  • 51. Data: 2010-01-03 22:50:54
    Temat: Re: Polska A.D. 2009.
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Anatol"

    > No więc nie ma o czym dyskutować. Różnica pomiędzy utrzymywaniem dziadków
    > i pradziadków bezpośrednim, za pośrednictwem ZUS, czy prywatnych form
    > oszczędzania, bez radykalnego obniżenia udziału w konsumpcji PKB dziadków
    > i pradziadków jest minimalna. Zmiana technicznej metody alokacji tego
    > samego PKB dla tych samych osób będzie tylko mieszaniem tej samej zupy.

    Nie do końca.
    Przy różnych metodach jest różna ilość pasożytów żyjących z mieszania zupy.

  • 52. Data: 2010-01-03 23:19:09
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Anatol"

    > Nie do końca.
    > Przy różnych metodach jest różna ilość pasożytów żyjących z mieszania
    > zupy.

    Koszty ZUS to 3,8 mld PLN wobec np. przychodów operacyjnych TFI = 2,561 mld
    PLN w 2008 (dla zarządzanej sumy = ok. 100 mld PLN).

    http://www.money.pl/fundusze/wiadomosci/artykul/zysk
    i;tfi;spadly;prawie;o;polowe,17,0,485393.html

    http://www.zus.pl/bip/pliki%5CRachunek.pdf

    Anatol

  • 53. Data: 2010-01-04 08:18:28
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Anatol wrote:

> [...]
    http://www.money.pl/fundusze/wiadomosci/artykul/zysk
    i;tfi;spadly;prawie;o;polowe,17,0,485393.html

    Skupiasz się na globalnym podejściu do problemu. W świetle dużych liczb masz
    niewątpliwie rację. I koszty niezbyt wielkie w procentach choć bezwzględnie
    już nie tak. I ludzi wyjętych z budowania realnego PKB też procentowo
    niewielu choć bezwzględnie już nie tak. Dla Ciebie nie jest ważne kto
    odkłada na emeryturę, a kto ją potem dostaje i nie jest ważne, kto płaci za
    usługę medyczną, a kto ją otrzymuje. Dla mnie te sprawy są kluczowe. Ja
    chciałbym te i takie usługi medyczne za jakie zapłacę i chciałbym taką
    emeryturę jaką ja odłożę bez Twojej pomocy. Nie chcę również płacić nawet
    względnie mało za banalne czynności, które mogę robić sam. Mógłbyś mi kroić
    chleb za 30 groszy dziennie i wiązać buty za 15 groszy dziennie. To nie jest
    wiele, wolę zrobić to jednak sam i za te pieniądze kupić sobie bułkę.
    Rozmawialiśmy na zupełnie innych poziomach. Ciągle zastanawiasz się co
    zrobić by załatać niedobory i jak przekierować strumienie pieniędzy. Ja
    natomiast jestem zdania, żeby pojedyncza osoba dupy sobie tym nie zawracała.
    Niech każdy zajmie się swoimi sprawami. Każdy najlepiej wie o co mu chodzi.
    Nie potrzebny mi jest wielki mądry sternik od finansów, który to za mnie
    rozwiąże globalnie. Który będzie od mnie lepiej wiedział co dla mnie jest
    najlepsze i jak mnie uszczęśliwić. Do tej pory wychodziło tak, że sternik
    uszczęśliwiał siebie, a mnie miał w dupie i jeszcze musiałem za to płacić.
    Tu się różnimy.

  • 54. Data: 2010-01-04 10:00:40
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    > uszczęśliwiał siebie, a mnie miał w dupie i jeszcze musiałem za to płacić.

    totus, ale mów za siebie... ja na przykłąd chcę, żeby ktoś za mnie myślał... ty
    masz inne podejście do życia, ja mam inne... ty ciułasz każdy grosz, odmawiasz
    sobie wszystkiego, piszę na podstawie tego co napisałeś... i zrozumiałę jest,
    że wkurza cię że musisz pomagac innym, wolałbyś wiele rzeczy zrobic sam żeby
    tylko zaoszczędzic kolejną złotówkę... a jaj mam to w dupie... jak system nie
    będzie za mnie myślał, to ja wszystko przeputam... nie przepiję, bo jestem
    nietrunkowy, ale przepuszczę inaczej... inni przepiją... nie będę się tym
    martwił bo nie mam pewności czy do emerytury dożyję... i jak system za mnie nie
    pomyśli to złośliwy los może sprawic, że do tej emerytury jednak dożyję... i
    wtedy będę miał dylemat... czy z godnością umrzec pod mostem, czy poszukac
    jakiegoś łomu i udac się do rezydencji totusa... totus może sobie zapewniac
    ochronę jaką chce, ale jak my się z kumplami skrzykniemy to ochroniarze będą
    wiali jak zajączki... dlatego totus, nie naprawiaj systemu bo go tylko
    popsujesz... czy ci się to podoba czy nie musisz uznac, że jednak masz jakiś
    dług wobec społeczeństwa...

  • 55. Data: 2010-01-04 10:20:38
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > a jaj mam to w dupie... jak system nie
    > będzie za mnie myślał, to ja wszystko przeputam...

