  • 1. Data: 2008-07-08 15:07:45
    Temat: Polbank-raty w karcie
    Od: ASD <a...@b...pl>

    Załóżmy taką sytuację :

    Mam kartę w Polbank, za pomocą której dokonuję 2 transakcji na kwotę -
    dla uproszczenia (1000 i 400) 1400 zł.

    Kwotę 1000zł decyduję się spłacić w 12 ratach,w zw. z czym dzwonię na
    infolinię i proszę o jej rozłożenie na raty, co zostanie obliczone :

    1000 *0,05 = 50 zł (opłata manipulacyjna) + 1000 = 1050 zł

    1050 / 12 = 87,50 zł. Miesięczna kwota do spłaty.

    Teraz mam pytanie :

    I.
    czy ta kwota będzie wyszczególniona osobno, czy też owe 87,50 zł
    zostanie doliczone do 400 zł pozostałego zadłużenia nierozłożonego na
    raty, a następnie przemnożone przez 3% i podane jako "minimalna kwota do
    spłaty w danym okresie" i muszę pamiętać, że 87,50 zł to wartość
    raty,jaką muszę spłacić, aby rozkladana kwota nie podpadala pod
    oprocentowanie.?

    Słyszałem,że właśnie tak będzie , jak w powyższym przykładzie i , że
    jeśli w danym miesiącu nie będę miał np. na spłatę raty, wystarczy, że
    spłacę wg. przykładu : 400 + 87,50 (1/12 kwoty rozlozonej na raty +5%) *
    3% = 14,62 = 30 zł (minimum jakie należy spłacić).

    Wówczas niespłacona rata spowoduje,że kwota , którą rozkladalem na raty,
    będzie oprocentowana ~18% w skali roku (oprocentowanie karty polbank). W
    następnym miesiącu, jeśli spłacę

    Czy też inaczej :

    II.
    400 + 1050 (kwota rozlozona na raty + 5%) = 1450 * 3% = 43,50zł -
    minimalna kwota.

    Który z tych przykladów jest wlasciwy ?

    Slyszalem też, że jesli np. rozloze te 1000 zl na raty, moje saldo
    zostanie powiększone o tę kwotę - z tym, że fizycznie nie będzie
    dostępne. Slyszalem tez,że jesli po danym okresie rozliczeniowym nie
    rozloze kwoty na raty,moge to zrobic pozniej, ale za pierwszy miesiąc
    (lub więcej), część nierozlozonej kwoty zostanie oprocentowana.

    Czy to prawda ?

    Jakieś wskazówki dla chcącego skorzystać w polbank w ratach w karcie ?

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2008-07-08 15:26:07
    Temat: Re: Polbank-raty w karcie
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    ASD pisze:

    > Jakieś wskazówki dla chcącego skorzystać w polbank w ratach w karcie ?

    Z tego co sie kiedys dopytalem, to musisz splacic rata + kwota minimalna.
    Nie wiem jakie moga byc sankcje, ale w razie czego najblizszy sad jest w
    Grecji ;) (tj, jest jeszcze arbitraz w Polsce)

    Czasem, przy wiekszej ilosci rat (kilka zakupow z roznych okresow) zdaza
    sie "bonus", iz w danym miesiacy ni epolicza wogole ktorejs raty do
    splaty, ale za to w nastepnym miesiacu masz do splaty rate zalegla+
    aktualna (przy zamykaniu okresu rata przeskoczyla z zamykanego do
    przyszlego).

    Osobiscie mam ich karte wlasnie do rat i sobie chwale, ale splacam
    zawsze w GP.

  • 3. Data: 2008-07-08 15:53:34
    Od: ASD <a...@b...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Z tego co sie kiedys dopytalem, to musisz splacic rata + kwota minimalna.

    Kwota minimalna wynikająca z pozostałej kwoty po odjęciu kwoty, z której
    odliczono ratę, czyli, jak w podanym przeze mnie przykładzie 400 zł, czy
    1050+400 *3% ?

