  • 11. Data: 2010-01-01 11:15:10
    Temat: Re: Pocztowy i nowa TOiP
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witek" news:hhkg81$rk2$1@inews.gazeta.pl

    > rozkwit jeszcze przed nimi.
    > Im wiecej handlu elektronicznego tym wieksza potrzeba dostarczenia
    > towaru do klienta.
    > Tylko zamiast wożenia listow poczta musi sie przestawic na sprawne
    > rozwozenie paczek.

    Zanim się przestawią na sprawne rozwożenie paczek warto by było zacząć od
    mentalnego przestawiania niektórych pracowników i... A gdy te dwa elementy
    będą już spełnione (dożyjemy tego?) PP trzeba elegancko sprywatyzować z
    korzyścią dla samej PP jak i jej klientów.

    > najwieksza glupota jaka ktos mogl wymyslec.

    Ale to głupota góry - nie zwykłych babek PRLówek za szybką na poczcie, czy
    też listonoszy. Znam przykłady z życia, że góra zmuszała dół do kupowania
    tych wszystkich popierdółek, które są dostępne w placówkach PP aby wykazać w
    papierach, że na ten badziew jest zbyt.

    > gotowka bedzie coraz mniej potrzebna.
    > taniej poczcie wyjdzie postawic bankomat w kazdym oddziale niz
    > ubezpieczac gotowke wystawiona na odstrzal.

    Z całym szacunkiem ale pokolenie naszych dziadków i część pokolenia naszych
    rodziców musi wymrzeć aby dostrzec pod tym względem jakieś szersze zmiany.

  • 12. Data: 2010-01-01 11:22:22
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "JanKo" news:hhkfd2$g51$1@inews.gazeta.pl

    > Poczta ma największą w kraju liczbę oddziałów i nie może ich ot tak
    > sobie zamknąć.

    Problem w tym, że PP jako państwowy monopolista nie potrafi wykorzystać
    potenciału jaki posiada.

    > Inne usługi typu telex, telegram, rozmównice
    > telefoniczne, ksero, poste restante odeszły do Krainy Wiecznych Łowów a
    > usługi stricte pocztowe włąśnie udają się tam za nimi.

    PosteRestante działa i ma się dobrze - info od kilku listonoszy :)
    Zaś co do reszty to poczta sama jest sobie winna, że przesyłki jak to ująłeś
    stricte pocztowe zmierzają w kierunku zgonu. Wina leży głównie w podejściu
    góry i znacznej części pracowników. PP to chyba jedyna firma, która
    przeklina świat w czasie finansowych żniw i ma pretencje do wszystkich, że
    jest zawalona robotą bo ludzie za dużo paczek wysyłają... :O W firmach
    kurierskich czy konkurencji PP (np. Inpost - nie działa to najlepiej, ale
    ważne że jest) takie coś jest nie do pomyślenia.

    > Za kilka lat listonosz może już nie będzie nosić listów za to będzie
    > wędrownym bankomatem?

    Za kilka lat skończy się noszenie emerytur/rent do drzwi odbiorców. Pewne
    pokolenie naturalną koleją rzeczy opuści ten ziemski padół, część pokolenia
    naszych rodziców również pomacha nam łapką na do widzenia a tym samym %
    udział gotówki w ogólnym obrocie (przynajmniej jeżeli spojrzymy na pocztę)
    spadnie i to znacząco.
    Czy Ty wyobrażasz sobie, że jak dożyjesz emerytury i ogólnie będziesz ją
    miał od państwa (bo z tym to równie może być jak wiemy) że co miesiąc będzie
    ci je przynosił listonosz do domu? Odpowiedź jest chyba oczywista -
    wybierzesz to co jest dla Ciebie wygodne, a większość naszego pokolenia
    wybiera obrót bezgotówkowy.

  • 13. Data: 2010-01-01 12:20:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jan 2010 03:45:36 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    > towaru do klienta.
    > Tylko zamiast wożenia listow poczta musi sie przestawic na sprawne

    Raczej chyba już za nimi. W ostatnim raporcie NIK gdzieś stało, że mają
    już mniej niż 50% rynku paczkowego. Do tego burdel jakich mało, totalny
    brak terminowości no i prawdziwą perełkę - związki zawodowe ;)
    Dopóki nie zostaną firmą prywatną nic się tam nie zmieni a związki będą
    sukcesywnie wykańczać tę firmę. Tylko dlatego, że mają "monopol" na listy
    do 50 gram to jeszcze jakoś ciągną, bo firmy państwowe u nich się
    stołują. Prywatne w większości przeniosły się do konkurencji, która
    znalazła sposób na te nieszczęsne 50 gram. Swoją drogą poczta to jedyna
    instytucja w pl z która nie da się w ogóle negocjować warunków usługi i
    to dopiero jest dramat! Prywatyzacja? Pewnie tak, tylko kto przy zdrowych
    zmysłach kupi firmę z takimi związkami?