    Ech Viper, ty nieodpowiedzialna jednostko .... :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 56. Data: 2010-01-04 10:22:23
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    viper wrote:

> [...]
    > systemu bo go tylko popsujesz... czy ci się to podoba czy nie musisz
    > uznac, że jednak masz jakiś dług wobec społeczeństwa...

    Otóż o to właśnie chodzi. O tym pisałem. Każdy ma swoje potrzeby i styl
    życia. Państwo powinno stworzyć możliwości i Tobie i mnie. Stworzyć
    możliwości, a nie kuć wszystkich według sztancy jaką wymyśli najbardziej
    światły urzędnik. Absolutnie nie odmawiam Ci prawa wynająć kogoś kto by
    pilnował Twoich spraw za Ciebie. Wcale nie chcę by sposób, który dla mnie
    jest najlepszy był obowiązkowy, a odstępstwo było ścigane przez policję.
    Piszę wyłącznie za siebie. Mnie chodzi tylko o to by był wybór. Nie
    wykluczam takiej możliwości, że po stworzeniu takiego wyboru wszyscy zostali
    by w starym systemie tylko ja byłbym na zewnątrz. Dlaczego większości to
    przeszkadza? Co we mnie jest takiego niezwykłego by angażować państwowy
    aparat nacisku by mnie zmusić do tego abym działał jak większość sobie to
    wymyśliła?

  • 57. Data: 2010-01-04 10:33:44
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    > przeszkadza? Co we mnie jest takiego niezwykłego by angażować państwowy
    > aparat nacisku by mnie zmusić do tego abym działał jak większość sobie to

    tu akurat masz całkowitą słusznośc... ale ja zrobiłbym tak, że system jest
    systemem domyślnym, he he... ale jeżeli ktoś chce się z tego systemu wypisac,
    to powinien miec taką możliwośc, na własną odpowiedzialnośc... państwo powinno
    określic, że aby spłącic swoje zobowiązania wobec społeczeństwa powinieneś
    zrobic to i to, a za przyszłe dobrodziejstwa systemu, jeżeli ich sobie nie
    życzysz to płacic nie musisz... tylko że wtedy wszyscy alkoholicy natychmiast
    się będą chcieli wypisac z systemu...

  • 58. Data: 2010-01-04 12:21:30
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeszkadza? Co we mnie jest takiego niezwykłego by angażować państwowy
    > aparat nacisku by mnie zmusić do tego abym działał jak większość sobie to

    Większość nie tylko wymyśliła lecz przez wiele lat przećwiczyła.
    Ty dajesz tylko teoretyczne hipotezy.
    Przykład:
    Ty mając 32 lata zachorowałeś na stwardnienie rozsiane. Z odłożonych
    dotychczas pieniedzy stać Cie na wózek inwalidzki i co dalej???
    Wg Twojego systemu żadnej renty inwalidzkiej nie masz. Więc zrobisz huk w
    mediach aby pokazali jaki Twój los, jak przymierasz głodem itd. Pewnie
    utworzysz stowarzyszenie którego celem będzie system w którym z składek
    innych ludzi Ty będziesz dostawał kase na życie!!!
    Tak wygląda Twoje wymądrzanie się.

  • 59. Data: 2010-01-04 13:05:54
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Emeryt wrote:

> [...]
    > Ty mając 32 lata zachorowałeś na stwardnienie rozsiane. Z odłożonych
    > dotychczas pieniedzy stać Cie na wózek inwalidzki i co dalej???

    Myli Ci się wszystko i żółć zalewa oczy. Przypadek który opisujesz
    rozwiązany jest przez ubezpieczenie zdrowotne. Opłacał bym ubezpieczenie
    zdrowotna, które w takim przypadku wypłaciłoby pieniądze. Nie podoba mi się,
    że teraz nie mam wyboru, jest jedna ubezpieczalnia i do tego państwowa. To
    jest trudne ale może się postaraj. Chodzi o wybór. Powtarzam to do
    wyrzygania. Wybór. Co złego jest w możliwości wyboru. Dlaczego wszyscy muszą
    być tacy sami? I do tego Emeryt ma mi mówić co jest najlepsze?

> [...]
    > utworzysz stowarzyszenie którego celem będzie system w którym z składek
    > innych ludzi Ty będziesz dostawał kase na życie!!!

    Twoje metody nacisku społecznego mnie się nie podobają. Dla mnie umowy
    obowiązują. Twoje wzorce i schematy wyciągania pieniędzy społecznych mnie
    nie interesują. Pokazują jednak jakie jest podejście do wspólnych funduszy.
    Co wyrwiesz to Twoje. Co do wymądrzania się to, dla mnie, Twoje wygląda
    gorzej.

  • 60. Data: 2010-01-04 17:06:38
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "viper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wypisac,
    > to powinien miec taką możliwośc, na własną odpowiedzialnośc...

    Taki system od razu upadnie, bo w pierwszej kolejności wypiszą się z niego
    jego główni sponsorzy a zostaną przede wszystkim biorcy świadczeń netto.

    Anatol