  • Data: 2009-01-31 08:15:57
    Temat: Odnośnie wypowiedzi 0xCA - Rozmowy kontrolowane.
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Odnośnie wypowiedzi kolegi 0xCa
    news:gm0ii4$o7e$1@nemesis.news.neostrada.pl

    "[...] Po pierwsze, nie ma ustawy, która by coś takiego nakazywała.
    [...]"...

    Chciałem podzielić się z kolegami grupowiczami moją korespondencją z jak to
    powiedziano parę postów niżej "gostka o wyraźnych cechach paranoika". ?.

    [...]
    > W służbie bezpieczeństwa
    > http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=643
    >
    > "[...] Warto przypomnieć, że w Polsce rejestrowane są nie tylko
    > wszystkie rozmowy z telefonów komórkowych, ale utrwalana jest
    > również ich treść [...]".
    >
    > Ma Pan na to jekieś dowody, i czy jest to możliwe technicznie ?.
    [...]

    [...]
    Proszę przeczytac sobie ustawę Prawo telekomunikacyjne. Technicznie
    jest to mozliwe, a najloepszym tego dowodem jest to, ze firmy
    telekomunikacyjne to od lat robią i w ubiegłym roku na prośbę jednej z
    nich napisałem list do ministra Grabarczyka , żeby państwo refundowało
    im ponoszone na to koszty, bo im to nie jest potrzebne, tzn. to
    rejestrowanie i archiwizowanie rejestracji rozmów, tylko rządowi.
    [...]

    [...]
    > Czy tu chodzi o tą ustawę ?.
    > http://hydrus.et.put.poznan.pl/~jkubasik/POMOCE/D200
    41800Lj-2007-03.pdf

    > (Bardzo bym prosił o orientacyjną podpoweidź w którym rozdziałe
    > szukać - zanim to wszystko wydrukuję-przeczytam minie pewnie ze dwa
    > tygodnie, a szkoda tak cennego czasu....) ...
    [...]

    [...]
    Szanowny Panie!
    Tak jest, a konkretnie - o art. 179. Pozdrawiam.
    [...]

    http://hydrus.et.put.poznan.pl/~jkubasik/POMOCE/D200
    41800Lj-2007-03.pdf

    [...]
    Art. 179.
    1. Przedsiębiorcy telekomunikacyjni są obowiązani do wykonywania zadań i
    obowiązkówna rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i
    porządku publicznego w zakresie i na warunkach określonych w niniejszej
    ustawie i w przepisach odrębnych.

    2. Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do wykonywania zadań i
    obowiązków w zakresie przygotowania i utrzymywania wskazanych elementów
    sieci telekomunikacyjnych dla zapewnienia telekomunikacji na potrzeby
    systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym, w tym obroną państwa,
    realizowanych na zasadach określonych w planach, decyzjach lub umowach
    zawartych między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi a uprawnionymi
    podmiotami.

    3. Zadania i obowiązki, o których mowa w ust. 1, dotyczą zapewnienia na
    koszt przedsiębiorcy telekomunikacyjnego:

    1) w szczególności technicznych i organizacyjnych warunków jednoczesnego i
    wzajemnie niezależnego:

    a) dostępu do wskazywanych treści przekazów telekomunikacyjnych i
    posiadanych przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego danych, o których mowa
    w ust. 9, art. 159 ust. 1 i art. 161, danych związanych ze świadczoną usługą
    telekomunikacyjną,

    b) utrwalania treści i danych, o których mowa w lit. a

    CKancelaria Sejmu s. 92/124

    2007-03-19

    - przez uprawnione jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Obrony
    Narodowej lub przez niego nadzorowane, uprawnione organy i jednostki
    organizacyjne nadzorowane lub podległe ministrowi właściwemu do spraw
    wewnętrznych, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz
    Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Agencji Wywiadu i
    Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego;

    2) utrwalania treści i danych, o których mowa w pkt 1 lit. a, na rzecz sądu
    lub

    prokuratora.

    4. Dostęp, o którym mowa w ust. 3, może być realizowany także za pomocą
    interfejsów, na zasadach określonych w porozumieniach zawartych przez
    uprawnione podmioty z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi za zgodą:
    Ministra Sprawiedliwości, Ministra Obrony Narodowej, ministra właściwego do
    spraw wewnętrznych, ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Szefa
    Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Agencji Wywiadu, Szefa
    Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zgodnie z ich właściwością. Porozumienie
    może określać także współudział stron w kosztach zastosowania interfejsów.

    5. Przedsiębiorca telekomunikacyjny zapewnia wykonanie zadań i obowiązków, o
    których mowa w ust. 3, począwszy od dnia rozpoczęcia działalności
    telekomunikacyjnej.

    6. Prezes UKE w szczególnie uzasadnionych przypadkach może, na wniosek
    zainteresowanego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, odroczyć termin
    wykonywania zadań i obowiązków, o których mowa w ust. 3.

    7. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, który wykonuje działalność
    telekomunikacyjną za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej innego
    przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, może zlecić temu przedsiębiorcy
    wykonywanie zadań i obowiązków, o których mowa w ust. 3. Zlecenie
    wykonywania zadań i obowiązków nie zwalnia zlecającego z odpowiedzialności
    za ich właściwą realizację.

    8. Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do wskazania Prezesowi
    UKE w terminie 60 dni od dnia wejścia w życie ustawy lub z dniem rozpoczęcia
    świadczenia usług telekomunikacyjnych:

    1) jednostki organizacyjnej lub osoby mającej siedzibę lub miejsce
    zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, spełniającej wymagania
    określone odrębnymi przepisami, uprawnionej do reprezentowania
    przedsiębiorcy w sprawach związanych z wykonywaniem zadań i obowiązków, o
    których mowa w ust. 3;

    2) przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, który będzie w jego imieniu
    realizował zadania i obowiązki, o których mowa w ust. 3.

    9. Przedsiębiorca telekomunikacyjny świadczący publicznie dostępne usługi
    telekomunikacyjne jest obowiązany prowadzić elektroniczny wykaz abonentów,
    użytkowników lub zakończeń sieci, uwzględniając w nim dane uzyskiwane przy
    zawarciu umowy.

    10. Prezes UKE przekazuje niezwłocznie informacje, o których mowa w ust. 8,
    Ministrowi Sprawiedliwości, Ministrowi Obrony Narodowej, ministrowi
    właściwemu do spraw wewnętrznych, ministrowi właściwemu do spraw finansów
    publicznych oraz Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi
    Agencji Wywiadu i Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

    CKancelaria Sejmu s. 93/124

    2007-03-19

    11. Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do zapewnienia
    wykonywania zadań i obowiązków, o których mowa w ust. 3, z chwilą
    rozpoczęcia świadczenia nowej usługi telekomunikacyjnej.

    [...]

    Dr.Endriu