  • Data: 2009-09-14 19:15:20
    Temat: Pisze do mnie bankier
    Od: "Marvin" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mimo, że wyblokowałem możliwośc przetwarzania danych do celów marketingowych
    zakładając lokatę w OF, dzisiaj dostałem taki e-mail :)

    (...)

    "Pozwoliłem sobie skontaktować się z Panem ponieważ ma Pan założoną lokatę u
    nas, w Noble Banku. "

    Pan proponuje:

    "a) "Lokata Stabilna", która mając 100% gwarancji kapitału inwestuje
    środki w surowce. Zysk jest uzależniony od wahań ich cen (przy czym może
    zarabiać zarówno na wzrostach, jak i spadkach) dzięki czemu średnioroczny
    zysk wynosi ponad 15% (3 razy tyle ile na lokatach bankowych)

    Średnie oprocentowanie proponowanej lokaty wynosi 17,60% wobec 5,19%
    (średnie oprocentowanie lokat 12 miesięcznych), zaś maksymalny wynik to aż
    30,06%.

    b) Inwestycja "Wealth Management" .Opiera się ona na wykorzystywaniu
    wzrostów na polskiej giełdzie poprzez inwestowanie w akcje, a w przypadku
    dekoniunktury - powrotu do depozytów bankowych. Całością zarządzają nasi
    doradcy inwestycyjni. Rozwiązanie to jest całkowicie płynne

    c) Podobnie zachowuje się nasz fundusz inwestycyjny - Noble Fund Timingowy,
    który charakteryzuje się wysoką stopą zwrotu i pokazuje, że nasi
    zarządzający potrafią obronić się przed spadkami. Na wykresie widać, że w
    miesiącach głębokiej bessy - nasz fundusz nie tracił, a nawet sporo zarobił.

    Fundusz Timingowy powstał w lipcu ubiegłego roku i zarobił od tamtej pory
    20%, podczas gdy giełda wyszła mniej więcej na 0%, podobnie jak większość
    funduszy inwestycyjnych. "

    Rozumiem że "a" to struktura. Te 30% jakim mamią to naprawdę niezły lep na
    muchy. Dziwie się że nie bankierzy z NB nie wzięli kredytów i nie
    zainwestowali ich w te lokaty. Ale byliby do przodu....

    Co do "b" to nie wiem o co chodzi. Może ktoś z czytających podpowie alebo
    wie ile to kosztuje i czego nie gwarantuje :)

    Co do "c" to urzeka mnie ta magia procentu. Biorac pod uwagę że dopiero
    zaczęli dziwię się że wykazują tylko 20%. Na poczatku każdej działalności
    procenty potrafią szaleć co jest skutkiem dzielenia przez zero (

    Ale może macie jeszcze jakieś przemyślenia. Bo zamierzam na ten meil odpisać

    M.