  • 31. Data: 2007-01-03 13:16:52
    Temat: Re: Odmowa płatności kartąna kwotę 19zł - gdzie zgłosić to bezprawie ?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Ja tankuje zawsze na tych samych stacjach, zawsze spotykam sie z mila
    > obsluga i kultura. Mysle, ze jakos bym sie dogadal.

    no i o to chodzi ;-))
    aby sie dogadac

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 32. Data: 2007-01-03 16:45:47
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Jesli takiej informacji nie bylo w widocznym miejscu to sklep postapil
    > niezgodnie z prawem.

    możesz podać paragraf? ;)

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2007-01-03 16:48:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w wiadomości
    > Wyobraz sobie inna sytuacje. Jedziesz samochodem, tankujesz gaz za 15zl. Na
    > stacji znajduaj sie informacje o akceptowaniu karty, Ty nie masz ze soba
    > gotowki (a na dodatek jestes daleko od domu, gdzies przy trasie, w okolicy nie
    > ma bankomatow). A kasjer(ka) informuje Cie ze sorry, ale oni przyjmuja karty
    > tylko od 20zl. I co zrobisz? Gazu ze zbiornika Ci raczej nie spuszcza. Ty
    > chcesz zaplacic, to oni nie chca przyjac od Ciebie zaplaty. Jakie widzisz
    > rozwiazanie takiej sytuacji?

    a Ty sobie wyobraź, że zatankowałeś za 200 zł - kasjer przyjmuje Twoją karte,
    ale nie uzyskuje autoryzacji transakcji z winy Twojego banku - i co wtedy?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2007-01-03 16:53:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.01.2007 gasper <n...@m...pl> napisał/a:

    > a Ty sobie wyobraź, że zatankowałeś za 200 zł - kasjer przyjmuje Twoją karte,
    > ale nie uzyskuje autoryzacji transakcji z winy Twojego banku - i co wtedy?

    Wtedy ten mityczny złoty scenariusz, czyli kasjer kłania się wpas,
    przeprasza i wyciąga żelazko... Szkoda, że raczej się nie zdarza w praktyce.

    Tak naprawdę to na stacji benzynowej i w restauracji po prostu wypada mieć
    dostateczny zapas gotówki (nie tak znowu wielki przecież, kto tankuje i
    jada za więcej niż 300, może 400 zł?) i tyle dywagacji. Cała reszta to
    takie szukanie obejścia moim zdaniem. Można z tej gotówki nie korzystać i
    nosić te same banknoty choćby i pół roku, jeśli ktoś jest taki ekstremalnie
    'karciany', ale mieć po prostu warto. Tak żeby sobie nie utrudniać
    niepotrzebnie życia.
    --
    Samotnik

  • 35. Data: 2007-01-03 17:13:40
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    .
    > Wtedy ten mityczny złoty scenariusz, czyli kasjer kłania się wpas,
    > przeprasza i wyciąga żelazko...

    szczególnie po tym, jak 3 razy na terminalu miał hasło - brak środków ;)))

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2007-01-03 17:26:11
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Banknoty i monety NBP sa u nas obowiazujacycm srodkiem platniczym i jest
    > obowiazek ich przyjecia. A karty to cos innego.

    Nie do końca masz rację.

    USTAWA z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach
    płatniczych
    Art. 2.
    2) akceptant - przedsiębiorcę, który zawarł z agentem rozliczeniowym umowę
    o przyjmowanie zapłaty przy użyciu elektronicznych instrumentów płatniczych,

    Art. 9.
    Odmowa przyjęcia zapłaty przez akceptanta, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt
    4, może
    nastąpić w szczególności w przypadku:
    1) nieważności elektronicznego instrumentu płatniczego,
    2) zastrzeżenia elektronicznego instrumentu płatniczego
    3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z podpisem
    na dokumencie obciążeniowym,
    4) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość przez posiadacza
    lub użytkownika w przypadku określonym w art. 10 ust. 1, albo stwierdzenia
    posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym przez osobę
    nieuprawnioną,
    5) niemożności uzyskania akceptacji dokonania operacji.

