  • 31. Data: 2012-03-06 13:16:32
    Temat: Re: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.03.2012 13:25, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-03-06, m<m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    > Bankowym.

    Swoim. Bank ma tylko wpis na hipotekę. Ale mieszkanie jest moją
    własnością - mogę je np. podarować żonie, matce, córce, kochance, bez
    pytania się banku o zgodę (fakt - będą obciążone hipoteką).

    > Tylko to co pozwala prawo.

    Przypomniały mi się moje przeboje z założeniem działalności
    gospodarczej, kiedy jeszcze wynajmowałem.

    Przez 2 lata musiałem utrzymywać fikcję zamieszkania na stałe w mieście
    rodzinnym, bo wszyscy kolejni wynajmujący (i potencjalni wynajmujący)
    nie chcieli się zgodzić na prowadzenie DG w wynajmowanym mieszkaniu.

    p. m.

  • 32. Data: 2012-03-06 13:57:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 06 Mar 2012 11:35:26 +0100, m napisał(a):

    > Tak. I nie uważam żeby moja sytuacja była aż tak gorsza od twojej. Bo ja
    > przez te 20 lat jednak mieszkałem na swoim, mogłem sobie robić co
    > chciałem z mieszkaniem.

    Po 10 latach zdarzył się przykry wypadek i nie możesz pracować. Nie masz
    dochodu poza marną rentą.

    Porównaj teraz.

    Długoletni kredyt to duże ryzyko.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 33. Data: 2012-03-06 14:03:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-06, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Swoim. Bank ma tylko wpis na hipotekę. Ale mieszkanie jest moją
    > własnością - mogę je np. podarować żonie, matce, córce, kochance, bez
    > pytania się banku o zgodę (fakt - będą obciążone hipoteką).

    Wiesz na tej zasadzie, to w wynajmowanym mieszkaniu też może
    przebywać żona, matka, córka, kochanka i niespecjalnie właściciel
    musi wyrażać zgodę. Co więcej, prawo jest skonstruowane tak, ze nawet
    bezumownie można korzystać z mieszkania i nikt Cię wyrzucić
    nie może (było o tym sporo artykułów w gazetach).

    Twoje to będzie jak spłacisz. Dopóki nie spłacisz
    to ryzykujesz jego utratę na skutek licytacji komorniczych.

    A jedyne co "masz" ponad najem, to fakt że możesz sobie wszystko
    wewnątrz rozpierdolić (w granicach tego co wolno rozpierdolić
    bez naruszania konstrukcji / zgody architekta, czy kogo tam)
    i nie musisz przywracać do stanu pierwotnego. I wróć: ja
    w sumie też mogę i przywrócić nie muszę, tylko co najwyżej
    narażam się na cywilne roszczenia i sąd przez kilka lat.
    Banki przy tym działają dużo sprawniej. :)

    Ja zamiast tego (i dużo niższym kosztem) mogę się po prostu
    przeprowadzić do innego lokalu, bardziej mi w danym momencie
    odpowiadającego.

    > Przypomniały mi się moje przeboje z założeniem działalności
    > gospodarczej, kiedy jeszcze wynajmowałem.

    Czytaj: Twoja nieznajomość prawa :)

    > Przez 2 lata musiałem utrzymywać fikcję zamieszkania na stałe w mieście
    > rodzinnym, bo wszyscy kolejni wynajmujący (i potencjalni wynajmujący)
    > nie chcieli się zgodzić na prowadzenie DG w wynajmowanym mieszkaniu.

    No widzisz. A ja przez 5 lat, kilku wynajmujących i jakoś nie miałem
    tego problemu. Magia jakaś. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2012-03-06 19:13:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.03.2012 15:03, Wojciech Bancer pisze:

    > Czytaj: Twoja nieznajomość prawa:)

    Mógłbyś rozwinąć?

    > No widzisz. A ja przez 5 lat, kilku wynajmujących i jakoś nie miałem
    > tego problemu. Magia jakaś.:)

    No magia. Albo może Ci lepiej z oczu patrzy?

    p. m.

  • 35. Data: 2012-03-06 19:33:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-06, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Mógłbyś rozwinąć?

    Mógłbyś. W przypadku prowadzenia działalności w lokalu mieszkalnym w którym
    się jednocześnie mieszka i nie wyodrębnia się specjalnego pomieszczenia na
    prowadzenie DG, nie łamie się warunku "przeznaczenia na cele mieszkalne"
    (co jest istotne także podatkowo).

    > No magia. Albo może Ci lepiej z oczu patrzy?

    Może.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2012-03-06 22:21:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

> [...]
    > jeden remont za sobą), a ja za gotówkę kupuję swoje. Nowe.
    >
    > A realniej patrząc, to pieniądze się inwestuje, a nie trzyma

    Te wszystkie Wasze "wyliczenia" itp. są o KDP. Nikt nie wie ile będą
    kosztować mieszkania za parę lat, pomijam dłuższy czas. Ceny wynikają
    z różnych rzeczy, np. wybudowanie albo zamknięcie byle wiaduktu lub
    tunelu może mocno zmienić sytuację. Oba rozwiązania mają wady i zalety,
    mobilność vs "na swoim" itd.

