  • Data: 2002-07-04 12:59:55
    Temat: Re: Czy odej?cie Belki oznacza krach walutowo-giełdowy?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 3 Jul 2002 18:31:09 +0200, w <afv8s9$m9k$1@news.onet.pl>, "AMRA"
    <a...@a...com> napisał(-a):

    > Z bezrobocia, jakie w Polsce jest, z malejacej produkcji przemyslowej,
    > slabnacego popytu wewnetrznego???
    > A przeciez wlasnie te skladniki najlatwiej zmienic wlasnie instrumentami
    > lezacymi w gestii RPP i Balcerowicza .

    Jasssne, jeśli RPP obniży stopy procentowe, ta nagle potanieją
    kredyty. To oczywista bzdura. BTW. Jeśli ktoś chce tani kredyt, to
    niech weźmie go w obecnej walucie -- Doc, what's the problem?

    > Nie twierdze, ze osiagnie sie wtedy trwaly i stabilny wzrost gospodarczy,
    > ale jesli RPP dociska, Miller (niestety) nie robi prawie nic... Suma sumarum
    > nic dobrego nie wychodzi z tego.

    Przepraszam, co RPP dociska?

    > Piszacy tutaj a popierajacy RPP wychodza z zalozenia:
    > - ja mam dobra prace (wlasny interes), mam kase lub kredyt na samochod,
    > mieszkanie itp, mam perspektywy.
    > Czyli kazde zmniejszenie stop procentowych jest zle (bo mniej zarobie na
    > odsetkach), podatek od zyskow jest zly (bo mi panstwo kradnie), silny zloty
    > jest OK - bo w Euro fajnie kredyt sie splaca.

    Logika tej wypowiedzi jest conajmiej dyskusyjna. Po pierwsze zdecyduje
    się -- to mam kasę czy zaciągnięty kredyt? Zresztą wg Ciebie i tak dla
    mnie obniżka stóp jest nieopłacalna -- czy mam kasę, czy kredyt :))).