  • 1. Data: 2009-06-26 19:06:46
    Temat: Polecenie zapłaty przy likwidacji rachunku
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Tak się zastanawiam, jak to będzie z poleceniem zapłaty po zlikwidowaniu
    rachunku. Czy przed zamknięciem rachunku trzeba odwoływać wszystkie
    polecenia zapłaty ?
    czy może pozostawić tak jak jest niech wierzyciel natknie się na zamknięty
    rachunek przy próbie pobrania środków ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

  • 2. Data: 2009-06-26 20:07:09
    Temat: Re: Polecenie zapłaty przy likwidacji rachunku
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > polecenia zapłaty ?
    > czy może pozostawić tak jak jest niech wierzyciel natknie się na zamknięty

    Powinieneś je odwołać. Jeśli tego nie zrobisz wierzyciel może uznać, że
    nie wywiązujesz się ze swoich obowiązków wobec niego.

  • 3. Data: 2009-06-26 20:07:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > polecenia zapłaty ?
    > czy może pozostawić tak jak jest niech wierzyciel natknie się na zamknięty

    Wierzyciel dostanie dopowiedź z banku, że rachunek szlag trafił i nie
    może zrealizowac polecenia zapłaty.

    Uwaga na karty kredytowe, ze zgodą na jej automatyczne obciążanie.
    W jednej znalazłem zapis, że użycie karty po jej zamknięciu
    automatycznie powoduje jej ponowne otwarcie.

  • 4. Data: 2009-06-26 20:08:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Akkon wrote:

    > Powinieneś je odwołać. Jeśli tego nie zrobisz wierzyciel może uznać, że
    > nie wywiązujesz się ze swoich obowiązków wobec niego.

    tak czy siak ja nie zapłaci w terminie to wyjdzie na to samo.
    Co za różnica.

  • 5. Data: 2009-06-26 20:13:47
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    witek pisze:

    > tak czy siak ja nie zapłaci w terminie to wyjdzie na to samo.
    > Co za różnica.

    Różnica żadna, ale ja zrozumiałem, że pytanie jest związane z tym czy
    niezrelatywizowanie takiej płatności z powodu zamknięcia rachunku może
    wiązać się z kłopotami od strony wierzyciela.

  • 6. Data: 2009-06-26 20:19:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 15:07:27 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > W jednej znalazłem zapis, że użycie karty po jej zamknięciu
    > automatycznie powoduje jej ponowne otwarcie.

    nawet jeśli jej fizycznie nie ma ? bo np. została oddana w banku i
    przecięta na 5 kawałków ?

    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_5.php

  • 7. Data: 2009-06-26 20:29:16
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > nawet jeśli jej fizycznie nie ma ? bo np. została oddana w banku i
    > przecięta na 5 kawałków ?

    To akurat ma niewiele w tym przypadku do rzeczy. Przecież podczas
    normalnego użytkowania też kartę możesz stracić. Czy to jest przesłanka
    do tego by zamknąć rachunek karty?

  • 8. Data: 2009-06-26 20:52:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    > nawet jeśli jej fizycznie nie ma ? bo np. została oddana w banku i
    > przecięta na 5 kawałków ?

    tak.
    w umowie jest wyraźnie, że uzycie karty po jej zamknięciu spowoduje
    ponowne otwarcie rachunku karty.

    Oczywiscie chodzi o świadome użycie, a nie fraud.
    Czyli jeśli np, zapomnę odwołać gdzieś zlecenia obciążania karty, to jak
    ją zamknę to to wykonanie tego zlecenie ją otworzy zamiast zostać
    odrzuconym.
    Ot taki ficzer.
    Trzeba czytać co się podpisuje.

  • 9. Data: 2009-06-26 22:14:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek pisze:
    > tak.
    > w umowie jest wyraźnie, że uzycie karty po jej zamknięciu spowoduje
    > ponowne otwarcie rachunku karty.

    A co to za bank ?

> [...]
    > Czyli jeśli np, zapomnę odwołać gdzieś zlecenia obciążania karty, to jak
    > ją zamknę to to wykonanie tego zlecenie ją otworzy zamiast zostać

    Absurd. A skąd bank wie czy to fraud czy też ktoś postanowił sobie
    wpłacić pieniądze na pokerstars ? Zwłaszcza, że taki posiadacz karty
    dowie się o tym (w niesprzyjających warunkach) za ponad 2 miesiące (max
    okres bezodsetkowy + wyciąg pocztą).

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-06-26 23:44:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > A co to za bank ?

    CapitalOne

> [...]
    > wpłacić pieniądze na pokerstars ? Zwłaszcza, że taki posiadacz karty
    > dowie się o tym (w niesprzyjających warunkach) za ponad 2 miesiące (max

    no to za 2 miesiace dostanie wyciąg złoży reklamację i kartę zamkną
    znowu. Aż do następnego razu.

    Jedyne sensowne trwałe zamknięcie widzę wtedy kiedy upłynie data
    ważności karty, bo po prostu następnej już nie będzie w systemie, bo nie
    zostanie wygenerowana.

    Ale przyznaję, że trochę ryzykowana zabawa.