącej, białawej cieczy, nabieranej chochlą z 20
    litrowej aluminiowej kany. Mleko to przy próbie zakwaszenia dzieliło się na
    frakcje, z których podstawowa śmierdziała proszkiem IXI.
    Herbata - najczęściej ulung - mieszanka traw stepowych z podkładami
    kolejowymi. Zmielone podkłady te były też podstawowym składnikiem
    papierosów "sport".
    To co wyżej to był koszyk większości polskich rodzin.
    Do tego takie rarytasy jak kawa - potwornie droga. Czekolada najtańsza po 16
    zł za tabliczkę - dzisiaj było by to 7 zł.
    Niesmaczne piwo Warka - 4 zł za 0.33 l - dzisiaj to by było 5 zł za 0.5 l
    czyli cena Hainekena.
    Mieszkałem w dużym mieście, wśród normalnych ludzi, sporo dzieci na podwórze
    wychodziło z pajdami chleba, polanymi wodą i posypanymi cukrem.
    Chleb smarowalo się najczęsciej smalcem, w wielu rodzinach nie jadało się
    masła. Ser żółty uważany był za rarytas.
    Tanie były szprotki, które smażyło się na śmierdzącym oleju rzepakowym,
    pełnym trującego kwasu erukowego.
    Najtańszy telewizor kosztował 6.000 zł (dzisiaj dało by to 2.800), średnia
    lodówka 6.300 (dzisiaj 3.000 zł), pralka automatyczna, której nie można było
    dostać 10.500 zł (dzisiaj to było by 5.000 zł). Nie chciałem dać łapówy, to
    kupiłem (za studenckie pieniądze zarobione w Szwecji) pralkę Diana z Pewexie
    za równowartość 27.000 zł - dzisiaj to by było 12.000 zł.

    Emerytury kiedyś były mmniejszą (niż obecne) częścią ówczesnych płac, więc
    emerytom żyło się w więęęększej biedzie, niż pracującym.
    Większość rodzin na buty i płaszcz zimowy odkładało miesiącami.

    > Poszukaj wiec ile Polakow zyje ponizej minimum (tekze biologicznego).
    > Dziwnie sie sklada, ze duzo.

    Jestem przekonany że dawniej poniżej minium żyło więcej osób, bo to pamiętam.
    Są relacje znanych osób. Poczytaj sobie jak wspomnienia Stachury, jego życie
    w lubelskich akademikach, o podróżach po Polsce, o Pani Potempowej.
    Posłuchaj jak wspomina dzieciństwo Irena Jarocka.

    > I prosze, nie udowadniaj mi, ze teraz mieszkancom Radomia zyje sie lepiej.

    Jeśli przykładałbyś się do nauki historii, to wiedziałbyś, że od 1976 roku
    trwało systematyczne niszczenie Radomia i jego infrastruktury przez Władzę.
    Dlaczego? - to spytaj tatę, co robił w roku 1976. Czy kupował w sklepie za
    żółtymi firankami. Może ta odpowiedź wyjaśni Ci skąd wzięly się Twoje
    poglądy.

    I jeszcze jedno. Proszę nie pisz na grupie bankowej o Twoich komuszych
    poglądach. Na to jest grupa o polityce.