  • 11. Data: 2007-03-23 20:30:50
    Temat: Re: Opłaty za zakup jednostek w FI (mbank)
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    _stefan napisał(a):

    > Ale czy jeśli puszczę zlecenie konwersji np. w poniedziałek, to jednostki
    > pojawią się jeszcze tego samego dnia na drugim funduszu? Czy będę czekał na
    > wykup kilka dni od momentu złożenia dyspozycji?

    Tabela realizacji zlecen w SFI sie klania.
    Jak jest w praktyce powiem ci jak skonwertuje,
    Nabycie i wykup jest realizowany z wycena tego samego dnia o ile zlozysz
    zlecenie do 6:00 bodaj tak wynika z tabelek mbanku.
    Jak jest w praktyce pozyjemy zobaczymy. Oczywiscie fizyczny przeplyw i
    odnotowanie w systemie to 3 dni.

  • 12. Data: 2007-03-24 09:49:25
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Te 4% przy dobrym "tryndzie" odrabiasz w tydzień. Naprawdę warto się
    > o to bić? To co jest w SFI (oprócz "misiów" --- ale teraz taka
    > specyfika rynku) ma gorsze wyniki (patrz
    http://www.fundi.pl/index.php?action=notowania&order
    =aq_5y&order_dir=desc posortowane po wynikach
    > pięcioletnich

    a w przypadku innych funduszy jestes juz 4% do przodu, a na AA dopiero
    okolo na zero...

    pomysl sobie co sie stanie jak gielda zacznie spadac, dla mnie te 4%
    (platne z gory czyli inwestuje tylko 96% wplaconych srodkow) to sporo,
    no chyba, ze ktos zaklada, ze bedzie inwestowal w fundusz np. przez
    10-20lat, wtedy ta prowizja to pryszcz

    > Co by nie mówić o AA, to wyniki ma niezłe. MSZ nie ma co "centolić".
    > A dobrym interfejsem do niej jest darmowe konto24.pl+Allekarta.
    zgadza sie...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 13. Data: 2007-03-24 10:33:54
    Od: _stefan <p...@g...wytnij.com>

    > Czytales statut ?
    > Subfundusz parasoly w polityce inwestycyjnej ma portfel zawierajacy 100%
    > aktywow w poastci j.u fuduszu AIg Akcji

    Skoro AIG parasolowy akcji to to samo co AIG akcji to dlaczego zyski przez
    okres 2 miesięcy są niższe? Może jednak nie warto bawić się w parasol (to
    co się zapłaci w podatku przy konwersji zostanie później odrobione)?

  • 14. Data: 2007-03-24 11:28:09
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *RobertS* wrote:

    > a w przypadku innych funduszy jestes juz 4% do przodu, a na AA dopiero
    > okolo na zero...

    Matematycznie rzecz biorąc tak, tylko że AA ma lepsze wyniki niż większość
    FA (i to więcej niż 4% --- patrz niżej). MSZ warto zapłacić tą prowizję.

    Oczywiście nie mówię o zakupach na pół roku, czy rok...

    > pomysl sobie co sie stanie jak gielda zacznie spadac,

    Jak się kupuje FA na oślep to się po prostu straci :)

    > dla mnie te 4%
    > (platne z gory czyli inwestuje tylko 96% wplaconych srodkow) to sporo,
    > no chyba, ze ktos zaklada, ze bedzie inwestowal w fundusz np. przez
    > 10-20lat, wtedy ta prowizja to pryszcz

    Żartujesz chyba. W poprzednim poście podałem linka z pięcioletnimi stopami
    zwrotu z FA (dla przypomnienie: http://tiny.pl/cspp). AA jest o ponad 50%
    lepsza od następnego na liście Skarbca Akcji (który nb. jest dostępny
    w SFI bez prowizji).

    Aczkolwiek szkoda, że nia ma takiego zestawienia dla dłuższych okresów,
    które obejmowałyby bessę.

