  • 21. Data: 2015-03-16 22:46:35
    Temat: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-16 o 22:22, jj pisze:

    > A kto jest adminem komputera/laptopa domowego? Nie czasem sam user?

    Nie masz wielkiego pojęcia o sieciach - to pewne.

    > Poproszę o informację w jaki sposób admin bankowy ma zapewnić, że na kompie usera w
    jego domu nie będzie wirusa (albo będzie on nieszkodliwy dla połączenia klient-bank)
    :)

    Poprzez odpowiedni system zabezpieczeń. Podałem Ci co najmniej kilka
    rozwiązań jak to można zrobić. Posiadanie wirusa lub nie, w ogóle nie
    jest istotne. To bajeczka dla naiwnych. Istotny jest sposób autoryzacji
    czyli uwierzytelnienia Klienta. Jeśli bank nie jest w stanie zapewnić
    właściwej autoryzacji, nie powinien świadczyć usługi.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2015-03-16 22:53:31
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Nie masz wielkiego pojęcia o sieciach - to pewne.

    Nie ma jak rzeczowy argument

    > Posiadanie wirusa lub nie, w ogóle nie jest istotne.
    > To bajeczka dla naiwnych.

    No proszę, czyli wirusy tak naprawdę są nieszkodliwe i nie są problemem

    > Istotny jest sposób autoryzacji czyli uwierzytelnienia Klienta.

    Tylko, że nie sposób poprawnie uwierzytelnić kogoś kto ma wirusy czyt. nie jest
    właścicielem swojego urządzenia. Pewnym ratunkiem jest drugi kanał komunikacji
    (powiedzmy sms), ale smartfon też może być zawirusowany i nadal jesteś w dupie.

  • 23. Data: 2015-03-17 12:06:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-16 o 21:23, MarcinF pisze:

    > A skąd posiadacz komputera ma mieć pewność, że jego system jest czysty?
    > Dlaczego banki mają zakładać, że zwykły użytkownik ma niezainfekowany
    > system?
    > Ile jesteś w stanie postawić na to, że na Twoim systemie nie działa
    > malware?

    Czyli jak komuś skopiują klucz do mieszkania, a potem okradną, to winny
    jest... hm... administrator budynku? (w sumie dlaczego nie, tak samo
    absurdalne jak to, że ktoś, komu ukradli hasła jednorazowe ma mieć
    roszczenie do banku).

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2015-03-17 12:07:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-16 o 22:46, S pisze:
> [...]
    > czyli uwierzytelnienia Klienta. Jeśli bank nie jest w stanie zapewnić
    > właściwej autoryzacji, nie powinien świadczyć usługi.

    Komputer, z którego wykonano przelewy autoryzując je poprawnymi hasłami
    (czyli komputer złodzieja) na pewno nie był zawirusowany.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2015-03-17 16:34:41
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 12:06, Liwiusz pisze:
> [...]
    > jest... hm... administrator budynku? (w sumie dlaczego nie, tak samo
    > absurdalne jak to, że ktoś, komu ukradli hasła jednorazowe ma mieć

    Tak, jeśli budynek jest chroniony, ma recepcję, a podstawową jego zaletą
    jest zapewnienie bezpieczeństwa.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2015-03-17 16:47:32
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-16 o 22:53, jj pisze:

    > Nie ma jak rzeczowy argument

    Po prostu trudno jest z Tobą rozmawiać, gdy nie znasz się na rzeczy.

    > No proszę, czyli wirusy tak naprawdę są nieszkodliwe i nie są problemem

    Żadnym. Tak jak UPC czy Orange nie padnie, choć po ich łączach krążą te
    straszne wirusy, a komputer zainfekowany zanim zaloguje się do banku,
    najpierw loguje się do internetu jako takiego.

    Bardzo ciekawie odbyło się skanowanie tych zainfekowanych komputerów.
    Mianowicie nikt ich nie zbadał. Nawet na oczy nie widział. Zazwyczaj, by
    powiedzieć coś o systemie trzeba go zobaczyć, potem włączyć...