  • 4. Data: 2008-07-08 18:12:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    ASD pisze:

    > Kwota minimalna wynikająca z pozostałej kwoty po odjęciu kwoty, z której
    > odliczono ratę, czyli, jak w podanym przeze mnie przykładzie 400 zł, czy
    > 1050+400 *3% ?

    Algorytm jest dla mnie niezrozumialy - gdy mialem same raty, rowniez na
    wyciagu pojawiala sie kwota minimalna w wysokosci 30 zl.
    przy okazji podnoszenia limitu zapytalem sie o niepelne splaty i
    powiedziano mi to, co pisalem w poprzednim poscie.
    Nie analizuje, splacam w GP - jest to dla mnie karta tylko do rat i
    robie nia dodatkowo malutkie platnosci zeby uzyskac zwolnienie od oplat
    za ilosc transakcji w roku.
    Wyciagi nie sa wiarygodne np. jesli chodzi o dostepny limit - pokazuja
    tylko pomniejszenie o kwote biezacych w danym miesiacu rat i zakupow,
    mimo, ze naprawde limit jest pomniejszony jeszcze o reszte kwoty
    pozostala do splaty ratalnej.

  • 5. Data: 2008-07-08 19:38:19
    Od: loczek <l...@w...pl>

    W dniu 2008-07-08 20:12 krzysztofsf pięknie wystukał/a:

> [...]
    > tylko pomniejszenie o kwote biezacych w danym miesiacu rat i zakupow,
    > mimo, ze naprawde limit jest pomniejszony jeszcze o reszte kwoty

    Mo że podpowiesz mi coś przy okazji.
    Termin spłaty karty jest na 15-go, kwota zadłużenia na karcie 400 zł.
    Przyszedł wyciąg z Pobanku:Zapłać chociaż 30 zł w terminie do 15-go lipca.
    Jak termin spłaty karty przypada na 15-go, a zapłacę w terminie narazie
    tylko te 30 zł to co dalej będzie? Co mnie czeka?

    Druga sprawa:
    Pisałeś kiedyś, że Polbank wprowadził Ubezpieczenie do Kredytu
    Bezpiecznego. Poszłam do Oddziału Polbanku wypełnić druczek, że nie chce
    tego ubezpieczenia, to mi tam powiedzieli, że nie mają jeszcze
    wytycznych i druczków.
    Wczoraj dowiedziałam się, że to ubezpieczenie ma wejść dopiero w połowie
    lipca.
    Może Ty wiesz coś więcej i podpowiesz?

    Ewa

  • 6. Data: 2008-07-08 20:15:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    loczek pisze:
> [...]
    > Jak termin spłaty karty przypada na 15-go, a zapłacę w terminie narazie
    > tylko te 30 zł to co dalej będzie? Co mnie czeka?

    Jesli w tym nie ma rat karty tylko zakupy, to na nastepnym wyciago
    dolicza oprocentowanie za zakupy - czyli za 370 zl liczone od dnia
    kazdego zakupu do dnia naliczenia kolejnego wyciagu - czli za mniej
    wiecej 2 miesiace oprocentowanie w sumie tak z 3% od tej kwoty.
    Lepiej w przeddzien splaty karty skorzystac z limitu debetowego i
    splacic ja w 100% - bo wtedy odsetki licza sie od dnia skorzystania z
    limitu.

> [...]
    > wytycznych i druczków.
    > Wczoraj dowiedziałam się, że to ubezpieczenie ma wejść dopiero w połowie

    Tez nic nie wiem i czekam co dalej.
    W oddziale zapewniali, ze nie uruchomia bez zgody.
    Na stronach nic nie pisza.