    --
    xbartx

  • 14. Data: 2010-01-01 12:57:35
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 31 Gru 2009, 15:54, Josh01 <j...@g...com> wrote:

    > No tak, ale nie o to chyba bankowi chodziło, aby zwiększyć sobie
    > koszty funkcjonowania. Większość banków robi jednak odwrotnie - jak
    > może nakłania klientów do nieodwiedzania oddziałów i dokonywania
    > operacji przez pracowników banku.
    >
    > Jeszcze jeden "kwiatek" z nowej TOiP. Od stycznia za Polecenie Zapłaty
    > klient zapłaci 4 zł. Teraz to jak nic każdy zacznie się stawiać z
    > plikiem rachunków przy okienku pocztowym. W tym banku naprawdę ktoś ma
    > problem z racjonalnym myśleniem albo... działa celowo na szkodę banku
    > i jest opłacany przez konkurencję ;).

    Przy Nestorze pobierają tylko za ustanowienie PZ i modyfikację 4 zł, a
    płatności są darmowe. W przypadku kont Standard opłata za PZ i to za
    każdą operację 4 PLN to naprawdę przesada. Mam nadzieję, że się komuś
    pomyliło...

  • 15. Data: 2010-01-03 11:15:59
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 1 Sty, 12:15, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > Z całym szacunkiem ale pokolenie naszych dziadków i część pokolenia naszych
    > rodziców musi wymrzeć aby dostrzec pod tym względem jakieś szersze zmiany.

    Z całym szacunkiem, ale pokolenie moich rodziców chciałoby używać
    nowocześniejszych produktów bankowych, ale akurat Bank Pocztowy ich
    zaczął zachęcać finansowo do korzystania z systemu tradycyjnego -
    gotówka i okienko. O to się w tym wszystkim rozchodzi. Zmiana TOiP
    przez Bank Pocztowy powoduje, że zamiast zachęcać ludzi do korzystania
    z obrotu bezgotówkowego, zaczęto promować (dosłownie - finansowo!)
    gotówkę i to jeszcze w okienku pocztowym. To jakieś niedorzeczne jest
    przecież!

  • 16. Data: 2010-01-03 11:42:16
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Josh01 pisze:

> [...]
    > mniejsze placówki i skracając czas pracy średniej wielkości urzędów, a
    > zatem działania Banku Pocztowego nie mają nic ze wspomagania Poczty
    > Polskiej w kwestii "dociążania ich robotą". A poza tym przecież Bank
    > Pocztowy płaci de facto Poczcie Polskiej za usługi finansowe. To co
    > Bank Pocztowy zrobił w nowej TOiP to jest samobój jakich mało.
    > Robienie darmowej obsługi przez podmiot, któremu bank będzie za do
    > płacić o wiele większe pieniądze niż za obsługę bankomatową i
    > telefoniczną. No chyba, że chodzi o "czysty" sposób na wyprowadzenie

    Dlaczego odnosisz TOiP tylko do swojego profilu klienta?

    Sadze, ze sporo klientow nie bylo w stanie , robiac zakupy glownie np. w
    Biedronce, zrealizowac 500 zlotowego zwolnienia z oplat. Dla nich nowe
    TOIP daje obnizenie kosztow o zlotowke lub mozliwosc przejscia na w
    pelni darmowy rachunek.
    Z kolei liczba 2-ch bezplatnych wyplat z wszystkich bankomatow tez
    zapewne nie wziela sie z powietrza i jest dopasowana do klienta
    wyplacajacego jednorazowo caly wplyw na konto, pozostaiajac do
    ewentualnej drugiej wyplaty troche gotowki, lub druga wyplata
    korzystajac z debetu.
    Przy okazji, ciekawe, jakie kursy walutowe ma Pocztowy, poniewaz
    bezplatnosc a pozniej oplaty 4 zl za wyplate karta debetowa dotycza
    rowniez zagranicy, bez podzialu na strefe Euro i reszte swiata.

