  • 1. Data: 2008-10-10 17:58:08
    Temat: Potencjalne problemy z plynnoscia BRE
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Poniewaz 4 wrzesnia z wielka pompa zostal ogloszony poczatek wydawania kart
    kredytowych VP przez mBank, a do tej pory nie zostala wydana zadna taka
    karta, dodatkowo "procedury" jej wydawania sprawiaja jak najbardziej
    wrazenie celowego przeciagania sprawy i dzialan pozorowanych, stawiam
    roboczo dwie hipotezy:

    1. Albo Visa International odmowila BRE przydzielenia BIN do tej karty, ze
    wzgledu na to, ze jego wlascicielem jest Commerzbank, ktory jak wiadomo jest
    kompletnie umoczony w nieodzyskiwalne instrumenty wyemitowane przez Lehman
    Brothers.

    2. Albo powstal jakis klopot na gruncie lokalnym, tzn. BRE nie jest w stanie
    otworzyc nowych limitow kredytowych dla klientow w wiekszych ilosciach, ze
    wzgledu na wartosci jakichs wskaznikow, ktore musza byc w PL spelnione
    zgodnie z wymogami KNF czy tam jakiejs innej instytucji.

    Czy ktos lepiej zorientowany moglby sie wypowiedziec, czy ktoras z tych
    roboczych hipotez moze miec cos wspolnego z rzeczywistoscia? W szczegolnosci
    nie wiem, czy Visa Int. moze w ogole odmowic przydzielenia BIN, czy tez bank
    placi, a Visa dac musi.

    Faktem jest, ze polska historia kart nie zna innego przypadku takiego
    falstartu, przynajmniej od kiedy sie tym interesuje, czyli od okolo 2001
    roku.

    marekz

  • 2. Data: 2008-10-10 18:23:03
    Temat: Re: Potencjalne problemy z plynnoscia BRE
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Poniewaz 4 wrzesnia z wielka pompa zostal ogloszony poczatek wydawania
    > kart kredytowych VP przez mBank, a do tej pory nie zostala wydana
    O ile wiem to została.

    [...]

    3. mbank ma problemy organizacyjne, nie spodziewali się takiego
    zainteresowania tymi kartami, tudzież wnioski są obrabiane w
    tej samej kolejce co reszta.

> [...]
    > szczegolnosci nie wiem, czy Visa Int. moze w ogole odmowic
    > przydzielenia BIN, czy tez bank placi, a Visa dac musi.

    O ile wiem (choć mogę się mylić) To _najpierw_ powinni mieć BIN, a później
    coś wydawać.

    > Faktem jest, ze polska historia kart nie zna innego przypadku takiego
    > falstartu, przynajmniej od kiedy sie tym interesuje, czyli od okolo
    > 2001 roku.

    Kart może nie. Ale parę wpadek polskie banki zaliczyły (choćby połączenie
    Handlobanku z Citi)

    > marekz

    KJ

  • 3. Data: 2008-10-10 18:28:07
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wzgledu na to, ze jego wlascicielem jest Commerzbank, ktory jak wiadomo
    > jest kompletnie umoczony w nieodzyskiwalne instrumenty wyemitowane przez

    A czy w ogole Visa musiala przyznac BIN. Przeciez duze BRE (priavte banking)
    i Multi AFAIR wydaja juz takie karty. Chyba nie musi byc osobny BIN na kazdy
    oddzial banku? Bo przeciez mB i Multi to nie banki tylko oddzialy BRE Banku.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2008-10-10 18:32:37
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <u...@u...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > kazdy
    > oddzial banku? Bo przeciez mB i Multi to nie banki tylko oddzialy BRE

    Nie wiem, ale karty z mBanku i Multi maja zawsze rozne BINy.

    marekz

  • 5. Data: 2008-10-10 18:36:27
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O ile wiem to została.

    No jeśli jest to prawwda, to odpada koncepcja z nieprzyznanym BIN.

    > O ile wiem (choć mogę się mylić) To _najpierw_ powinni mieć BIN, a później
    > coś wydawać.

    Zdecydowanie też takie mam wrażenie. Ale zapowiedzieć wydawanie mogliby
    wcześniej. Na "reklamach" tej karty (naklejkach na sklepach) widnieje "BIN
    wirtualny" czyli 4000 00, wiadomo że taki nie będzie.

