    From: "ra9om1ak" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Prosze o pomoc w doborze kredytu hipotecznego
    Date: Sat, 10 Mar 2007 19:23:26 +0100

    Witam

    Nosze sie z zamiarem kupna mieszkania na rynku wtornym. Posiadam wklad
    wlasny w wysokosci 45 tys., wartosc nieruchomosci to ok. 110 tys. zl. Dochod
    ksztaltuje sie na poziomie 1100 zl netto, lecz jestem w stanie placic
    wiecej, niz wynika to z dochodow. Ot, jak to zwykle bywa, rodzina pomaga.
    Takze, chodzi tylko o zdolnosc kredytowa i o mozliwosc szybszej splaty bez
    dodatkowych kosztow. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Aha, zdolnosc kredytowa
    bylaby liczona oczywiscie tylko na mnie, w kwestii scislosci. W kilku
    bankach liczylem zdolnosc kredytowa na www, spelniam warunki.

    W zwiazku z tym mam pare pytan.
    1) czy warto brac kredyt w CHF i ewentualnie przewalutowac w trakcie splaty,
    jakby byla jakas lipa ze wzrostem kursu CHF ? okres kredytowania bylby
    bardzo dlugi, 30-40 lat. Czy lepiej wziac w PLN ?
    2) czy mozna placic powiedzmy 2,3 raty miesiecznie bez zadnych dodatkowych
    oplat ? W pko bp kiedys powiedzieli mi, ze to trzeba wczesniej dac
    znac...zeby zaplacic kilka rat w 1 miesiacu. Chcialbym po prostu placic 2,3,
    czy tam 5 rat na wskazane konto banku bez dodatkowych "uprzedzen". Takie cos
    jest mozliwe ?
    3) na jakie zapisy w umowe kredytowej trzeba zwracac uwage ? wszystkie banki
    kusza swoimi promocjami, 0 zl za to, za tamto... Zapewne znacie te zapisy,
    wielu Was pracuje w branzy, na co powieniem zwracac uwage ? Troche sie
    oczytalem, lecz ciezko mi zrozumiec niektore rzeczy
    4) czy znajac koszty mieszkania mozna policzyc wszystkie koszty notarialne,
    etc. (110 tys.) ?
    5) czy majac delikatnie mowiac skromna wiedze ;) na ten temat powieniem
    skorzystac z jakiegos posrednictwa, typu Expander ?

    Jezeli cos nie sprecyzowalem, prosze pytac, chetnie odpowiem.

    Dziekuje z gory, pozdrawiam. Prosze takze o zrozumienie za popelnienie
    takiego posta, napisalem jak najlepiej umialem...

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl