  • 21. Data: 2010-05-18 21:31:59
    Temat: Re: Powódź: co robi rząd? jak pomaga?gdzie jest premier rządu i co postanowił ?
    Od: "pompka" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Agaton" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hsus2s$ap6$1@news.onet.pl...

    > Bzdury piszesz. Każdy zbiornik ma ograniczoną pojemność. I dlatego rolą
    > zbiorników retencyjnych nie jest ochrona głupców, którzy budują osiedla na
    > terenach zalewowych. Zbiorniki pozwalają na regulowanie wysokości fali
    > powodziowej i kontrolowane zalewanie polderów.

    Miasto Ostrawa i inne miasta czeskie ,a równiez polskie Racibórz Opole
    Wrocław były budowane przez głupców wieki do tyłu?Tereny zalewowe
    błahahaha.Nawet jak takowe są ,to skąd maja zezwolenia ci co budują?.Kto im
    je daje?
    Myslisz ze wszystkich co zalewa wybudowali 5 lat temu?Te miasta istnieją
    bardzo długo.Trza je zlikwidowac?Czy zapobiegac zalaniu?

  • 22. Data: 2010-05-19 06:57:31
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    pompka <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Myslisz ze wszystkich co zalewa wybudowali 5 lat temu?Te miasta istnieją
    > bardzo długo.Trza je zlikwidowac?Czy zapobiegac zalaniu?

    dobrze kombinujesz. najstarszy zbiornik retencyjny w Polsce zostal uruchomiony
    w 1848, rozumiem ze przed tym rokiem kazde z polskich miast bylo jak Wenecja a
    ludzie budowali sie na torfowiskach? a moze to nie glupcy budowali miasta,
    tylko glupcy sie wzieli za regulacje i robia to do dzis?

  • 23. Data: 2010-05-19 07:18:43
    Od: "pompka" <k...@w...pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ludzie budowali sie na torfowiskach? a moze to nie glupcy budowali miasta,
    > tylko glupcy sie wzieli za regulacje i robia to do dzis?
    Nie wiem jak Polskie miasta ale Niemieckie dawały rady bo dbano o
    wszystko.Miasta były mniejsze,dbano o wały.i wytrzymywały napór wody.A ze
    zalewało wsie i pola gdzie jednak mieszkało mniej ludzi kogo to
    obchodziło.Zbiornik retencyjny jest po to zeby chroniić wsie i miasta.To
    proste

  • 24. Data: 2010-05-19 07:56:51
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    pompka <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > zalewało wsie i pola gdzie jednak mieszkało mniej ludzi kogo to
    > obchodziło.Zbiornik retencyjny jest po to zeby chroniić wsie i miasta.To

    proste jest to, ze woda musi gdzies wylac i zaden zbiornik retencyjny nie
    pomoze. kiedys miala gdzie i torfowiska/rozlewiska przyjmowaly potezne jej
    ilosci, teraz nie ma, wiec wylewa tam gdzie sie jej uda. proste jest rowniez
    to, ze kiedys tej wody do rzek trafialo mniej bo po drodze zdazyla wsiaknac w
    ziemie. Dzis z terenow zurbanizowanych zapieprza migiem do rzek.
    ostatnia powodz przed regulacjami widzial Noe, pozniej rzeki tylko wylewaly.
    to czlowiek jest debilem ze sie pcha z butami tam gdzie nie powinien.

  • 25. Data: 2010-05-19 08:16:57
    Od: "pompka" <k...@w...pl>

> [...]
    > wylewaly.
    > to czlowiek jest debilem ze sie pcha z butami tam gdzie nie powinien.

