  • 31. Data: 2004-07-31 18:15:21
    Temat: Re: PKO BP S.A. - kłopot z rowerem
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > W tej konkretnej sytuacji - nie widze.

    Tzn. dziecko chcesz zostawić przed bankiem? Albo niepełnosprawny swój wózek?

    > Znowu jakies demagogiczne argumenty. Jak bym slyszal tych ochroniarzy
    > spod bankow, etc.
    >
    > Sprobuje Ci to wylumaczyc, jak dziecku:
    >
    > Kon - nie wejdzie do srodka. Za male drzwi. Jesli wejdzie, moze polamac
    > podkowami glazure na podlodze, zajmuje sporo miejsca, wreszcie - moze
    > nasiusiac albo zrobic cos wiecej.

    Kucyk w pieluchach, bez podków?
    A jeśli rower się przewróci i zniszczy podłogę?
    Chłopie, wchodzisz do kogoś do domu i jak gdyby nigdy nic wprowadzasz rower?
    Do szpitala, kawiarni, itd.?

    > Jesli ktos chcialby przyjechac sobie do banku konno, to chyba jest to
    > rzecz na tyle incydentalna, ze ochrona moglaby go przypilnowac - na
    > zewnatrz.
    >
    > Samochod - nie wjedzie do srodka. Za male drzwi. Poza tym - tez smrodzi
    > - zwlaszcza w zamknietym pomieszczeniu.
    >
    > Rower - zajmuje tyle miejca co wozek. Nie brudzi wiecej, niz pieszy
    > (faktycznie, moznaby wprowadzic przepis, ze nie mozna wchodzic do banku
    > w butach, bo sie nanosi brud). Ludzi na rowerach nie jest duzo, wiec to
    > tez nie jest argument ('a gdyby wszyscy chcieli z rowerami wjechac?'.

    A niech sobie wprowadzi. Jeśli mój bank wprowadzi, a nie będę mógł
    conajmniej równie łatwo załatwić w nim wszystkiego w inny sposób, to mnie
    więcej nie zobaczy.

    > Jak bedzie wiecej klientow na rowerach - bank powinien pomyslec o
    > stojach dla klientow na rowerach.

    Zgoda. Miast powinien - może.

    > Bo z reguly nie ma gdzie ich przypiac. Czesto tez, jesli juz sa stojaki
    > na rowery, to zrobione bez pomyslunku - nie pozwalaja na przypiecie
    > rowerow. Rownie czesto stojaki sa umieszczone w zakamuflowanych
    > miejscach, nie na widoku, co kusi zlodzieja.

    Samochody 100-krotnie droższe też. No i co?

    > Aha, przecietny rower to koszt 1000-1500 zl. Z tym, ze zlodzieje kradna
    > wszystko. Nawet tzw. makrokesze za 200zl.
    > Rower latwiej ukrasc i trudniej zabezpieczyc, niz motor czy samochod.

    Połóż przeciętny lakier na auto, które można porysować pod tym cholernym
    bankiem, wstaw szyb i radio - będzie drożej niż ten twój przeciętny rower.
    Ale czy z tego cos wynika?

    No i co z tego. Nie podoba Ci się bank? Zagłosuj rowerem i pojedź tam, gdzie
    możesz "zaparkować".

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 32. Data: 2004-07-31 18:30:23
    Od: j...@p...onet.pl

    > i w tym momencie kazdy normalny czlowiek by zabral rower, ale Ty masz swoje
    prawa i bedziesz sie o nie sadzil, bo one sa najwazniejsze na swiecie.

    ale z naciskiem na "normalny" ;)))

    mnie do głowy niegdy nie przyszło wstawiać komukolwiek gdziekolwiek rower. a
    bieganie po dyrekcjach, oglądanie planów ochrony, dociekanie, żądanie,
    oczekiwanie wyjaśnień i sprostowań w takiej sprawie jak usunięty źle
    zaparkowany rower - to zwykłe pieniactwo, szukanie zwady.

