  • 1. Data: 2009-06-26 19:17:01
    Temat: Sklep & rozliczenia transakcji kartowych
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    Witam.
    Pytanie Valdiego - lamera kwestiach rozliczania transakcji kartowych :)

    Czy sklep po rozliczeniu transakcji kartowej dostaje na swoje konto,
    zbiorczy przelew stanowiący np. sumę wszystkich transakcji bezgotówkowych w
    danym dniu, czy też każdą transakcja to osoby przelew?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-06-26 20:20:49
    Temat: Re: Sklep & rozliczenia transakcji kartowych
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 21:17:01 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

> [...]
    > zbiorczy przelew stanowiący np. sumę wszystkich transakcji bezgotówkowych w
    > danym dniu, czy też każdą transakcja to osoby przelew?

    a ja dołączam się do pytania:
    ile czasu po transakcji klient sklep ma dostępne środki na rachunku
    bankowym ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_5.php

  • 3. Data: 2009-06-26 20:32:16
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > a ja dołączam się do pytania:
    > ile czasu po transakcji klient sklep ma dostępne środki na rachunku
    > bankowym ?

    Jest jeden zbiorczy przelew za operacje z całego dnia, zwykle po 2
    dniach roboczych. No, przynajmniej w Polcardzie tak jest. :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2009-06-26 20:35:32
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" news:h23aj8$lej$1@inews.gazeta.pl

    > a ja dołączam się do pytania:
    > ile czasu po transakcji klient sklep ma dostępne środki na rachunku
    > bankowym ?

    Tak jak napisałem w swoim głównym wątku nie jestem specem w te klocki, ale:
    1. Kiedyś na stronie eService była informacja, że jeżeli klient dokonuje
    płatności kartą PKO BP i jednocześnie sklep ma konto w PKO BP to kasa za
    transakcję będzie na koncie sklepu na drugi dzień - ile w tym prawy,
    niestetety nie wiem.
    2. Dwie transakcje kartowe dokonane w tym samym dniu, w tym samym sklepie,
    ale kartami różnych banków potrafią być rozliczane: a. 2 dni b. nawet 14
    dni. Na grupie jakiś czas temu zadałem pytanie czym to jest w rzeczywistości
    podyktowane, ale można chyba stwierdzić, że odpowiedź nie jest do końca
    satyskakcjonująca.

    Tak z boku tematu dodam, że w moim odczuciu najszybciej transakcje rozlicza
    mBank/Multibank.

  • 5. Data: 2009-06-26 20:45:30
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" news:h23b8g$nr3$1@inews.gazeta.pl

    > Jest jeden zbiorczy przelew za operacje z całego dnia, zwykle po 2
    > dniach roboczych. No, przynajmniej w Polcardzie tak jest. :-)

    Tak też myślałem, w końcu jak by na to nie spojrzeć jest to najsensowniejsze
    rozwiązanie dla każdej ze stron. Rozumiem oczywiście, że suma $ składająca
    się na przelew jest pomniejszona o odpowiedni %, od każdej transakcji
    dokonanej w danym dniu.

    Polcard - IMHO jeden z najlepszych agentów. Jeżeli są jakieś argumenty za to
    bardzo proszę o ich zaprezentowanie. :)

  • 6. Data: 2009-06-26 21:24:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Valdi.Pavlack wrote:

> [...]
    > rozwiązanie dla każdej ze stron. Rozumiem oczywiście, że suma $ składająca
    > się na przelew jest pomniejszona o odpowiedni %, od każdej transakcji

    Tak, i jeszcze minus inne należności, jakie mogą się trafić - np. opłata
    za najem terminala albo zaksięgowane uznania/chargebacki. Generalnie
    Polcardowi się za nic nie przelewa pieniędzy - sami sobie potrącają z
    wypłat.

