  • 1. Data: 2005-09-24 12:16:50
    Temat: Podstawowe pytania o kredyt mieszkaniowy
    Od: "Qn`ik" <u...@e...pl.usun.to>

    Witam!

    Mysle nad kupnem mieszkania na rynku wtornym. Chcialbym zapytac o
    najbardziej podstawowe rzeczy: gdzie, jak, co itp. :)

    Konkretniej: chce pozyczyc okolo 70-90 tys. zlotych (co stanowic bedzie
    okolo 50% wartosci mieszkania) i splacic to w 5-7 lat. Przykladowo na
    stronie banku BPH (sporo ludzi go poleca, z tego co zauwazylem) jest
    kalkulator - w zaleznosci od ustawien podaje mi znacznie rozniace sie kwoty.
    Stad kilka pytan:

    - Czy oplaca sie brak kredyt w CHF? Jakie jest ryzyko, czym w praktyce rozni
    sie on od zlotowkowego?
    - Czy do wyniku, ktory jest podawany przez kalkulator, dochodza jeszcze
    jakies ukryte kwoty?
    - Czy lepiej brac raty stale czy malejace? Jakie jest ryzyko w przypadku
    tych drugich?

    - I ogolnie: na co zwracac szczegolna uwage przy braniu kredytow?

    Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki udzielone poczatkujacemu. :) Jesli
    istnieje jakas godna zaufania strona internetowa, na ktorej znajde
    odpowiedzi na powyzsze pytania, rowniez dziekuje z gory za podanie namiaru.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Maciek

  • 2. Data: 2005-09-24 12:31:29
    Temat: Re: Podstawowe pytania o kredyt mieszkaniowy
    Od: Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Dnia 24-09-2005 o 14:16:50 Qn`ik <u...@e...pl.usun.to> napisał:

> [...]
    > kwoty.
    > Stad kilka pytan:
    >
    > - Czy oplaca sie brak kredyt w CHF? Jakie jest ryzyko, czym w praktyce
    Zależy od Twojej sytuacji finansowej i akceptacji ryzyka walutowego bądż
    uruchomieniu narzędzi zabezpieczających. Praktyczna róznica to wysokość
    płaconej raty (w uproszczeniu)

    > - Czy do wyniku, ktory jest podawany przez kalkulator, dochodza jeszcze
    > jakies ukryte kwoty?
    Kalkulatory na stronach banków podaja generalnie przybliżone wyniki i
    pozwalają sie zorientować w możliwości uzyskania kredytu i przybliżonych
    warunkach uzyskania kredytu. Róznia się działaniem od tych, które stosuja
    doradcy.

    > - Czy lepiej brac raty stale czy malejace? Jakie jest ryzyko w przypadku
    > tych drugich?
    To jest bardzo osobiste. Raty stałe to stały miesięczny wydatek, raty
    malejące to to początkowo wysokie obciążenia z czasem malejące. Ryzyko w
    obydwy przypadkach takie że nie bedzie na ratę.

    > - I ogolnie: na co zwracac szczegolna uwage przy braniu kredytow?
    Na wszystko.
> [...]
    > istnieje jakas godna zaufania strona internetowa, na ktorej znajde
    > odpowiedzi na powyzsze pytania, rowniez dziekuje z gory za podanie

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0538-7, 2005-09-23
    Przetestowano na: 2005-09-24 14:31:31

  • 3. Data: 2005-09-25 07:24:13
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > - Czy oplaca sie brak kredyt w CHF? Jakie jest ryzyko, czym w praktyce
    > rozni
    > sie on od zlotowkowego?

    Opłacać się opłaca. Dla PLN miałbyś oprocentowanie 5,73 a dla CHF 2,63
    Ryzyko też jest, sam musisz zadecydować czy (obecnie) ponad dwukrotnie
    mniejszy koszt odsetkowy dla kredytu w CHF jest ważny dla Ciebie.
    Kursy ostatnio spadają, jaka będzie tendencja w przyszłosci - nie wiadomo.
    W BPH przewalutowanie na PLN jest darmowe (oprócz chyba prowizji za aneks
    150zł)

    > - Czy do wyniku, ktory jest podawany przez kalkulator, dochodza jeszcze
    > jakies ukryte kwoty?

    Kalkulator pewnie nie podaje zwiększenia oprocentowania do czasu
    ustanowienia zabezpieczenia (doniesienie wypisu z KW z wpisaną hipoteką) -
    0,9 pp w skali rocznej

    > - Czy lepiej brac raty stale czy malejace? Jakie jest ryzyko w przypadku
    > tych drugich?

    Lepiej brać malejące - są tańsze. Aczkolwiek na początku kredytu raty są
    większe.
    Ryzyka nie ma żadnego.

    > - I ogolnie: na co zwracac szczegolna uwage przy braniu kredytow?

    Ogólnie - na wszystko
    (koszt krdeytu, czytać co się podpisuje itp. itd)

    > Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki udzielone poczatkujacemu. :) Jesli

    No problem

    Darek

  • 4. Data: 2005-09-25 08:09:23
    Od: "Tomasz Bar" <t...@N...gazeta.pl>

    Witaj Maćku

    myśle że mam dla Ciebie coś co Ci pomoże
    zbiór porad specjalnie dla szukajacych kredytu na mieszkanie.

    Powinny rozwiać wiele Twoich wątpliwosci

    Kredyty są, klientów brak
    http://www.finanseosobiste.pl/modules.php?
    op=modload&name=News&file=article&sid=73&mode=thread
    &order=0&thold=0
    Uważaj na pułapki!
    http://www.finanseosobiste.pl/modules.php?
    op=modload&name=News&file=article&sid=74&mode=thread
    &order=0&thold=0

    oba art. napisane przez fachowca z PB.

    Pozdrawiam
    Tomek