  • 1. Data: 2010-08-25 12:52:00
    Temat: Ostrzeżenie przed Citi-Goldem
    Od: b...@o...pl

    mężczyzna i kobieta, nie-małżeństwo, ale 1 adres

    wspólne dochody z działalności (spółka Jawna)
    około 12.300zł netto miesięcznie, rozważają
    założenie konta CitiGold w Citku Handlowym

    ktokolwiek wie coś, co może przemawiać przeciwko
    zawarciu umowy z wyżej wymienionym bankiem, niech
    wypowie to teraz i uchroni nas przed kłopotami :)

    jednym słowem: proszę o wszelkie uwagi krytyczne,
    bo jak rozumiem, zalety wypuktują mi pracownicy
    banku (a tutaj chcę poznać drugą stronę medalu).

  • 2. Data: 2010-08-25 13:05:36
    Temat: Re: Ostrzeżenie przed Citi-Goldem
    Od: b...@o...pl

> [...]
    >
    > jednym słowem: proszę o wszelkie uwagi krytyczne,
    > bo jak rozumiem, zalety wypuktują mi pracownicy
    > banku (a tutaj chcę poznać drugą stronę medalu).

    na razie dowiedziałem się dwie ciekawostki:

    1) system liczenia darmowych wypłat na koncie oszczędnościowym,
    tj. 1 przelew wewnętrzny 1 zewnętrzny 1 wypłata w kasie, ALE...

    ciekawostka polega na tym, że jeżeli masz rachunki
    oszczędnościowe w PLN,EUR,GBP,USD,CHF, traktowane są
    one jako JEDNO "konto" z kilkoma "rachunkami" i np.
    wykonanie przelewu zewnętrznego GBP pozbawia Cię możliwości
    dokonania w tym samym miesiącu możliwości wykonania
    bezprowizyjnego przelewu zewnętrznego PLN...

    2) ciekaw jestem także tej faktycznej lub tylko deklarowanej
    bezprowizyjności przelewów walutowych, bo znajomy citigoldowiec
    twierdzi że mu pobrano prowizję tłumacząc "to nie my to jacyś
    bliżej nieokreśleni ONI" :( ale szczegółów nie znam

  • 3. Data: 2010-08-25 19:40:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > twierdzi że mu pobrano prowizję tłumacząc "to nie my to jacyś
    > bliżej nieokreśleni ONI" :( ale szczegółów nie znam

    bank = citi prowizji nie pobiera i to jest na 100% prawda, ale występują
    jeszcze 1 lub więcej stron transakcji

    1. bank/i pośredniczące
    2. bank odbiorcy (beneficjenta)

    ww. oczywiście opłaty pobrać mogą

    też mnie namawiali na citigold, ale w przypadku niespełnienia warunków
    (wpływ min. 12kzł lub 200kzł aktywów) opłata za konto 100 zł to przesada...
    citigold przegrał z AQ Intensive

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2010-08-25 19:52:35
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    b...@o...pl pisze:

    > 2) ciekaw jestem także tej faktycznej lub tylko deklarowanej
    > bezprowizyjności przelewów walutowych,

    Są naprawdę darmowe. Przetestowane. :-)

    Ciekawostką jest fakt, że Citibank - jeden z największych banków świata
    - nie wie o istnieniu takiego kraju jak Namibia. Zlecenie przelewu do
    Namibii wywołało konsternację w oddziale, bo na liście wyboru w ich
    "systemie" nie było takiego kraju... Uparłem się jednak, że taki kraj z
    pewnością istnieje - a byłem tego w miarę pewien, bo tam byłem. I nawet
    wizę w paszporcie miałem. A tamtejsze banki nawet adresy swiftowe mają z
    kodem kraju "NX". Ostatecznie zlecenie przyjęto. Przelew dotarł. :-)

    > bo znajomy citigoldowiec
    > twierdzi że mu pobrano prowizję tłumacząc "to nie my to jacyś
    > bliżej nieokreśleni ONI" :( ale szczegółów nie znam

    Jeśli wysyłał na swój koszt, to tak - Citi nic nie wziął, ale pośrednicy
    już tak. Jakby wysłał na koszt odbiorcy albo koszt wspólny (co akurat w
    tym wypadku na jedno wychodzi), to pośrednicy... też by wzięli, tyle że
    nie od niego, a od odbiorcy przelewu. :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2010-08-25 19:59:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    b...@o...pl pisze:

    > mężczyzna i kobieta, nie-małżeństwo, ale 1 adres

    Nie ważne...

    > wspólne dochody z działalności (spółka Jawna)
    > około 12.300zł netto miesięcznie, rozważają
    > założenie konta CitiGold w Citku Handlowym

    Nie mają znaczenia dochody, tylko suma wpływów zewnętrznych. Możesz
    sobie zrobić zlecenie stałe i codziennie, 20 razy w miesiącu, przelewać
    600zł w te i z powrotem - warunek 12000 wpływów osiągniesz. :-)

    > ktokolwiek wie coś, co może przemawiać przeciwko
    > zawarciu umowy z wyżej wymienionym bankiem, niech
    > wypowie to teraz i uchroni nas przed kłopotami :)

    Generalnie problemów nie ma, ale ich "systemowi" trochę brakuje. Przez
    www nie ma różnych dupereli, do których przywykłem w mBanku, czy choćby
    w Aliorze... Zapowiadają wielkie zmiany we wrześniu, więc może będzie
    lepiej.

    Najgorsze jest, że utrata (i blokada) karty do rachunku, automatycznie
    powoduje zablokowanie dostępu przez www. To jakaś totalna bzdura i porażka.

    --
    MiCHA