  • 7. Data: 2008-07-09 13:08:57
    Od: loczek <l...@w...pl>

    W dniu 2008-07-08 22:15 krzysztofsf napisał/a:

> [...]
    > Lepiej w przeddzien splaty karty skorzystac z limitu debetowego i
    > splacic ja w 100% - bo wtedy odsetki licza sie od dnia skorzystania z

    Czy jeśli np. jutro - 10 lipca spłacę kartę i będzie już ona
    zaksięgowana w Polbanku ( będę to widziała na koncie online), to od
    jutra mogę już znowu korzystać z tej karty? Jeszcze sie zastanawiam, czy
    Polbank nie zaksięguje tej spłaty dopiero w dniu 15-go lipca, tj. w
    terminie płatności. Tu jest dylemat.
    A tak w ogóle to i tak pieniądze dopiero będę mogła wpłacić ok, 20-stego.
    Pojadę do oddziału Polbanku i powiem, że albo rezygnuję z karty, albo
    niech mi zmienią termin płatności. Sami mi tą kartę wtrynili, długo z
    niej nie korzystałam, aż wreszcie skorzystałam :-(
    Termin spłaty karty miał być pod koniec m-ca , a teraz mnie zrobili w
    bambuko i zrobili sobie termin płatności bardzo niekorzystny dla mnie.
    Chciałabym tą kartę spłacać w tym czasie, kiedy robię przelewy
    wszystkich innych comiesięcznych płatności.

    > Tez nic nie wiem i czekam co dalej.
    > W oddziale zapewniali, ze nie uruchomia bez zgody.

    Mnie też tak powiedzieli.
    Tylko, że na jakimś pisemku z Polbanku miałam napisane, że rezygnacja z
    ubezpieczenia będzie oznaczała obowiązek zwrócenia kredytu. Nie wiem,
    czy mi się coś nie przywidziało, ale nie chce mi się szukać tych papierków.

    > Na stronach nic nie pisza.

    Też szukałam i nie znalazłam.

    Ewa

  • 8. Data: 2008-07-09 19:34:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    loczek pisze:

    > Czy jeśli np. jutro - 10 lipca spłacę kartę i będzie już ona
    > zaksięgowana w Polbanku ( będę to widziała na koncie online),

    Online to tam nic nie zobaczysz :))) Jesli juz, to lepiej zadzwonic na
    infolinie po szczegoly.

    to od
    > jutra mogę już znowu korzystać z tej karty? Jeszcze sie zastanawiam, czy
    > Polbank nie zaksięguje tej spłaty dopiero w dniu 15-go lipca, tj. w
    > terminie płatności. Tu jest dylemat.

    Moze byc problem - raty chyba (chyba?) ksieguja ostatniego dnia okresu
    rozliczeniowego. Mam spory jak na potrzeby limit i splacam calosc w GP -
    tak wiec nie dowiaduje sie o szczegoly, bo zadluzenie jest na kilka %
    limitu. Ale czy zadluzylas sie na caly limit??? Jesli nie, to mozesz
    spokojnei korzystac z KK w nowym okresie rozliczeniowym, mimo, ze
    platnosci z poprzedniego jeszcze nie splacone.

    > A tak w ogóle to i tak pieniądze dopiero będę mogła wpłacić ok, 20-stego.
    > Pojadę do oddziału Polbanku i powiem, że albo rezygnuję z karty, albo
    > niech mi zmienią termin płatności.

    Citi zmiane daty rozliczenia przyjal mi w polowie cyklu, przedluzajac
    cykl biezacy o kilka dni. Nie wiem jak u nich, ale musisz to zalatwiac
    jak najszybciej - podpisalas umowe, na ktorej masz dzien rozliczeniowy
    na ktory sie zgodzilas

> [...]
    > Termin spłaty karty miał być pod koniec m-ca , a teraz mnie zrobili w
    > bambuko i zrobili sobie termin płatności bardzo niekorzystny dla mnie.

    Sadze, ze nie dogadaliscie sie - na umowie podaja dzien rozliczenia -
    dzien splaty trzeba sobie obliczyc dodajac do niego 26 dni.

    > Chciałabym tą kartę spłacać w tym czasie, kiedy robię przelewy
    > wszystkich innych comiesięcznych płatności.

    Zalatwiaj jak najszybciej, zeby mieli czas przyjac zmiane okresu
    rozliczeniowego.

