  • 1. Data: 2005-08-29 16:29:54
    Temat: Próba włamania czy pomyłka ?
    Od: " MalyD" <s...@g...pl>

    Witam

    Oto Co mnie dzisiaj spotkało. Szedłem sobie obok mojego banku no i wpadłem
    zobaczyć co tam na koncie słychać. Loguje się (BPH na ich komputerze) a tu
    konto zablokowane ? Wielkie moje zdziwienie czemu. Pytam pracownika, na
    szczęście ten zawsze potrafi pomóc i załatwić sprawę do końca i tłumaczy mi że
    konto zostało zablokowane dlatego że ktoś 5 raz błędnie wprowadził użytkownika
    i hasło. Prszeszedłem ponowną procedurę rejestracji pozmieniałem wszystkie
    możliwe hasła. Zagladam do zdarzeń a tam widze ze wtedy gdy byłem w pracy ktos
    próbował sie zalogować spisałem adres IP sprawdzam teraz w domu adres na
    stronie http://net-ip.info/ a tu wychodzi jeden z operatorów regionalnych. co
    o tym myslec przypadek, niewiedza osoby z drugiej strony czy próba włamania.
    Komputer w domu z antyvirem z firewallem regularnie sprawdzany ?
    Czy tą sprawę warto zgłaszac na policję ?

    Pozdrawiam
    MalyD

  • 2. Data: 2005-08-29 17:08:04
    Temat: Re: Próba włamania czy pomyłka ?
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <devd62$7gc$1@inews.gazeta.pl> MalyD napisal(a):

> [...]
    [...]
    > Czy tą sprawę warto zgłaszac na policję ?

    Ja bym zgłosił.
    Przez przypadek 5 razy się nie pomylił. Jeśli próbował na chybił trafił to trzeba
    go postraszyć aby się tak nie bawił. A jak z jakiegoś snifera to go może akurat
    złapią.
    Tak czy tak - zgłosić.

  • 3. Data: 2005-08-29 17:11:34
    Od: mm <m...@m...com>

    Jedna z możliwości to że ktoś z rodziny mógł zrobić swój własny keylogger
    żeby przechwycić hasło do banku ze wspólnego komputera. Wtedy antywirus go
    nie rozpozna bo to nowy typ jeszcze nie używany. Druga możliwość to taki
    żadko używany i dlatego nie rozpoznany jeszcze przez antywirus keylogger
    przypadkowo zainstalowany z jakimś pirackim oprogramowaniem albo z apletem
    javy do internet explorera.

  • 4. Data: 2005-08-29 17:25:58
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    mm <m...@m...com> wrote:
> [...]
    > przypadkowo zainstalowany z jakimś pirackim oprogramowaniem albo z apletem

    Gdyby był keylogger, to logowanie do banku byłoby chyba udane, nie?

    P.

  • 5. Data: 2005-08-29 17:33:09
    Od: " " <s...@g...pl>

    Sprawa Wyglada Tak

    1. nie używam IE tylko Opery
    2. Nikt z rodziny nie korzysta z komputera bo sie nie zna
    3. To pismo powinno nazywać się "Doniesienie o próbie popełnienia
    przestępstawa" i zawierać wszystkie dane. Zostawia się to na komendzie
    miejskiej
    4. Zastotsowałem następujace środki bezpieczeństwa
    - nie logowac się przez jakiś czas z domu (choć tydzien temu reinstalowałe XP
    teraz mam SP2 i wszystkie łaty)
    - ustawiłem powiadamianie SMS-em o próbie nieudanego logowania
    - pozmieniałem wszystkie hasła
    - czas pokaże. jutro wysmaruje pismo tylko musze sie dokopac do odpowiedniego
    artykułu KK

    Pozdrawiam
    MalyD

  • 6. Data: 2005-08-29 17:42:32
    Od: "kpiasek" <k...@p...fm>

    wg mnie przypadek
    sam kilka razy podawalem (jakis rok temu kiedy to do banku logowalem sie raz
    na miesiac albo zadziej) bedny idenfikator przy logowaniu i jest mozliwe ze
    przypadkowo zablokowalem komus konto (przepraszam zato)

  • 7. Data: 2005-08-29 17:53:15
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    kpiasek napisał(a):
> [...]
    > na miesiac albo zadziej) bedny idenfikator przy logowaniu i jest mozliwe ze
    > przypadkowo zablokowalem komus konto (przepraszam zato)

    Wydaje mi się, że nawet login nie jest przypadkowy.

  • 8. Data: 2005-08-29 18:05:18
    Od: mm <m...@m...com>

    To mógł być inny rodzaj programu szpiegującego który zamiast przechwytywać
    klawiaturę, spisywał loginy z pliku konfiguracyjnego przeglądarki. Są
    przeglądarki które zapisują same loginy bez haseł.

  • 9. Data: 2005-08-29 19:24:41
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    seba <s...@w...wroc.pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że nawet login nie jest przypadkowy.

    Zależy w jakim banku - np. w mBanku czy Multibanku to jest po prostu osiem
    cyfr. Wpiszesz jakieś przypadkowe 03817215 i możesz komuś zablokować konto.

    P.

  • 10. Data: 2005-08-29 21:49:34
    Od: "Tytus" <S...@...com>

    > Loguje się (BPH na ich komputerze) a tu konto zablokowane ?

    > Komputer w domu z antyvirem z firewallem regularnie sprawdzany ?

    widac logujesz sie nie tylko na swoje zaufanej maszynie...