    zbyszko janke

  • 33. Data: 2004-07-31 18:46:33
    Od: j...@p...onet.pl

    > To jest fragment wiekszej calosci. Ludzie nie przyjmuja do wiadomosci,
    > ze rower jest alternatywnym srodkiem transportu w miastach rowniez
    > (slynne powiedzenie jednego z prezydentow Warszawy: Warszawa to nie
    > wies, zeby po niej rowerem jezdzic).

    rozumieją czy nie, to cyklista nie rozumie, że parkować należy przed bankiem,
    apteką, sklepem, zakładem fryzjerskim czy teatrem. a oto przykład:

    > W roznych miejscach, nie tylko bankach wchodzac z rowerem spotykam sie z
    > wrogoscia.

    wszędzie się ładujesz ze swoim rowerem? bo ja wszędzie dojadę, ale nigdy
    nigdzie nikomu do żadnego pomieszczenia go nie wnoszę.

    poza tym wypowiedź "W roznych miejscach, nie tylko bankach wchodzac z rowerem
    spotykam sie z wrogoscia" zakrawa na paranoję. wszędzie są "oni" :)
    "oni" to ochroniarze. oni niczego nie rozumieją. oni są źli. oni nie pozwalają.
    oni mają "Teksty, którymi nas racza /.../. Wszytskie nad wyraz kretynskie."
    widać wszyscy zawzięli sie na ciebie. to jakaś zmowa.
    wszyscy nie chcą, wszyscy są wrogami, wszyscy źli.

    uważaj, oni są wszędzie!

    :))) zbyszko janke

  • 34. Data: 2004-07-31 19:15:53
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    T...@s...co.uk napisał(a):

    > mozna', 'a samochodem to tez by Pan wjezdzal do srodka?', 'a co inni
    > klienci sobie pomysla'. Wszytskie nad wyraz kretynskie.

    A dajmy na to ja lubię sobie pojeźdźić motocyklem. Niekoniecznie
    największym. I co? Jeśli jest miejsce w oddziale mogę sobie go
    wprowadzić do środka ?

  • 35. Data: 2004-07-31 19:23:56
    Od: j...@p...onet.pl

    T...@s...co.uk napisał(a):

    > A niby dlaczego ma zabrac rower? I gdzie ma ten rower zostawic? W domu?

    powiedz, czy jazda rowerem zwalnia z myślenia?
    przypnij sobie ten rower gdziekolwiek, do drzewa, słupa, poręczy, trakcji
    tramwajowej, a nawet do zderzaka radiowozu pełnego spiących policjantów.
    można poradzić sobie nawet przy braku odpowiednich uchwytów/stojaków dla
    rowerów - trzeba tylko odrobinę (niewielką) wysilić szare komórki.
    nie musisz zaraz desperacko wprowadzać go do banku.

    zbyszko janke

  • 36. Data: 2004-07-31 20:30:42
    Od: T...@s...co.uk

    In article <cegngm$6ia$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:

    > rowerem???

    > Tzn. dziecko chcesz zostawić przed bankiem? Albo niepełnosprawny swój wózek?

    Ja nie chce. Mi dziecko na wozku, ani niepelnosprawny nie przeszkadza w
    banku. Ani w innym urzedzie. Nie rozumiem, dlaczego, skoro padl tu ten
    argument, oni nie 'naruszaja powagi urzedu', a wprowadzenie roweru tak.

    > Kucyk w pieluchach, bez podków?

    Jesli dobrze ulozony (chodzi mi o czynnosci fizjologiczne), to mi jako
    innemu klientowi by to nie przeszkadzalo. Ale zdajesz sobie sprawe, ze
    Twoj argument jest niedorzeczny. Bo ja w kazdym razie ja nie znam
    nikogo, ktoby w miescie posiadal kuca... Gdzie Ty mieszkasz, chlopie???

    > A jeśli rower się przewróci i zniszczy podłogę?

    Dlaczego ma sie przewrocic i zniszczyc? Rownie dobrze moge argumentowac,
    ze dziecko moze zwymiotowac komus na spodnie...

