  • 31. Data: 2007-01-10 17:26:03
    Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <m...@d...localdomain> Krzysztof Halasa napisal(a):

    > To sie moze czasem zdazyc, np. papier moze sie zaciac itp. i/lub
    > kasjerka moze nie umiec obslugiwac terminala. Ale wtedy to sa dwie
    > oddzielne transakcje raz po razie. No i oczywiscie podwojne
    > blokady zdazaja sie.

    To przyszło jako dwie oddzielne transakcje

    > Ciekawe, to byl dopisek na kwicie z terminala?

    To był dopisek w elektronicznym systemie transakcyjnym - nie wiem czy
    pochodził od pracownika banku czy pracownika centrum autoryzacji.

  • 32. Data: 2007-01-10 17:43:04
    Od: "info" <t...@k...pl>

    RobertS napisał(a):

    > bank nie ma obowiazku udzielic takiego wyjasnienia, wystarczy, ze
    > powiedza - popelnilismy błąd/zawiniła maszyna/czynnik ludzki i oddadza
    > sporna kwote...

    I tutaj się grubo mylisz, znam prawo bankowe i Inteligo podpisując ze
    mną umowę zobowiazało się do zapewnienia bezpieczeństwa moim
    pieniądzom. Zaksięgowanie dwa razy tej samej transakcji
    niezaprzeczalnie świadczy o tym że Inteligo nie zapewniło
    bezpieczestwa moim pieniądzom, a wiec nie wywiazało się z warunków
    zawartych w umowie. A każdy bank ma obowiązek dokłanie i
    merytorycznie wyjaśnić dlaczego nie wywiązuje się z warunków
    zawartych w umowie.

    > i bardzo dobrze, bo kradziez zglasza sie na policje

    Oczywiście masz rację, tak też zrobiłem.

    > i zostal ci nadany numer reklamacji, na ktory bedziesz sie w przyszlosci
    > powolywal
    > pytajac o to w jaki sposob zostala zalatwiona sprawa?
    > w kazdym banku jest okreslony tryb skladania i rozpatrywania reklamacji,
    > zaakceptowales go podpisujac umowe rachunku bankowego

    Żaden numer nie został mi nadany przynajmniej dotychczas nic mi o tym
    nie wiadomo, a poza tym to w stosunku do miewywiązywania się strony z
    warunków umowy nie jest przewidziana żadna reklamacja.

    > ok, miales do tego prawo tylko jaki obowiazek ma ww. nadzor, aby zająć
    > się ta sprawą? od tego jest wlasnie arbiter bankowy - ta instytucja
    > zajmuje sie takimi drobiazgami

    Chyba jednak zupemnie mnie nie rozumiesz, nie walczę o swoje
    pieniądze, to tylko 18 złotych i idiotyzmem byłoby rwać z tego
    powodu szaty, a w czym innym jak nie w odzyskaniu pieniędzy mógłby
    mi pomóc arbitet bankowy ?
    Do Nadzoru Bankowego NBP zgłosiłem to że Bank Inteligo nie zapewnia
    bezpieczeństwa pieniądzom na kontach swoich klientów przez co
    świadomie naraża ich na straty. Mam nadzieję że kontrolerzy z NBP
    sprawdzą w bilingach ilość podwójnych zaksięgowań tych samych
    transakcji i oceni bezpieczeństwo posiadaczy kont w Inteligo.
    Posłuży to poprawie bezpieczeństwa pieniędzy na kontach Inteligo, a
    bezpieczeństwo pieniędzy posiadaczy tont to wedle Ciebie drobiazg ?

    > zaden podmiot nie jest ponad prawem, ale wszystko mozna wyjasnic na
    > spokojnie, nazywanie zlodziejem to juz przesada...czy jak kasjerka w
    > sklepie zamiast dwoch policzy czy za trzy jogurty to rowniez robisz
    > afere, wyzywasz od zlodzieji, biegniesz do PIH-u i na policje?

    Mylić się jest rzeczą ludzką, lecz gdyby kasjerka w sklepie licząc
    mi 3 joguty zamiast 2 i od ręki nie naprawiła swojej pomyłki tylko
    kazała składać reklamację z 30 dniowym terminem jej rozpatrzenia to
    z pewnością zrobiłbym jej awanturę, poszedł do właścieciela
    sklepu, a skoro i to by nie pomogło to pewnie pwiadomiłbym i PIH.
    Gdyby Inteligo próbował uczciwie wyjaśnić zaistniałą sytuację a
    nie okazywał się arogancją to z pewnością nie byłoby tego całego
    zamieszania, ale taki już jestem że na arogancję odpowiadam
    arogancją a na chamstwo chanstwem.