    Obserwowana przeze mnie praktyka jest jednak taka, że "kupujący" (często
    z duszą na ramieniu i we frankach itd) mają mieszkania pospłacane (albo
    prawie), często mają tych mieszkań/domów więcej niż jeden, i wtedy
    nieużywane przez nich osobiście zwykle wynajmują. Tak jakoś wyszło, choć
    niektórym pewnie było ciężko.

    Najemcy raczej interesują się małymi mieszkaniami (2-pokojowe 60+ m2 to
    jest według nich duże), twierdzą że na drugie (albo pierwsze) dziecko
    nie mogą (jeszcze) sobie pozwolić (np. ze względów mieszkaniowych),
    chociaż ich samochody mogą mieć pewnie (każdy z osobna) wiele razy
    większą wartość niż samochód wynajmującego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2012-03-07 11:35:00
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.03.2012 20:33, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > prowadzenie DG, nie łamie się warunku "przeznaczenia na cele mieszkalne"

    Być może. Jednak właściwy mi Urząd Skarbowy (być może że dzisiaj się
    zmieniły albo przepisy albo praktyka) nie chciał mi przyjąć papierów bez
    tytułu do lokalu w którym by było explicite napisane że wynajmujący
    zezwala na prowadzenie DG w wynajmowanym mieszkaniu.

    Nie, nie próbowałem składać "na dziennik podawczy" ani wysyłać
    poleconym, bo i tak miałem w perspektywie niedługi zakup własnego...

    Poza tym, w/w interpretacja jest IMHO dyskusyjna. Idąc w skrajności -
    czy jeżeli mam działalność polegającą na hodowli jakiegoś robactwa, czy
    też jaką małą manufakturkę czegoś - czy nadal mogę sobie takie coś
    prowadzić we własnym mieszkaniu, byle bym tylko nie wyodrębniał
    specjalnego pomieszczenia?

    No i co z sytuacją, kiedy chce wyodrębnić sobie takie pomieszczenie?
    Zdrowe jest kiedy tu i tu - mieszkasz, tu i tu - pracujesz i jak
    najmniej mieszasz.

    p. m.

  • 38. Data: 2012-03-07 11:40:35
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.03.2012 23:21, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > prawie), często mają tych mieszkań/domów więcej niż jeden, i wtedy
    > nieużywane przez nich osobiście zwykle wynajmują. Tak jakoś wyszło, choć

    Poza tym, łatwiej jest się sprężyć i spłacić ratę kredytu (bo musisz),
    niż odłożyć jakąś kwotę na poczet mieszkania za 20 lat.

    Trzeba albo mieć spore nadwyżki, albo naprawdę niezłej determinacji i
    twardej dupy, żeby bezwzględnie miesiąc w miesiąc odłożyć jakąś kwotę,
    nie przejmując się że dziecko, że matka, że lekarz, że jakiś inny
    superpilny wydatek.

    Załóżmy że mam do odłożenia 400zł na mieszkani (nie mam innych
    dodatkowych środków) oraz akurat trzeba 400zł na np. lekarstwa dla
    teściwej w trudnej sytuacji. Nie wyobrażam sobie że powiem "kochanie,
    twoja mama musi sobie znaleźć gdzie indziej 400zł, my musimy odłożyć na
    mieszkanie, bo inaczej nie kupimy za 15 lat, tylko za 15 lat i 1
    miesiąc" i wygram spór :).

    p. m.

  • 39. Data: 2012-03-07 12:47:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 07 Mar 2012 12:40:35 +0100, m napisał(a):

> [...]
    > twardej dupy, żeby bezwzględnie miesiąc w miesiąc odłożyć jakąś kwotę,
    > nie przejmując się że dziecko, że matka, że lekarz, że jakiś inny

    Trzeba miec naprawde twarda dupę, żeby brać kredyt na 30 lat kiedy może się
    okazać, że ani mieszkania, ani pieniędzy, za to długi się dostanie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 40. Data: 2012-03-07 13:06:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-07, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > twardej dupy, żeby bezwzględnie miesiąc w miesiąc odłożyć jakąś kwotę,
    > nie przejmując się że dziecko, że matka, że lekarz, że jakiś inny

    Możesz się zapisać do jakiegoś PSO, które będzie sankcjonować wypłaty
    przed określonym czasem.

> [...]
    > twoja mama musi sobie znaleźć gdzie indziej 400zł, my musimy odłożyć na
    > mieszkanie, bo inaczej nie kupimy za 15 lat, tylko za 15 lat i 1

    Błąd polega na założeniu "mam do odłoszenia", czyli "mam wolne środki".
    Nie masz. To są środki przeznaczone na X i już. Tak jak masz środki
    na ZUS, kredyt, podatek, czy jedzenie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl