eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPorownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach... › Re: Porownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach...
  • Data: 2004-01-28 15:48:53
    Temat: Re: Porownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach...
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Jan 2004 11:58:24 +0100, "Mariusz Polowczuk"
    <m...@c...pl> wrote:

    >Pomozcie, musze na dniach sie na cos zdecydowac :)

    Mam to samo, tzn. do końca tygodnia muszę się zdecydować co wybrać.
    Dzisiaj idę jeszcze na rozmowę do MultiBanku.
    W moim wypadku na placu boju niewątpliwym wygranym jest KB.

    A teraz kwestia waluty. Pomimo niższej raty, a co za tym idzie
    mniejszej kwocie sumarycznych odsetek, ja jednak wystraszyłem się CHF.
    Jak ktoś mądrze mi podpowiedział już w momencie podpisania umowy
    waluta jest droższa o różnicę kursową. CHF jest rzeczywiście ostatnio
    najstabilniejszą walutą ale i tak ma stałą tendencję zwyżkową
    (szczególnie widać to na wykresach kilkuletnich np. na www.money.pl).
    Uwzględniając powyższe może okazać się, że na koniec zapłacisz tyle
    samo co w PLN. Ten margines bezpieczeństwa, to też śliska sprawa. W
    BPH na przykład przewalutowanie trwa 14 dni, a co może zdarzyć się
    przez 14 dni...

    Jeżeli masz w sobie żyłkę hazardzisty możesz podjąć to ryzyko. W moim
    przypadku wolę pewność PLNa, choć przez to musiałem wybrać dłuższy
    okres spłaty.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Person Intended Troubleshooting and Efficient Repair