    A art 8 mówi
    Art. 8.
    1. Umowa pomiędzy agentem rozliczeniowym a akceptantem o przyjmowanie
    zapłaty
    przy użyciu elektronicznych instrumentów płatniczych powinna określać w
    szczególności:
    1) rodzaje elektronicznych instrumentów płatniczych, przy użyciu których
    można dokonywać operacji u akceptanta,
    2) stosowane procedury, w tym procedury bezpieczeństwa, oraz obowiązki
    akceptanta
    w związku z dokonywaniem operacji,
    3) termin i sposób zapłaty przez agenta rozliczeniowego akceptantowi,
    4) przyczyny odmowy przez akceptanta przyjęcia zapłaty przy użyciu
    elektronicznego
    instrumentu płatniczego.

    Z tego wynika że w umowie Akceptant może zastrzec minimalną kwotę
    transakcji. Można zgłosić agentowi rozliczniowemu skargę na akceptanta.

    Darek

  • 37. Data: 2007-01-03 17:35:30
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Ponieważ taką ma podpisaną umowę z Polcard. O akceptację kart płatniczych
    > powyżej Limitu > 20,00PLN

    A skąd taka pewność?

    Darek

  • 38. Data: 2007-01-03 19:29:23
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Darek wrote:
> [...]
    > Z tego wynika że w umowie Akceptant może zastrzec minimalną kwotę
    > transakcji. Można zgłosić agentowi rozliczniowemu skargę na

    Zgadza się Darku, ale klient musi byc o tym poinformowany PRZED
    dokonaniem zakupów/tankowania.
    Ostatnio zrobiłem awanturę w Kauflandzie, ponieważ byłem pewien, że
    przyjmuja karty (logo na wejściu), a jednak nie chcieli przyjąć.
    Na wejściu nie było informacji, że minimalna kwota zapłaty, to 10 zł.
    Pal licho - zakupy przewidywałem na ponad stówę - nie wchodzi się do
    marketu po drobiazg.
    Wkurzyli mnie, ponieważ wziąłem z półki najdroższe wino musujace za 9 zł
    i nie mogłem za nie zapłacić. Stoisko alkoholowe jest bowiem osobno
    rozliczane i uparli się - mimo, że miałem inne zakupy, to alkohol "muszą
    liczyć osobno". Nigdzie nie spotrałem się z czymś takim i na pewno nie
    poinformowali mnie o tym przed zakupem (na wejściu). Od razu pojechałbym
    do innego sklepu i tam zrobił zakupy. Tak tez zrobiłem i nie było
    (również market) żadnego problemu. Najgorzej jak w sklepie trafi się na
    idiotów. Woleli, żebym im wysypał wszystkie zakupy i zrezygnował z nich,
    niż pozwolic na wspólne ich rozliczenie. Tym sposobem nie zarobili
    grosza.

    Odnośnie tankowania, to dziwię się, że ktoś tankuje za 15 zł, bo więcej
    nie wejdzie i jeszcze chce zapłacic kartą. Jeździ na stację dla hobby?
    Kto normalny tankuje co chwila 20% baku?

    Leszek

  • 39. Data: 2007-01-03 19:32:45
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    PiotrF napisał(a):

    > W sklepie jak byk napisano akceptujemy karty płatnicze. Obsługa przez
    > polcard
    > żadnych informacji o ograniczeniu kwoty transakcji nigdzie nie ma.

    Żartujesz chyba. W Katowickim Lidlu na osiedlu Paderewskiego na przykład
    jak byk jest informacja, że płatność kartą na kwotę minimum 20 złotych. Nie
    sądzę by w innym Lidlu nie było takiej informacji. Być może nie przyjrzałeś
    się dokładnie

    > kierownik sklepa powiedziala, że muszę kupic za min 20.01zł
    > inaczej nie przyjmie karty

    To się zgadza. Takie reguły gry są w Lidlu

    > zostawiłem jej zakupy na ladzie i podziękowałem
    > dla zasady nie wejdę juz do lidla, a byłem tam w sumie 2 raz w zyciu
    > a gotówką nie lubię płacić

    Nie przejmuj się. W Rossmanie było tak samo i nagle w pewnym momencie
    okazało się, że można płacić kartą za dowolnej wartości towar, choćby
    kosztował 5 złotych

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 40. Data: 2007-01-03 20:11:13
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Leszek napisał(a):

    > Odnośnie tankowania, to dziwię się, że ktoś tankuje za 15 zł, bo więcej
    > nie wejdzie i jeszcze chce zapłacic kartą. Jeździ na stację dla hobby?
    > Kto normalny tankuje co chwila 20% baku?

    Mam znajomego, którego nie dotyczą podwyżki cen benzyny. On zawsze
    tankuje za 20 PLN. :-)