    From: "emka" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: Wypłata II transzy po nowym kursie - czy bank ma rację?
    Date: Mon, 16 Feb 2009 22:59:25 +0100

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Bez zartow, liczy sie aktualnie wykorzystany kredyt, czyli obecnie
    > pierwsza transza.

    U mnie jest tak - saldo początkowe : 152 000 CHF oraz saldo 92 000 CHF.

    > Tego nie wiem, natomiast kazda transza jest jakby (malo oddzielnym)
    > kredytem.

    W takim razie umowa podzielona byłaby od razu na dwie części. Transza to część
    kredytu wypłacana pod jakimiś tam warunkami (u nas było doprowadzenie budowy do stanu
    określonego przez bank).

    > A na skutek innych zmian, np. zmniejszenia docelowej wartosci domu?

    Ale nie ma takiego zapisu w umowie.

    > Potrzebujesz tyle CHF, by (zapewne) po ich zamianie na zlotowki
    > wykonczyc dom.

    Chętnie, tyle, że kredyt wzięłam na kwotę 152 000 CHF, a jedynie wypłacono mi go w
    złotówkach.
    Nie miałabym nic przeciwko temu, by zmniejszono mi wartość kredytu w CHF, ale tak się
    nie stanie. Gdyby tak miało być, to wypłacono by mi bez gadania owe 133 200 PLN i
    indeksowano do CHF. Po prostu problem by nie zaistniał.

    > Przeciez nie bierzesz kredytu po to, by go splacac, a by wybudowac dom,
    > tak?

    No właśnie nie do końca.

    > Ale, obawiam sie, pod jakimis tam warunkami.

    No owszem, pod warunkami zawartej umowy :)

    > Tak czy owak, nie rozumiem problemu. Wiecej pieniedzy i mniejsze
    > potrzeby to chyba nie problem?

    Problem jest taki, że bank z chęcią da mi 133 200 PLN, ale żądać będzie spłaty 60 000
    CHF.
    Nie wiem, jak to jaśniej wytłumaczyć :)

    Pozdrawiam
    Emka