    > Polcard - IMHO jeden z najlepszych agentów. Jeżeli są jakieś argumenty za to
    > bardzo proszę o ich zaprezentowanie. :)

    Korzystam z ich usług od zeszłego tysiąclecia i jestem bardzo
    zadowolony. Dwukrotnie usiłowałem zmienić na innego agenta, ale szybko
    się nauczyłem, że nie należy zmieniać czegoś, co działa (zwłaszcza, że
    działa bardzo dobrze). :-)

    W skrócie: Terminal Pekao miałem przez 3 dni, w ciągu których nie udało
    się autoryzować ani jednej transakcji, a wszystkie linie telefoniczne
    były wiecznie zajęte. Terminal eService miałem przez miesiąc, w ciągu
    którego "zgubili" mi prawie 3000zł. Po reklamacji pieniądze "się
    znalazły", ale za usługi i tak podziękowałem...

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-06-27 07:51:30
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" news:h23e9j$8l3$1@inews.gazeta.pl

    > Korzystam z ich usług od zeszłego tysiąclecia i jestem bardzo
    > zadowolony.

    Możesz mi zatem powiedzieć jaki procent od transakcji brał Polcard na
    początku waszej współpracy i ile bierze teraz?
    Po za tym czy mógł byś podzielić również informacją ile za każdą transakcję
    kasował "żubr" oraz eService?

    > Dwukrotnie usiłowałem zmienić na innego agenta, ale szybko
    > się nauczyłem, że nie należy zmieniać czegoś, co działa (zwłaszcza, że
    > działa bardzo dobrze). :-)

    Czy Polcard próbował Cię wtedy jakoś przy sobie zatrzymać?

    > W skrócie: Terminal Pekao miałem przez 3 dni, w ciągu których nie udało
    > się autoryzować ani jednej transakcji, a wszystkie linie telefoniczne
    > były wiecznie zajęte.

    Wiadomo czym to było podyktowane?

    > Terminal eService miałem przez miesiąc, w ciągu
    > którego "zgubili" mi prawie 3000zł. Po reklamacji pieniądze "się
    > znalazły", ale za usługi i tak podziękowałem...

    Jeżeli jesteśmy przy usługach eService. Jako osoba, której często zdarza się
    płacić w terminalach ww. firmy zauważyłem, że transakcje dokonywane za
    pośrednictwem ich terminali są rozliczane w stosunku np. do Polcardu o wiele
    dłużej (np. transakcja dokonana w terminalu Polcardu "schodzi" z rachunku w
    99% przypadków na drugi dzień, w przypadku eService pieniądze zazwyczaj
    schodzą 3 dni po dokonaniu transakcji, zdarza się, że nawet wiszą tydzień).
    Czy jako osoba korzystająca w przeszłości z usług eService możesz powiedzieć
    ile średnio czasu czekałeś na pieniądze za transakcje z danego dnia? I co
    najważniejsze - eService też robił jeden zbiorczy przelew? A opłaty (za
    terminal itp.) - brali sobie z tego co utargowałeś czy trzeba było im robić
    ekstra, dodatkowy przelew.

  • 8. Data: 2009-06-27 10:21:11
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Valdi.Pavlack wrote:

    > Możesz mi zatem powiedzieć jaki procent od transakcji brał Polcard na
    > początku waszej współpracy i ile bierze teraz?

    W połowie lat 90-tych brali chyba jakieś 5%, potem systematycznie
    spadało. Początkowo miałem ręczny imprinter, więc działały tylko wypukłe
    karty, ale za to do 400zł przechodziło bez autoryzacji, więc było to
    nawet dość wygodne. A zresztą nigdy nie było większych problemów z
    dodzwonieniem się do działu autoryzacji. :-)
    Pamiętam, że prowizja w swoim czasie spadła do 1,9% (kilka lat temu),
    ale przyznam, że nie jestem nawet pewien jaka jest teraz. Być może
    wyższa - musiałbym dokładnie przejrzeć papiery... W międzyczasie
    wprowadzili też jakieś opłaty stałe (ileśtam groszy od każdej
    transakcji). No i wzrosła opłata miesięczna za terminal - kiedyś
    płaciłem 40zł, a obecnie 60. Oni w dużym stopniu na tych właśnie
    opłatach zarabiają - chciałem kupić terminal na własność, ale się nie
    da... :-(

    > Po za tym czy mógł byś podzielić również informacją ile za każdą transakcję
    > kasował "żubr" oraz eService?