  • 17. Data: 2010-01-03 12:08:59
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 3 Sty, 12:42, krzysztofsf <k...@o...pl> wrote:

    > Dlaczego odnosisz TOiP tylko do swojego profilu klienta?

    Nie odnoszę. Piszę o niedorzeczności TOiP w zakresie promowania obrotu
    gotówkowego i rzeczywistego zwiększenia kosztów funkcjonowania banku.
    Jeśli wszystkie inne banki jak mogą unikają obrotu gotówkowego i
    dokonywania operacji w oddziałach, to jak Bank Pocztowy zamierza
    zarobić na opłacanie Poczcie Polskiej transakcji dokonywanych w ich
    okienkach? Poczta Polska udostępniła je bankowi za darmo?
    Oczywiście to nie jest mój biznes martwić się o dochody banku, ale nie
    chcę potem czytać za pół roku nowej TOiP, która będzie ratować
    przychody banku, które zostaną "wydrenowane" przez obecną TOiP.

    > Sadze, ze sporo klientow nie bylo w stanie , robiac zakupy glownie np. w
    > Biedronce, zrealizowac 500 zlotowego zwolnienia z oplat.

    500 zł było w sumie miesięcznie. Jeśli dokonujesz zakupów nawet tylko
    w Biedronce i jeśli można tam płacić kartą, to w ciągu miesiąca wydasz
    500 zł na te zakupy.

  • 18. Data: 2010-01-03 12:44:49
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Josh01"
    h.googlegroups.com

> [...]

    > nowocześniejszych produktów bankowych, ale akurat Bank Pocztowy ich
    > zaczął zachęcać finansowo do korzystania z systemu tradycyjnego -

    A co ja napisałem -> "część pokolenia naszych rodziców" a to nie oznacza
    wszyscy. Moi staruszkowie też są pro technologiczny i jakoś nie patrzą z
    sentymentem i nostalgią na pocztowe okienko i papierowe rachunki, które
    opłacało się gotówką w przeciwieństwie do ich rówieśników/sąsiadów.
    Nie zmienia to jednak faktu, że wiele osób z pokolenia 40+/50+ jakoś nie
    bardzo sobie wyobraża elektroniczny pieniądz w codziennym użyciu.

> [...]
    > z obrotu bezgotówkowego, zaczęto promować (dosłownie - finansowo!)
    > gotówkę i to jeszcze w okienku pocztowym. To jakieś niedorzeczne jest

    No przecież jak by nie patrzeć to instytucja banku pocztowego jest powiązana
    ze SP więc nie wymagaj za wiele. Polityczne nadanie = zacofanie :] I to
    chyba wystarczy za podsumowanie.

  • 19. Data: 2010-01-03 12:49:09
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Josh01"
    d.googlegroups.com

> [...]
    > chcę potem czytać za pół roku nowej TOiP, która będzie ratować
    > przychody banku, które zostaną "wydrenowane" przez obecną TOiP.

    Przeczytaj to co jest napisane pod poniższym linkiem:
    http://www.pocztowy.pl/indywidualni/informacje/obank
    u.html

    Wyjaśniło się? :)

    > 500 zł było w sumie miesięcznie. Jeśli dokonujesz zakupów nawet tylko
    > w Biedronce i jeśli można tam płacić kartą, to w ciągu miesiąca wydasz
    > 500 zł na te zakupy.

    Widzisz królu złoty - w tym problem, że biedrona kart nie przyjmuje. Nawet
    co poniektórzy sobie dyskutowali o tym w dniu dzisiejszym na łamach tej
    grupy.
    A więc - czytamy grupkę! :]

  • 20. Data: 2010-01-03 13:17:18
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Josh01 pisze:

> [...]
    > chcę potem czytać za pół roku nowej TOiP, która będzie ratować
    > przychody banku, które zostaną "wydrenowane" przez obecną TOiP.

    Juz Valdi ci poslal linka do struktury akcjonariatu pocztowego.

    > 500 zł było w sumie miesięcznie. Jeśli dokonujesz zakupów nawet tylko
    > w Biedronce i jeśli można tam płacić kartą, to w ciągu miesiąca wydasz
    > 500 zł na te zakupy.

    Widac, ze nie kupujesz w Biedronce, ani nie czytasz grupy.
    Do tego wez pod uwage, ze wielu emerytom, zwlaszcza po oplaceniu oplat
    bytowych, na "zycie" zostaje mniej niz te 500 zl miesiecznie.