> [...]
    > ubezpieczenia będzie oznaczała obowiązek zwrócenia kredytu. Nie wiem,
    > czy mi się coś nie przywidziało, ale nie chce mi się szukać tych papierków.

    ja mam ich kredyt jako rezerwowy - lezy i nie korzystam (w BIK nie
    widac). na wypadek jakiegos nieoczekiwanego naglego sporego wydatku.

  • 9. Data: 2008-07-09 20:25:59
    Od: loczek <l...@w...pl>

    W dniu 2008-07-09 21:34 krzysztofsf pięknie wystukał/a:

    > Online to tam nic nie zobaczysz :))) Jesli juz, to lepiej zadzwonic na
    > infolinie po szczegoly.

    Jak wejdę do swojego konta i do transakcji tego kredytu to widzę
    wszystkie księgowania. Sądzę, że w systemie Polbanku powinno być to samo.
    Nie mam czasu czekać godzinami na połączenie telefoniczne z infolinią :-(

> [...]
    > spokojnei korzystac z KK w nowym okresie rozliczeniowym, mimo, ze
    > platnosci z poprzedniego jeszcze nie splacone.

    Do wykorzystania z limitu zostało mi tylko 120 zł. Wolałabym spłacić
    kartę i mieć spokojną głowę i podjąć sobie pieniądze, czy zrobić tą
    kartą zakupy dopiero jak już bym "musiała".

> [...]
    > cykl biezacy o kilka dni. Nie wiem jak u nich, ale musisz to zalatwiac
    > jak najszybciej - podpisalas umowe, na ktorej masz dzien rozliczeniowy

    Jutro poszukam umowy i pojadę do oddziału Polbanku. Ciekawa jestem, czy
    mi przesuną termin spłaty.

    > Zalatwiaj jak najszybciej, zeby mieli czas przyjac zmiane okresu
    > rozliczeniowego.

    Tak zrobię. Jak mi nie przesuną terminu, to spłacę kartę i ją zwrócę
    Polbankowi.

    > ja mam ich kredyt jako rezerwowy - lezy i nie korzystam (w BIK nie
    > widac). na wypadek jakiegos nieoczekiwanego naglego sporego wydatku.

    Ja część wykorzystałam. Na koncie leży 800 zł.
    Zastanawiające jest to, że połowa raty idzie na odsetki. Zauważyłam to
    dopiero po wnikliwej analizie spłat tego kredytu w Polbank online.
    Powinno się jak najszybciej ten kredyt spłacić.

  • 10. Data: 2008-07-09 20:32:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    loczek pisze:
> [...]
    > Nie mam czasu czekać godzinami na połączenie telefoniczne z infolinią :-(

    W podgladzie KK jest tylko jakas suma zbiorcza naleznosci z okresu
    biezacego i poprzedniego.
    Brak rozbicia na transakcje ani nawet informacji o najblizszej wymaganej
    dacie i kwocie splaty.

    > Do wykorzystania z limitu zostało mi tylko 120 zł. Wolałabym spłacić
    > kartę i mieć spokojną głowę i podjąć sobie pieniądze, czy zrobić tą
    > kartą zakupy dopiero jak już bym "musiała".

    Nie korzystaj.
    Ewentualnie podnies limit (powinien byc taki jak przewidywane
    wykorzystane w 2-ch okresach rozliczeniowych, a niue w jednym) lub wyrob
    dodatkowa KK i korzystaj naprzemiennie (ja mam ustawione z okresami
    rozliczeniowymi przesunietymi o 14 dni wzgledem siebie - co dwa tygodnie
    zmieniam KK, z ktorej na biezaco korzystam)

> [...]
    > dopiero po wnikliwej analizie spłat tego kredytu w Polbank online.
    > Powinno się jak najszybciej ten kredyt spłacić.

    Zle, zle, zle......
    Traktuj ten kredyt jak linie debetowa - wplacaj na niego wszystkie
    srodki i sukcesywnie wybieraj. nie sugeruj sie ratami, byle wplaty byly
    w terminie takim, jak przewidywane raty.
    Placisz odsetki tylko za to co masz na minusie.