    <>

  • 15. Data: 2007-03-24 12:18:35
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Aczkolwiek szkoda, że nia ma takiego zestawienia dla dłuższych okresów,
    > które obejmowałyby bessę.

    no wlasnie, wazne jest jak sie zachowuje dany fundusz jak jest bessa,
    wiadomo, ze podczas hossy wszystkie (mniej lub bardziej rosna)

    jednak AA zarzadza b.duza wartoscia aktywow, w przypadku bessy na
    gieldzie trudniej bedzie zrestrukturyzowac portfel funduszowi, ktory ma
    5 mld aktywow niz takiemu, ktory zarzadza 500 mln...dlatego preferuje
    fundusze mniejsze a AA pozostawiam innym

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2007-03-24 12:51:41
    Od: _stefan <n...@w...com>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 19:43:32 +0000 (UTC), piper napisał(a):

> [...]
    >
    > Co by nie mówić o AA, to wyniki ma niezłe. MSZ nie ma co "centolić".
    > A dobrym interfejsem do niej jest darmowe konto24.pl+Allekarta.

    A co myślicie o funduszach Fortisa? Pod parasolem jest fundusz akcyjny i
    zrównoważony. Nie ma opłat manipulacyjnych jeśli nabycia/wykup wykonuje się
    przez ichnie WWW, ma całkiem dobre wyniki historyczne, ma niewielkie aktywa
    (ok. 57mln. zł). Czy są jakieś inne istotne opłaty/prowizje?

  • 17. Data: 2007-03-24 12:58:20
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *_stefan* wrote:

> [...]
    > przez ichnie WWW, ma całkiem dobre wyniki historyczne, ma niewielkie aktywa
    > (ok. 57mln. zł). Czy są jakieś inne istotne opłaty/prowizje?

    Fortisem się nie interesowałem, ale co do parasoli to w lecie startują
    Unikorona, Skarbiec i SEB może warto poczekać? O ile Unikoronę --- delikatnie
    mówiąc --- można pominąć, to Skarbiec i SEB zapowiadają się obiecująco.

    Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że będą one dostępne w SFI mBanku.

    <>

  • 18. Data: 2007-03-24 13:01:58
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 23 Mar 2007 21:25:35 +0100, w <eu1d3r$eo6$2@inews.gazeta.pl>, Jan
    Strybyszewski <g...@o...pl> napisał(-a):

    > Subfudusz AIg akcji zawiera j,u zwyklego fuduszu Aig Akcji.
    > Pozatym ma jedna GIGATYCZNA przewage wyceniany jest jak fund Aig akcji
    > ale JEDEN dzien pozniej.

    A w tabeli odkupienia czas realizacji nie jest o 1 dzien późniejszy? :)

  • 19. Data: 2007-03-24 13:02:57
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *RobertS* wrote:

    > no wlasnie, wazne jest jak sie zachowuje dany fundusz jak jest bessa,
    > wiadomo, ze podczas hossy wszystkie (mniej lub bardziej rosna)

    Dla AA benchmarkiem jest wprost WIG (100%). Jest to zaleta (podczas hossy)
    i wada (podczas bessy) :)

    > jednak AA zarzadza b.duza wartoscia aktywow, w przypadku bessy na
    > gieldzie trudniej bedzie zrestrukturyzowac portfel funduszowi, ktory ma
    > 5 mld aktywow niz takiemu, ktory zarzadza 500 mln...

    Dzięki takiemu kapitałowi może robić np. takie numery jak kilka dni temu
    KTOŚ zrobił na fixingu. (Tak na marginesie, to ciekawe, czy będzie
    z tego afera :) )

    <>

  • 20. Data: 2007-03-24 13:04:54
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 24 Mar 2007 11:28:09 +0000 (UTC), w
    <s...@Y...Do.Not.Exist.Go.Aw
    ay>, piper
    <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> napisał(-a):

    > Matematycznie rzecz biorąc tak, tylko że AA ma lepsze wyniki niż większość
    > FA (i to więcej niż 4% --- patrz niżej). MSZ warto zapłacić tą prowizję.

    W ciągu 6 miesięcy Arka ledwo łapie się na pierwszą dziesiątkę.
    W ciągu ostatniego miesiąca Arka jako jedyny spośrób moich fundów wygenerowało
    mi stratę.

    > Oczywiście nie mówię o zakupach na pół roku, czy rok...

    Czemu nie, skoro w SFI można bezboleśnie zmienić fund co m-c?