    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Date: Tue, 17 Mar 2015 16:47:32 +0100

    W dniu 2015-03-16 o 22:53, jj pisze:

    > Nie ma jak rzeczowy argument

    Po prostu trudno jest z Tobą rozmawiać, gdy nie znasz się na rzeczy.

    > No proszę, czyli wirusy tak naprawdę są nieszkodliwe i nie są problemem

    Żadnym. Tak jak UPC czy Orange nie padnie, choć po ich łączach krążą te
    straszne wirusy, a komputer zainfekowany zanim zaloguje się do banku,
    najpierw loguje się do internetu jako takiego.

    Bardzo ciekawie odbyło się skanowanie tych zainfekowanych komputerów.
    Mianowicie nikt ich nie zbadał. Nawet na oczy nie widział. Zazwyczaj, by
    powiedzieć coś o systemie trzeba go zobaczyć, potem włączyć...

    > Tylko, że nie sposób poprawnie uwierzytelnić kogoś kto ma wirusy czyt. nie jest
    właścicielem swojego urządzenia. Pewnym ratunkiem jest drugi kanał komunikacji
    (powiedzmy sms), ale smartfon też może być zawirusowany i nadal jesteś w dupie.

    Nieprawda. Ja - podobnie jak poszkodowani i pewnie większość klientów -
    loguję się z jednego komputera: domowego. Mam stałe IP. Zatem tak jak
    podaję jeden, konkretny numer telefonu do autoryzacji, tak mógłbym
    podawać IP, z którego można się logować. Już. Rozwiązałem Twój
    niemożliwy do rozwiązania problem. W tym momencie mogę login i hasła
    rozdawać na ulicy, bo nikt bez dostępu do mojego łącza nie będzie mógł
    korzystać z banku w moim imieniu. Krótko mówiąc BAN na *.*.*.* z jednym
    wyjątkiem. Banować umie zwykle uczeń szkoły podstawowej... Oczywiście
    można podać jakiś alias, dla tych, którzy chcą też korzystać z pracy...
    albo dać ograniczenie na PL lub sieć (np. Orange) czyli pulę adresów...
    Banalne. Tylko zrozum jedno: bank nie jest zainteresowany
    zabezpieczeniem kont. Nie zarobi na tym...

    Pewnie jakieś 10 lat temu pojawiły się chipy w kartach. Niekopiowalne.
    Banki uznały, że rok, może dwa i po dostosowaniu czytników karty nie
    będą miały pasków, co wyeliminuje skimmerów. Tylko chip i PIN. Minęła
    kupa czasu, a nadal nie umiem wskazać banku, w którym karta płatnicza
    byłaby tylko na chip. Przeciwnie... w międzyczasie wprowadzono funkcję
    zbliżeniową, by złodzieje mieli jeszcze bardziej ułatwione zadanie i
    dopiero naciski spowodowały, że dziś można tę funkcję wyłączyć - bank ma
    taki obowiązek. Twoje wnioski?

    --
    Pozdrawiam