    > Chłopie, wchodzisz do kogoś do domu i jak gdyby nigdy nic wprowadzasz rower?
    > Do szpitala, kawiarni, itd.?

    Owszem, z reguly tak. Jesli jest miejsce, rzecz jasna. W kawiarni,
    szpitalu - z reguly mozna zostawic w recepcji... A jak kogos odwiedzam,
    to mam zostawiac rower przed klatka?

    > Samochody 100-krotnie droższe też. No i co?

    Co: no i co? Samochodu nie trzeba przypinac do niczego. Ma system
    zabezpieczen. Nie mozna go ukrasc w 3 min. Nawet sposobem 'na lawete'
    trwa to dluzej. Nie kazdy dres wozi ze soba lawete itd.
    Wreszcie: samochod mozna ubezpieczyc od kradziezy. Roweru w zasadzie nie
    mozna.
    Czy mam jeszcze wymieniac roznice pomiedzy rowerem, a samochodem?

    > Połóż przeciętny lakier na auto, które można porysować pod tym cholernym
    > bankiem, wstaw szyb i radio - będzie drożej niż ten twój przeciętny rower.
    > Ale czy z tego cos wynika?

    Napisalem: rower latwiej ukrasc i trudniej zabepieczyc, niz motor, czy
    samochod. I ze roweru nie ubezpieczysz od znikniecia.

    > No i co z tego. Nie podoba Ci się bank? Zagłosuj rowerem i pojedź tam, gdzie
    > możesz "zaparkować".

    Robie to, o ile jest taka mozliwosc. Tylko, ze to nie jest rozwiazanie.
    M.in. z powodu, ze w ten sposob niczego sie nie zmieni. Natomiast
    postepujac jak kolega rozpoczynajacy watek zwraca sie uwage na to, ze
    taki problem wystepuje. I jest on prosty do rozwiazania.

    TA

  • 37. Data: 2004-07-31 20:54:25
    Od: T...@s...co.uk

    In article <0...@n...onet.pl>,
    j...@p...onet.pl wrote:

    > rozumieją czy nie, to cyklista nie rozumie, że parkować należy przed bankiem,
    > apteką, sklepem, zakładem fryzjerskim czy teatrem. a oto przykład:

    Tego rzeczywiscie nie rozumiem. Ale wiesz?
    U mnie w miescie w polowie kin pozwalaja wniesc rowery do srodka na czas
    projekcji. Hm, w niektorych nawet mozna wprowadzac rower na sale.

    > wszędzie się ładujesz ze swoim rowerem?

    Owszem, jezeli jest taka mozliwosc...

> [...]
    > widać wszyscy zawzięli sie na ciebie. to jakaś zmowa.
    > wszyscy nie chcą, wszyscy są wrogami, wszyscy źli.

    To Ty masz jakies paranoje. Napisalem 'w roznych miejscach'. Nie
    napisalem, ze we wszystkich. Co wiecej, miejsc gdzie mozna wprowadzic
    lub po ludzku zaparkowac rower jest coraz wiecej. Na pewno przyczyniaja
    sie do tego wlasnie tacy, jak kolega, ktory rozpoczal watek...
    Aha, wsrod tych miejsc moge wymienic gmach Sejmu (chyba Onyszkiewicz ich
    przyzwyczail oraz Gielde Papierow Wartosciowych.

    TA
    TA

  • 38. Data: 2004-07-31 21:17:12
    Od: T...@s...co.uk

    In article <cegfso$grb$1@news.onet.pl>, "janke" <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Użytkownik <T...@s...co.uk>

    [...]
    > i przede wszystkim - bo nie licuje to z charakterem i powagą instytucji.

    ROTFL!!!!!!!!!!!!

    Za to - Zlota Czcionka.

    > około 350 kilometrów miesięcznie. wskazanie za lipiec jescze dziś nie
    > skończony - 378km. zadowolony?

    Fakt, sporo.