    > nie strzelaj z armaty do wrobla

    Uważasz Inteligo za wróbla ?:-).

    > zasada jest prosta
    > zgodnie z PB to jest ich problem, gdyz kazdy ma obowiazek zapoznac sie z
    > przeslanym przez bank wyciagiem z rachunku bankowego
    > (zestawiem z karty platniczej) i o wszelkich nieprawidlowosciach
    > poinformowac bank w terminie 14 dni od daty jego otrzymania, jezeli ktos
    > nie zglasza zastrzezen tzn. ze akceptuje operacje, ktore widnieja na
    > wyciągu...

    Powiadomić, a nie składać jakieś reklamacje.

  • 33. Data: 2007-01-10 17:48:07
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > I przy obu obciazeniach ta sama data transakcji (na wyciagu czy czyms
    > takim)? I jaki jest wynik reklamacji w banku - odrzucona?

    Tak, ta sama data 21 grudnia 2006 roku i ta sama kwota 18,09 złotych
    oraz ten sam market w którym płaciłem kartą. Jest to uwidocznione w
    "Historii rachunku" na internetowej stronie do której mam dostęp po
    zalogowaniu się, oczywiście zrobiłem kopie tego wszystkiego.
    Natomiast mnie najbardziej zależy na wyjaśnieniu tego wszystkiego jak
    do tego incydentu doszło, bo kwota to tylko 18 złotych. Dzwoniłem do
    konsultantów Inteligo jak równiez wysłałem z mojego konta po
    zal;gowaniu się pisemne powiadomienie o zaistniałym ibcydencie, ale
    konsultanci poza swoja arogancją i na pamięć wyuczonymi formułkami
    nic nie potrafią powiedzieć.

    > Nie pisales ze wyjasniales to w ksiegowosci marketu.

    Byłem w kantorze u kierownika, który wzywał pracowników z różnych
    pionów i ci wyjaśniali.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 34. Data: 2007-01-10 17:56:16
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Jan 2007 09:43:04 -0800,
    osoba podpisana: info <t...@k...pl>
    napisała:

> [...]
    > zawartych w umowie. A każdy bank ma obowiązek dokłanie i
    > merytorycznie wyjaśnić dlaczego nie wywiązuje się z warunków

    Jak ktoś napisał: Zamknij konto i trzymaj pieniądze w skarpecie. Bo tego
    rodzaju sytuacja mogła się zdarzyć wszędzie.

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 35. Data: 2007-01-10 17:56:59
    Od: "info" <t...@k...pl>

    badzio napisał(a):

    > Ale sledzac Twoje posty w tym watku to odnosi sie wrazenie ze jestez z
    > gory przekonany o swojej nieomylnosci - inteligo to zlodzieje,
    > reklamacji nie ma sensu skladac, bo to nie pomylka a kradziez. Wiec
    > jesli zes sie do nich odezwal w tym tonie, cos w stylu 'czesc zlodzieje,
    > oddajcie mi moje pieniadze' to wcale bym sie nie zdziwil jesli
    > potraktowaliby Cie jak jakiegos wariata i olali.
    > --
    > badzio

    Ano widzisz jestem przekonany bo mam i dowody i niepodważalne
    argumenty.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 36. Data: 2007-01-10 18:00:52
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Grzegorz Kamionka napisał(a):

    > W tym miejscu składasz reklamację. I tyle.
    > Za bardzo się przejąłeś, czego efektem jest spam który dodatkowo
    > wrzuciłeś chyba na wszystkie pl.regionalne.

    Uważasz że ostrzeżenie innych użytkowników kont Inteligo o
    incydencie który mi sie wydaerzył jest spamem ???

    Pozdrawiam
    Adam

  • 37. Data: 2007-01-10 18:06:20
    Od: "info" <t...@k...pl>

    witek napisał(a):
    > "info" <t...@k...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Zamknij konto w banku, wsadź pieniądze do skarpety i idź się leczyć, albo
    > podaj sobie rękę z Kaczyńskim.
    > Chorujecie na tą sama chorobę: manię prześladowczą.
    > Do korzytania z usług banku jeszcze nie dorosłeś.

    Witku wróć na listę jak skończysz gimnazjum,. a teraz umyj ząbki i
    do łóżeczka:-).