    > Kart może nie. Ale parę wpadek polskie banki zaliczyły (choćby połączenie
    > Handlobanku z Citi)

    Eh, to były czasy. Handlobank. Moje początki z bankami innymi niż Powszechna
    Kasa Oszczędzania. :-)

    marekz

  • 6. Data: 2008-10-10 18:52:45
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O ile wiem to została.

    No jeśli jest to prawda, to odpada koncepcja z nieprzyznanym BIN. A
    widziałes plastik?

> [...]

    > Handlobanku z Citi)

    Eh, to były czasy. Handlobank. Moje początki z bankami innymi niż Powszechna
    Kasa Oszczędności. :-)

    > 3. mbank ma problemy organizacyjne, nie spodziewali się takiego
    > zainteresowania tymi kartami, tudzież wnioski są obrabiane w
    > tej samej kolejce co reszta.

    Trudno mi uwierzyć w takie gigantyczne zainteresowanie tymi kartami.
    Przenosiłem karty ze 20 razy. Różnie to trwało w prawdziwych bankach: 6 dni
    albo 15 dni. Getin był jednym z najwolniejszych, tam chyba aż 17 dni. Ale
    nie czterdzieści dni i stopień rozpatrzenia wniosku nadal 0%. Nie kupiłbym
    tego wariantu, że to taki olbrzymi popyt. :-) W mBanku też już kartę brałem.
    Vise G+J, którą zainteresowanie raczej było wieksze niż tą platynową (niższe
    wymagania, 100 zł premii). Nie pamiętam ile to trwało, ale całość około 30
    dni od dnia złożenia wniosku, do dnia otrzymania plastiku.

    marekz

  • 7. Data: 2008-10-10 19:52:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > szczegolnosci nie wiem, czy Visa Int. moze w ogole odmowic przydzielenia
    > BIN, czy tez bank placi, a Visa dac musi.

    Multi wydaje czarne Aquariusy i platynowe KK. Po prostu mBank to bubel :)

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2008-10-10 20:21:53
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Multi wydaje czarne Aquariusy i platynowe KK. Po prostu mBank to bubel :)

    Ale Multi wydaje je od dawna, kiedy jeszcze problemy Commerzbanku nie były
    znane. Ja domniemuję, że Visa Int. mogła odmówić BRE nowego BIN. Starych mu
    już zabrać chyba nie może, bo je kupił.

    Ale że bubel to fakt niezbity. :)

    marekz

  • 9. Data: 2008-10-10 20:40:56
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 10 Oct 2008 22:21:53 +0200, "MarekZ" <m...@i...pl>
    wklepał(-a):

    >Ale Multi wydaje je od dawna, kiedy jeszcze problemy Commerzbanku nie były
    >znane. Ja domniemuję, że Visa Int. mogła odmówić BRE nowego BIN. Starych mu
    >już zabrać chyba nie może, bo je kupił.

    Ale co ma piernik do wiatraka? VISA - o ile mi wiadomo - nie sponsoruje limitów
    kredytowych na kartach. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2008-10-11 08:12:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co ma piernik do wiatraka? VISA - o ile mi wiadomo - nie sponsoruje
    > limitów
    > kredytowych na kartach. :)

    Przypuszczam, że Visie przynajmniej do pewnego stopnia zależy na
    wiarygodności wystawców kart z jej logiem. Przypuszczalnie gdybym to ja miał
    taki kaprys i chciał kupic od Visy BIN na karty platynowe, jest pewne
    prawdopodobieństwo, że mogłaby mi nie chcieć sprzedać albo by ustaliła
    zaporową cenę lub też pojawiłyby się nieczekiwane problemy natury formalnej,
    takie, żeby się ta sprzedaż zaczęła przeciągać w czasie. Mógłbym bowiem nie
    okazać się dostatecznie wiarygodny jako emitent takich kart. Podobne
    zjawisko mogło zajść w przypadku BRE.

    Jeśli jednak choć jedna taka karta została już realnie wydana, powyższa
    koncepcja nie ma naturalnie sensu praktycznego. Jak na razie nie znam
    takiego przypadku, wszyscy którzy złożyli wnioski, a których znam, czekają.

    marekz