    > co to ma wspólnego z tolerancją? tolerować czyjeś wybryki jak wnoszenie
    > roweru do banku?
    > mimo całego przebiegu jaki mam rowerem, a załatwiam wszelkie możliwe
    > sprawy używając roweru jako środka transportu, nigdy mi do głowy nie
    > przyszło by wniść rower do banku, do sklepu spożywczego, do teatru, do
    > kina, do wnętrza urzędu, do kawiarni, innych.

    A mi owszem. Mamy calkiem inne zdanie. Trudno.

    > jak to nie? przeczytaj post inicjujący tę bezsensowną (dlaczego
    > bezsensowną - później) dyskusję - cytuję:
    > "wstawiłem rower do przedsionka tuż za drzwiami
    > wejściowymi"

    Hm, moze mamy przed oczami inne przedsionki. Ja widze taki, w ktorym
    postawiony rower nikomu nie przeszkadza.

    > wszystkim. już wyjaśniono to w tej dyskusji. poszukaj, pomyśl, zrozum.

    > jak dotąd jeden z nas nie rozumie, i na pewno nie jestem nim ja :)))

    Skad ta pewnosc?

> [...]
    > jego pieniactwie świadczy jego zachowanie zarówno podczas zwrócenia uwagi
    > przez ochroniarza, jak i później, po wyniesieniu roweru - zobacz - biegał
    > nawet po dyrekcjach i szukał nawet w planach ochrony czy innych
    > ewakuacyjnych. dowiedział się co jest jawne a co niejawne w tych planach.
    > a roweru nie odebrał z podwórka - dlaczego? bo szuka zwady nadal, będzie
    > teraz się odwoływał do centrali banku, prokuratury... po prostu
    > "homo-kłótliwus"
    > pieniacz i prowokator.
    > a my daliśmy się wpuścić w maliny - śmieję się tu również z samego siebie

    Niestety, znowu mamy inne zdanie. Ja ciesze sie, ze komus sie chce
    walczyc, zeby bylo wygodniej. Walczyc z bezsensownymi regulacjami, ktore
    ktos wprowadza... bo w jego mniemaniu 'broni powagi urzedu'. Bo ja juz
    jestem za stary i czasem mi sie juz nie chce, a jeszcze czesciej - nie
    mam na to czasu...

    No nic, koncze ten watek, bo do niczego to nie prowadzi i z bankiem jako takim, nie
    ma to za wiele wspolnego. Bardziej z rowerami, wiec prosze raczej na
    pl.rec.rowery ponarzekac na rowerzystow, ktory ze swoimi rowerami pchaja
    sie bezczelnie do 'instucji' i naruszaja ich powage.

    Chociaz, pomyslcie raczej, ze sa tez tacy, ktorzy w jakis sposob
    odbiegaja od normy (prosze bez komentarzy)... cyklisci czy
    niepelnosprawni, ktorzy tez chcieliby byc klientami 'instytucji' i
    slusznie (IMHO) sie awanturuja...

    Zdecydowane EOT na tej grupie...

    TA

  • 39. Data: 2004-07-31 21:17:53
    Od: "najwert" <n...@o...pl>

    T...@s...co.uk> napisał w wiadomości
    net.pl...

    > Tego rzeczywiscie nie rozumiem.
    ----------------
    A to nie dziwi :-D

    > Owszem, jezeli jest taka mozliwosc...

    A sypiasz ze swoim rowerem?
    Uprawiasz z nim seks zapewne takze...
    Zwierzasz mu sie do manetki czy w wielotryb?
    :-DDD
    Najwert

  • 40. Data: 2004-07-31 21:46:19
    Od: T...@s...co.uk

    In article <ceh2an$deg$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "najwert" <n...@o...pl> wrote:

    > A sypiasz ze swoim rowerem?
    > Uprawiasz z nim seks zapewne takze...
    > Zwierzasz mu sie do manetki czy w wielotryb?
    > :-DDD
    Po pierwsze nie mam w rowerze manetek, tylko GripShihty SRAMa, po drugie
    nie mam wielotrybu tylko kasete...
    Po trzecie:
    Plonk za dresiarskie poczucie humoru (nie mowiac o tym, ze piszesz
    zdecydowanie nie na temat, o NTG nie wspominajac)

    TA