  • Data: 2002-08-02 11:42:03
    Temat: Odp: Pytanie do bankowcow
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Grzegorz Dabrowski <g...@l...mm.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych

    > Na szczescie Twoje zyczenia, prognozy spelniaja sie na tyle rzadko,
    > ze mBank i jego klienci moga spac spokojnie ;)

    Do klientow nic nie mam i tym zycze jak najlepiej. Nie powiedzialem, iz
    zycze bankructwa m-Bankowi - a co za tym idzie utraty pieniedzy przez
    depozytariuszy - ale strat dla wlascicieli, czyli ujemnego wyniku
    finansowego :) A to chyba roznica.

    A jesli chodzi o prognozy to zacytuje fragment wypowiedzi jednego z mentorow
    polskiej ekonometrii: "Ekonometrycy tworza w pocie czola modele o coraz
    trudniejszej formule matematycznej. Liczba symboli potrzebnych do zapisania
    takiego modelu jest tak duza, ze zaczyna brakowac liter w alfabecie greckim
    i lacinskim. Ekonometrycy ogolnie rzecz biorac sa zadowoleni ze swego
    dziela. I tylko obrazaja sie na rzeczywistosc, iz ta ni jak nie chce sie
    dopasowac [dopasowac do modeli] do tego piekna, ktory stworzyli"

    Ot i wszystko co chcialem powiedziec. Zaliczam sie do ekonometrykow pokroju
    cytowanego mentora. I dlatego unikam jak ognia stawiania prognoz. Bo te na
    oglo sie nie sprawdzaja. I jeszcze raz - do znudzenia - przypomne, ze moje
    decyzje inwestycyjne (bo chyba do tego kolega pije) sa zyskowne srednio dwa
    razy na dziesiec prob. Zawsze o tym wspominam i nie bede sie zarzekac. Jesli
    ktos twierdzi, ze ma 70% skutecznosci w spekulacji, to zwyczajnie klamie,
    albo jest w czepku rodzony ;-)

    Pozdrawiam serdecznie

    Malin

    --

    =========
    "Wogole nie oszczedzam pieniedzy. A szczegolnie w bankach z kapitalem