    Dlatego musza byc zbiorniki retencyjne.Gdyby ich czesi teraz nie mieli
    Ostrava by nie istniała jak i wszystko wzdłuz odry dalej do Polski

  • 26. Data: 2010-05-19 09:36:18
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    pompka <k...@w...pl> napisał(a):

    > Dlatego musza byc zbiorniki retencyjne.Gdyby ich czesi teraz nie mieli
    > Ostrava by nie istniała jak i wszystko wzdłuz odry dalej do Polski

    po prostu pieprzysz glupoty i jestes niereformowalny. rozumiem ze przez ponad
    ~600 lat od zalozenia do momentu budowy pierwszych sztucznych zbiornikow
    wszyscy mieszkali na lodkach? a moze deszcz nie padal i sie im udalo?
    kolejnym pytaniem na jakie oczekuje od Ciebie odpowiedzi jest "rozwarstwienie
    powodziowe". dlaczego biedna i zapozniona sciana wschodnia nie wie co to powodz
    (w rozumieniu slaska i malopolski). ile jest zbiornikow retencyjnych w obu
    obszarach, w jakim stopniu sa uregulowane rzeki?

  • 27. Data: 2010-05-19 09:44:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

> [...]
    > nie wie co to powodz (w rozumieniu slaska i malopolski). ile jest
    > zbiornikow retencyjnych w obu obszarach, w jakim stopniu sa uregulowane

    Pompka jest od pompowania emocji. Daj spokój. Nie znam przykładu by człowiek
    swoim działaniem poprawił funkcjonowanie natury. Podobnie jak nie znam
    przykładu by jakiś urzędnik swoim działaniem poprawił funkcjonowanie
    społeczeństwa.

  • 28. Data: 2010-05-19 10:46:28
    Od: "pompka" <k...@w...pl>

> [...]
    > (w rozumieniu slaska i malopolski). ile jest zbiornikow retencyjnych w obu
    > obszarach, w jakim stopniu sa uregulowane rzeki?

    Moze biedna sciana jest mniej zaludniona,popatrz na mape .Mamy wszystkich
    wysiedlic teraz ze Ślaska i Małopolski?

    Głupoty gadasz ty,zeby był spokój z powodziami na Odrze (od Raciborza dalej)
    trza zrobic zbornik Racibórz dolny i kuniec.
    I na tym sie znam.Jestes z gatunku tych ekologów co żabki nie nadepną a
    człowiek sie nie liczy.
    Gadaj se co chcesz zresztą,idx do tych ludzi co ich zalewa i im wytłumacz że
    natura nie wolno roszac.

  • 29. Data: 2010-05-19 11:12:24
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    pompka <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > człowiek sie nie liczy.
    > Gadaj se co chcesz zresztą,idx do tych ludzi co ich zalewa i im wytłumacz

    "moze" to troche za malo, fakty i liczby bija po oczach.
    nie jestem nawiedzonym ekologiem, po prostu mam szacunek do natury. nie sadze
    truskawek na zime, nie jezdze w Tatry na narty latem, nie chce budowac
    zbiornikow retencyjnych. wole wode "wylac na pole" zanim dotrze do
    jakiegokolwiek miasta. skorzysta na tym kieszen i poziom wod gruntowych,
    zadbac tylko trzeba, aby nikt sie tam nie budowal. tyle.
    biorac pod uwage Twoj tok myslenia moge sie niedlugo spodziewac domow na
    wislanych lachach.
    Pozdrawiam
    Ps. to, ze Tobie sie wydaje, ze sie na czyms znasz, nie oznacza ze tak jest w
    istocie. cos jak z leczeniem elektrowstrzasami lub z azbestem dobrym na
    wszystko...
    Ps. korzystajac z rady Totusa EOT z mojej strony. i tak za dlugo skrzynki
    ludziom offtopem zapycham(y).

  • 30. Data: 2010-05-19 11:33:37
    Od: "pompka" <k...@w...pl>

> [...]
    > wszystko...
    > Ps. korzystajac z rady Totusa EOT z mojej strony. i tak za dlugo skrzynki

    Dalej nic nie kapujesz,bo jestes totalnym ignorantem .Musiałbys wysiedlic
    pół Polski .I wtedy zalac jej połowe.Nie mówie o tych co chca budowac przy
    rzece,i na dodatek dostaja zezwolenia.Ale mówie o miastach co sa od wieków w
    tym samym miejscu i ludziach tam.Ciebie widze to mało obchodzi.Więc nie mam
    o czym z toba juz gadać.

    I nie mów mi ze kiedys było siak czy tak i ze mozna było inaczej.Liczy sie
    jak jest teraz.I wiem i sie znam jak jest w dolnym biegu Odry.To tyle.
    żegnam