eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPorownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach... › Porownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach...
    From: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Porownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach...
    Date: Wed, 28 Jan 2004 11:58:24 +0100

    Witam.
    Dzisiaj odwiedzilem kilka bankow i dostalem takie warunki: kredyt
    hipoteczno-budowlany, 25 lat, wklad wlasny >20% ale mniej niz 40%, kwota
    kredytu 170tys, raty malejace:

    mBank:
    CHF 3,60% pierwsza rata 1076zl i maleje do 568zl, odsetek w sumie 76,5 tys
    zl
    PLN 8,80% pierwsza rata 1813zl, odsetek 187tys zl.

    Kredyt Bank:
    CHF LIBOR 3M + 5,30% marzy = 5,56%
    PLN WIBOR 3M + 1,75% marzy = 7,35%, I rata 1641zl i majeje do 570zl, odsetek
    159tys zl

    PKO BP:
    CHF LIBOR 1M + 4,2% marzy
    PLN WIBOR 3M + 1,5% marzy = 7,1%, pierwsza rata 1607zl i maleje do 572zl,
    odsetek 154tys zl

    MultiBank:
    CHF 3,80% - rata od 1080zl do 560zl
    PLN az 9,50%, rata od 1870 do 560zl

    BZWBK:
    Brak zdolnosci kredytowej, az sie zasmialem w twarz konsultantowi, jak
    powiedzial, ze WBK dba o portfel finansowy - tylko nie powiedzuial czyj
    portfel :) Oprocentowanie PLN maja WIBOR 6M + az 2,25% !!!

    I teraz pytanie:
    Z jednej storny PKO BP dal mi najlepsze warunki na PLN, ale mSyf dal mi na
    CHF dobre oprocentowanie. Z jednej strony w PLN sa duzo wieksze raty, a w
    CHF mniejsze i w sumie odsetek jest duzo duzo mniej. Wolalbym bardziej w PLN
    bo wiem na czym stoje, ale zachecajace sa te w CHF, nawet jesli dodam
    roznice kursowa franka rowna okolo 3% (roznica kupno sprzedaz), to czy nie
    wyszloby realne oprocentowanie w CHF 3,60% + 3% = 6,60%, a nie jak w
    zlotowkach najmniej 7,1% ?
    Pomozcie, musze na dniach sie na cos zdecydowac :)

    Pozdrawiam
    MP