  • 11. Data: 2009-08-04 20:19:38
    Temat: Re: Pozostało mi kilkadziesiąt tysięcy kredytu hipotecznego. Oddać czy na lokate ? Gdzie ?
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Użytkownik "marek" <m...@m...ma> napisał w wiadomości
    news:4a787ced$1@news.home.net.pl...

    > oprocentowanie mojego kredytu to wibor3M +0,65% (pekao)

    czyli ile % na dzień dzisiejszy?

  • 12. Data: 2009-08-04 20:53:53
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h5a4k0$g8q$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > IMO fundusz akcyjny to bardzo dobra propozycja.

    Szczególnie zakup na górce. No super :)
    Poprzednicy już dobrze napisali - kiedy w szeroko rozumianych mediach
    zaczynają trąbić o funduszach jakie to super zyskowne i ile dało zarobić w
    przestrzeni np. ostatniego miesiąca to rychła zapowiedź tego, że za niedługo
    czeka nas mocne pikowanie w dół. Może się mylę ale to po prostu powtórka z
    rozrywki jaką ostatnio przerabialiśmy...
    Szkoda mi tylko ludzi, którzy utopią w tym bajzlu swoje pieniądze - na
    zawsze albo na długi okres czasu.

  • 13. Data: 2009-08-04 21:13:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Co Ty mówisz. Pieniądz długoterminowy, inwestycja bez skakania z
    > funduszu w fundusz. Zawsze znajdzie się dobry moment na wyjście. IMO
    > fundusz akcyjny to bardzo dobra propozycja.

    Ale co to znaczy długoterminowy ? Ludzie, którzy zainwestowali na górce
    tzn. wtedy, gdy fundusze reklamowano wszędzie i kupował je każdy to
    kiedy odzyskają pieniądze, że o zysku nie wspomnę ?

    Dodatkowe czynniki jak stres i nerwy to dodatkowy bonus akcji i funduszy.

    A gdyby tak każdy wiedział kiedy wyjść w dobrym momencie to by na
    giełdzie i akcjach nikt nie tracił tylko każdy zarabiał. Jest jednak
    zupełnie odwrotnie.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2009-08-04 21:24:38
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Ale co to znaczy długoterminowy ?

    A bo ja wiem na jak długo jest ten kredyt?

    > Ludzie, którzy zainwestowali na górce tzn. wtedy, gdy fundusze reklamowano
    > wszędzie i kupował je każdy to kiedy odzyskają pieniądze, że o zysku nie
    > wspomnę ?

    Odzyskają, odzyskają. Jesteś zdania, że ci co wchodzili nawet na szczycie
    2007 nie przebiją i tak w dystansie wyniku z lokat o ile zachowają postawę
    pasywną, tzn. nie będą usiłowali aktywnie "grać"? Tak szybko jak spadało
    może i rosnąć. Wielu przerażonym ludziom bessa odebrała rozum. ;-)

    > Dodatkowe czynniki jak stres i nerwy to dodatkowy bonus akcji i funduszy.

    Stres przy funduszach? No bez jaj. Zbuduje sobie jakiś skład portfela w
    dwóch, trzech czy czterech transzach i tyle. Potem się tym nie musi
    specjalnie zajmować, tylko ewentualnie co pewien czas część umarzać.
    Przecież on nie będzie sam tych akcji kupował i sprzedawał.

    > A gdyby tak każdy wiedział kiedy wyjść w dobrym momencie to by na giełdzie
    > i akcjach nikt nie tracił tylko każdy zarabiał. Jest jednak zupełnie
    > odwrotnie.

    Nie sądzę aby statystyki z gry na akcjach były takie złe. Złe to są
    statystyki z gry na pochodnych albo fx. No i od strat to są zawodowi
    technicy zapewniający płynność: "dzisiaj szort, jutro long" oraz "tutaj
    wsparcie a tutaj opór", a tutaj to nie ma tak wyglądać.

  • 15. Data: 2009-08-05 05:28:41
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Zyga" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "marek" <m...@m...ma> napisał w wiadomości

    > czyli ile % na dzień dzisiejszy?

    Na dzień dzisiejszy stawka Wibor3M w PeKaO wynosi 4,28%
    czyli 4,93%

    Ryba

  • 16. Data: 2009-08-05 06:18:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W ub. roku kupowałem na wakacyjny wyjazd w kantorze po 2.05. Dziś ten sam
    > kawałek papieru kosztuje 2.90. Uważasz to za jaki trend?

    Dawno nie widzialem rownie debilnej argumentacji.

  • 17. Data: 2009-08-05 06:24:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pasywną, tzn. nie będą usiłowali aktywnie "grać"? Tak szybko jak spadało
    > może i rosnąć. Wielu przerażonym ludziom bessa odebrała rozum. ;-)

    Kolego, te pieniadze juz sobie ktos wzial - tzn. ktos zarobil na kupujacych
    na szczycie, _tej_ kasy nie odzyskaja. To co tutaj tlumaczysz to tylko proba
    racjonalizacji strat. A sprawa jest prosta - gdyby trzymac zainwestowana w
    owym czasie kase w skarpecie, dzis byloby jej wiecej, ergo: mozesz ponownie
    probowac zarabiac, ale to co poszlo se ne wrati.

  • 18. Data: 2009-08-05 06:31:10
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 4 Aug 2009 21:19:20 +0200, Adam Sito napisał(a):

    > W ub. roku kupowałem na wakacyjny wyjazd w kantorze po 2.05. Dziś ten sam
    > kawałek papieru kosztuje 2.90. Uważasz to za jaki trend?

    Zapewne o kursach walut kolega słyszał?

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 19. Data: 2009-08-05 06:46:52
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > zainwestowana w owym czasie kase w skarpecie, dzis byloby jej wiecej,
    > ergo: mozesz ponownie probowac zarabiac, ale to co poszlo se ne wrati.

    No tak, nikt nie mówi o *tej* konkretnej kasie., tylko o uśrednionym wyniku

    Chodzi mi po prostu o to, że ja weźmiemy dwie inwestycje ze szczytu 2007
    roku: w fundusze akcji oraz w lokatę i utrzymamy je przez powiedzmy nie
    mniej niż 10 lat, to inwestycja w fundusze okaże się lepsza od tej w lokaty.

    Wiadomo, że optymalna strategia to przynajmniej w jakimś minimalnym stopniu
    strategia aktywna (czyli ze zmianami), ale ja porównywałem do siebie tylko
    dwie strategie pasywne.

  • 20. Data: 2009-08-05 07:05:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ale co to znaczy długoterminowy ? Ludzie, którzy zainwestowali na górce
    > tzn. wtedy, gdy fundusze reklamowano wszędzie i kupował je każdy to
    > kiedy odzyskają pieniądze, że o zysku nie wspomnę ?

    Kiedyś kupiłem akcje Mille po 9 zł, następnie były po 13 i spadły na
    1,60 zł. Ja kupiłem po 1,81 zł, a teraz są po 4,40 zł. Wynik na
    inwestycji mam już mocno dodatni ;-)

    Gdybym ww. kasę wpłacił na lokatę to zysk byłby naprawdę mizerny w
    porównaniu z akcjami.

    Dlatego lokata dla tych co chcą oszczędzać - tutaj chodzi o to, aby
    relatywnie nie tracić swoich pieniędzy. Natomiast akcje, FA itp...dla
    tych, którzy chcą inwestować i liczyć na zysk! Oczywiscie nalezy miec
    swiadomosc ryzyka!

    --
    pozdrawiam
    RobertS