    Pozdrawiam
    Adam

  • 38. Data: 2007-01-10 18:11:47
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Jak ktoś napisał: Zamknij konto i trzymaj pieniądze w skarpecie.

    Może więc jako pierwszy dasz przyklad ?:-).

    > Bo tego rodzaju sytuacja mogła się zdarzyć wszędzie.

    Skoro się wydarzyła to wymaga wyjaśnienia, a nie maskowania.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 39. Data: 2007-01-10 18:30:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Jan 2007 10:11:47 -0800,
    osoba podpisana: info <t...@k...pl>
    napisała:

    > Może więc jako pierwszy dasz przyklad ?:-).

    Ja ? To ja się pieniaczę ? A może masz jakieś rozdwojenie jaźni i
    mówisz do tego drugiego obok siebie ?

    > Skoro się wydarzyła to wymaga wyjaśnienia, a nie maskowania.

    no i ? Złożyłbyś reklamację. Odpowiedzieliby Ci że coś "trzasło na
    łączach" i bardzo przepraszają. Czego właściwie chcesz więcej?

    Tak poza tym. Możesz się pochwalić *swoimi* dokonaniami ? Nie wiem,
    firmą w której pracujesz or sth ? Poznanie człowieka który nie dopuszcza
    *żadnych błędów* może być fascynujące. To jak ?
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html
    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 40. Data: 2007-01-10 18:56:30
    Od: Łukasz Cielecki <a...@...sygnaturce>

    Witam!

    info napisał(a):

    > do tego incydentu doszło, bo kwota to tylko 18 złotych. Dzwoniłem do
    > konsultantów Inteligo jak równiez wysłałem z mojego konta po
    > zal;gowaniu się pisemne powiadomienie o zaistniałym ibcydencie,

    To w inteligo można wysłać pocztę wewnętrzną do banku? Jak dobrnąć do tej
    funkcjonalności?

    > ale
    > konsultanci poza swoja arogancją i na pamięć wyuczonymi formułkami
    > nic nie potrafią powiedzieć.

    I dlatego nazywają się konsultantami, a nie jakoś inaczej. Sorry, ale jeśli
    myślałeś, że konsultant powie: "przepraszamy, ale nastąpiło przepełnienie w
    buforze terminala, w wyniku czego nastąpił jego reset wywołany przerwaniem
    INT13, co jednak nie spowodowało wyczyszczenia stosu TCP/IP i w wyniku tego
    do banku została wysłana podwójnie transakcja; w tym momencie transakcja
    jest anulowana" to chyba jesteś nadmiernym optymistą. Wyjaśnianie tego typu
    spraw naprawdę z reguły trwa dosyć długo - jak nie wierzysz to poczytaj w
    archiwum grupy o bojach ludzi z wpłatomatami. Jest to spowodowane kilkoma
    czynnikami, np.:
    - wyjaśnienie takiej sprawy z informatycznego punktu widzenia trwa naprawdę
    długo, zwłaszcza jeśli chcemy wyeliminować przyczynę, a nie tylko skutek,
    - wina wcale niekoniecznie musi leżeć po stronie inteligo - był kiedyś
    przypadek, że przy wybieraniu z bankomatu doliczał jakąś chorą prowizję.
    Niby wina banku, a okazało się, że "zachorowała" na tę przypadłość z połowa
    banków w Polsce (łącznie z inteligo), więc zawinił ktoś inny.
    - bez obrazy, ale skąd bank ma wiedzieć, że to nie Ty próbujesz coś
    nieuczciwie wyciągnąć? Przez czas związany z reklamacją coś próbują ustalić.

    Pewnie gdybyś był innym klientem w innym banku to zakładano by domniemanie
    niewinności. Ale nie da się ukryć, że inteligo to raczej taka biedronka
    wśród banków i za taką kwotę jaką kosztuje ciężko oczekiwać czegoś na
    poziomie private banking.

    A teraz druga sprawa - pewnie połowa tej grupy byłaby w stanie postawić
    swoją roczną pensję, o to że to NIE było CELOWE działanie banku. Ot po
    prostu zwykła pomyłka. Uwierz nam - banki mają bardziej wyrafinowane metody
    niż takie prostackie naciąganie klientów na (marną) kasę.

    I generalnie - wyluzuj - szkoda zdrowia!

    Pozdrawiam!

    --
    ####__ __ Łukasz "MrLuck"_Cielecki __ __ _ ___ __ #