    Żubra nie pamiętam już, natomiast eService brał 2%. (około 2003roku)

    > Czy Polcard próbował Cię wtedy jakoś przy sobie zatrzymać?

    Tak, to właśnie wtedy dali 1,9%. :-)

    > Wiadomo czym to było podyktowane?

    Nie wiem i nie interesuje mnie to już. :-)

    > Czy jako osoba korzystająca w przeszłości z usług eService możesz powiedzieć
    > ile średnio czasu czekałeś na pieniądze za transakcje z danego dnia?

    Nie mogę - nie pamiętam. :-(

    > I co
    > najważniejsze - eService też robił jeden zbiorczy przelew?

    Tak.

    > A opłaty (za
    > terminal itp.) - brali sobie z tego co utargowałeś czy trzeba było im robić
    > ekstra, dodatkowy przelew.

    Sami brali.

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-06-27 11:18:34
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" news:h24rqp$7jv$1@inews.gazeta.pl

    > Pamiętam, że prowizja w swoim czasie spadła do 1,9% (kilka lat temu),
    > ale przyznam, że nie jestem nawet pewien jaka jest teraz.

    Jak w przyszłości będziesz je przeglądał to pamiętaj o takim jednym Valdim z
    grupy, którego bardzo ciekawi ile teraz firmy kasują za każdą transakcję :)

    > W międzyczasie wprowadzili też jakieś opłaty stałe (ileśtam groszy od
    każdej
    > transakcji).

    Wow... ale co to ma na celu. Rozumiem stała opłata za każdą transakcję (bez
    potrącania dodatkowego % od jej wartości) do jakiejś tam kwoty, ale to...
    Dziwne.

> [...]
    > płaciłem 40zł, a obecnie 60. Oni w dużym stopniu na tych właśnie
    > opłatach zarabiają - chciałem kupić terminal na własność, ale się nie

    A orientujesz się ile w skali miesiąca oddajesz Polcardowi jeżeli
    podsumujesz opłatę za terminal + % i stałe opłaty od każdej transakcji?
    Wychodzisz na swoje?

  • 10. Data: 2009-06-27 17:14:17
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Valdi.Pavlack wrote:

> [...]
    > potrącania dodatkowego % od jej wartości) do jakiejś tam kwoty, ale to...

    Zdaje się, że to chyba Visa/MC wprowadzili. Choć może i nie... :-)

    Dodatkowo napiszę, że wymieniona przeze mnie stawka dotyczyła Visy i MC.
    AmEx, JCB i Diners są droższe. Z kolei kiedyś karty PolCard były sporo
    tańsze, a jak jest teraz to nie wiem - w zasadzie to nawet nie wiem, czy
    takie karty jeszcze istnieją, bo od lat ich nie widziałem.

    > A orientujesz się ile w skali miesiąca oddajesz Polcardowi jeżeli
    > podsumujesz opłatę za terminal + % i stałe opłaty od każdej transakcji?
    > Wychodzisz na swoje?

    O, to z pewnością. Zależy od miesiąca, ale zwykle kilka stów w sumie biorą.

    Trzeba jeszcze doliczyć koszty telekomunikacji - z tym, że akurat w moim
    wypadku mam terminal podłączony do linii Netii (pakiet OneOffice), gdzie
    jest 100 darmowych minut, co wystarcza na oko na jakieś 150 transakcji w
    miesiącu. Nie mam tylu, więc terminal dzwoni de facto "za darmo". W
    przypadku dużej ilości transakcji warto rozważyć wynajęcie terminala
    GSM, który co prawda jest kilkadziesiąt złotych miesięcznie droższy, ale
    za to nie ma już żadnych dodatkowych kosztów połączeń. Jak ostatnim
    razem sprawdzałem, to PolCard nie udostępniał terminali, łączących się
    przez Internet (mieli coś o nazwie PosLan, ale było kosmicznie drogie,
    więc się nie wgłębiałem).

    Acha, no i musisz pamiętać, że żaden agent nie da Ci dobry warunków "z
    ulicy". Jak będziesz miał dobre obroty, to i stawkę dobrą wynegocjujesz. :-)

    --
    MiCHA