> [...]
    (powiedzmy sms), ale smartfon też może być zawirusowany i nadal jesteś w dupie.

    Nieprawda. Ja - podobnie jak poszkodowani i pewnie większość klientów -
    loguję się z jednego komputera: domowego. Mam stałe IP. Zatem tak jak
    podaję jeden, konkretny numer telefonu do autoryzacji, tak mógłbym
    podawać IP, z którego można się logować. Już. Rozwiązałem Twój
    niemożliwy do rozwiązania problem. W tym momencie mogę login i hasła
    rozdawać na ulicy, bo nikt bez dostępu do mojego łącza nie będzie mógł
    korzystać z banku w moim imieniu. Krótko mówiąc BAN na *.*.*.* z jednym
    wyjątkiem. Banować umie zwykle uczeń szkoły podstawowej... Oczywiście
    można podać jakiś alias, dla tych, którzy chcą też korzystać z pracy...
    albo dać ograniczenie na PL lub sieć (np. Orange) czyli pulę adresów...
    Banalne. Tylko zrozum jedno: bank nie jest zainteresowany
    zabezpieczeniem kont. Nie zarobi na tym...

    Pewnie jakieś 10 lat temu pojawiły się chipy w kartach. Niekopiowalne.
    Banki uznały, że rok, może dwa i po dostosowaniu czytników karty nie
    będą miały pasków, co wyeliminuje skimmerów. Tylko chip i PIN. Minęła
    kupa czasu, a nadal nie umiem wskazać banku, w którym karta płatnicza
    byłaby tylko na chip. Przeciwnie... w międzyczasie wprowadzono funkcję
    zbliżeniową, by złodzieje mieli jeszcze bardziej ułatwione zadanie i
    dopiero naciski spowodowały, że dziś można tę funkcję wyłączyć - bank ma
    taki obowiązek. Twoje wnioski?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2015-03-17 18:05:47
    Od: jj <p...@w...pl>

> [...]
    > podaję jeden, konkretny numer telefonu do autoryzacji, tak mógłbym
    > podawać IP, z którego można się logować. Już. Rozwiązałem Twój

    Odniosę się tylko do tego fragmentu, bo mnie rozbawił (zwłaszcza w kontekście, gdzie
    zarzucasz mi ignorancję).
    Czy w umowie z dostawcą internetu masz zagwarantowane stałe publiczne IP? Jeśli tak
    to jesteś w mniejszości i słono za to płacisz. Większość ludzi ma nie dość, że
    zmienne IP to jeszcze jest za NATem. Gdyby chcieć wszystkim komputerom domowym nadać
    stałą adresację to zabraknie niestety miejsca w IPv4 :)

  • 28. Data: 2015-03-17 18:19:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 16:34, S pisze:

    > Tak, jeśli budynek jest chroniony, ma recepcję, a podstawową jego zaletą
    > jest zapewnienie bezpieczeństwa.

    No i przychodzi ktoś wyglądający jak mieszkaniec, podaje kody
    mieszkańca, a potem wchodzi do domu, otwierając swoim kluczem.
    Przeprowadzenie testów DNA czy wchodzący jest rzeczywiście mieszkańcem
    odpada.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2015-03-17 18:20:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 16:47, S pisze:
> [...]
    > podaję jeden, konkretny numer telefonu do autoryzacji, tak mógłbym
    > podawać IP, z którego można się logować.

    Zatem wybierz bank, który taką opcję oferuje, albo korzystaj tylko w
    oddziale. Proste.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2015-03-17 18:43:56
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 18:19, Liwiusz pisze:
> [...]
    > mieszkańca, a potem wchodzi do domu, otwierając swoim kluczem.
    > Przeprowadzenie testów DNA czy wchodzący jest rzeczywiście mieszkańcem

    Buhaha... Czyli wystarczy podrobić dokument by sobie wejść do jednostki
    wojskowej, Białego Domu czy Pentagonu, wreszcie skarbca banku, tak? ;-)

    --
    Pozdrawiam