  • 1. Data: 2007-03-10 18:23:26
    Temat: Prosze o pomoc w doborze kredytu hipotecznego
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Witam

    Nosze sie z zamiarem kupna mieszkania na rynku wtornym. Posiadam wklad
    wlasny w wysokosci 45 tys., wartosc nieruchomosci to ok. 110 tys. zl. Dochod
    ksztaltuje sie na poziomie 1100 zl netto, lecz jestem w stanie placic
    wiecej, niz wynika to z dochodow. Ot, jak to zwykle bywa, rodzina pomaga.
    Takze, chodzi tylko o zdolnosc kredytowa i o mozliwosc szybszej splaty bez
    dodatkowych kosztow. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Aha, zdolnosc kredytowa
    bylaby liczona oczywiscie tylko na mnie, w kwestii scislosci. W kilku
    bankach liczylem zdolnosc kredytowa na www, spelniam warunki.

    W zwiazku z tym mam pare pytan.
    1) czy warto brac kredyt w CHF i ewentualnie przewalutowac w trakcie splaty,
    jakby byla jakas lipa ze wzrostem kursu CHF ? okres kredytowania bylby
    bardzo dlugi, 30-40 lat. Czy lepiej wziac w PLN ?
    2) czy mozna placic powiedzmy 2,3 raty miesiecznie bez zadnych dodatkowych
    oplat ? W pko bp kiedys powiedzieli mi, ze to trzeba wczesniej dac
    znac...zeby zaplacic kilka rat w 1 miesiacu. Chcialbym po prostu placic 2,3,
    czy tam 5 rat na wskazane konto banku bez dodatkowych "uprzedzen". Takie cos
    jest mozliwe ?
    3) na jakie zapisy w umowe kredytowej trzeba zwracac uwage ? wszystkie banki
    kusza swoimi promocjami, 0 zl za to, za tamto... Zapewne znacie te zapisy,
    wielu Was pracuje w branzy, na co powieniem zwracac uwage ? Troche sie
    oczytalem, lecz ciezko mi zrozumiec niektore rzeczy
    4) czy znajac koszty mieszkania mozna policzyc wszystkie koszty notarialne,
    etc. (110 tys.) ?
    5) czy majac delikatnie mowiac skromna wiedze ;) na ten temat powieniem
    skorzystac z jakiegos posrednictwa, typu Expander ?

    Jezeli cos nie sprecyzowalem, prosze pytac, chetnie odpowiem.

    Dziekuje z gory, pozdrawiam. Prosze takze o zrozumienie za popelnienie
    takiego posta, napisalem jak najlepiej umialem...

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2007-03-10 19:38:32
    Temat: Re: Prosze o pomoc w doborze kredytu hipotecznego
    Od: "Karol S." <k...@z...pl>

    ra9om1ak napisał(a):

    > 1) czy warto brac kredyt w CHF i ewentualnie przewalutowac w trakcie
    > splaty, jakby byla jakas lipa ze wzrostem kursu CHF ? okres kredytowania
    > bylby bardzo dlugi, 30-40 lat. Czy lepiej wziac w PLN ?

    Tego nie wie nikt. Możesz co najwyżej rozpętać świętą wojnę na grupie :)
    Przejrzyj archiwum, poznasz wszystkie za i przeciw.

> [...]
    > wczesniej dac znac...zeby zaplacic kilka rat w 1 miesiacu. Chcialbym po
    > prostu placic 2,3, czy tam 5 rat na wskazane konto banku bez dodatkowych

    Możliwe, ja tak mam. Trzeba użyć banku, w którym ratę spłaca się zwykłym
    przelewem. Zwykle taki bank nie prowadzi ci konta ROR, a służy tylko do
    kredytu. Wtedy możesz po prostu przelać większą kwotę. Zwróć uwagę aby
    bank nie pobierał prowizji za nadpłatę kredytu.

    > 3) na jakie zapisy w umowe kredytowej trzeba zwracac uwage ? wszystkie
    > banki kusza swoimi promocjami, 0 zl za to, za tamto... Zapewne znacie te
    > zapisy, wielu Was pracuje w branzy, na co powieniem zwracac uwage ?

    Na wszystko :) Zwłaszcza to to jest dla ciebie niezrozumiałe. Promocje
    powinny być zapisane w umowie.

    > Troche sie oczytalem, lecz ciezko mi zrozumiec niektore rzeczy

    To pytaj. Najlepiej zanim podpiszesz umowę :)

    > 4) czy znajac koszty mieszkania mozna policzyc wszystkie koszty
    > notarialne, etc. (110 tys.) ?

    Chyba tak, ale nie pamiętam dokładnie. Odwiedź notariusza i ładnie
    poproś, to ci wszystko wyliczą.

    > 5) czy majac delikatnie mowiac skromna wiedze ;) na ten temat powieniem
    > skorzystac z jakiegos posrednictwa, typu Expander ?

    Nie zaszkodzi, ale warto wszystko przemyśleć i przeliczyć samemu.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2007-03-11 08:37:33
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    On 10 Mar, 19:23, "ra9om1ak" <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jakby byla jakas lipa ze wzrostem kursu CHF ? okres kredytowania bylby
    > bardzo dlugi, 30-40 lat. Czy lepiej wziac w PLN ?

    Moim zdaniem: zarabiasz w złotówkach - zadłużaj się w złotówkach. Ale
    nie każdy się ze mną zgodzi.

> [...]
    > czy tam 5 rat na wskazane konto banku bez dodatkowych "uprzedzen". Takie cos

    Za wcześniejszą spłatę kredytu banki pobierają prowizję. Na stronach
    internetowych banków są zamieszczone Tabele prowizji i opłat. Poszukaj
    w banku, w którym chcesz wziąć kredyt.

> [...]
    > wielu Was pracuje w branzy, na co powieniem zwracac uwage ? Troche sie
    > oczytalem, lecz ciezko mi zrozumiec niektore rzeczy

    Przeczytaj uważnie umowę. To nie jest jakaś wiedza tajemna. W razie
    wątpliwości pytaj na forum. Ktoś Ci pomoże.

    > 4) czy znajac koszty mieszkania mozna policzyc wszystkie koszty notarialne,
    > etc. (110 tys.) ?

    Tu masz kalkulator do wyliczania tych kosztów. Usuń prowizję
    pośrednika. Z notariuszem o taksę notarialną możesz się targować. W
    skrócie można powiedzieć, że łązne koszty transakcyjne zakupu
    nieruchomości to około 4-5 procent. W Twoim przypadku to 4.137,20 zł.
    Może coś urwiesz z taksy notarialnej :-)

    http://www.nawigator.biz/kalkulator.php

    pozdrawiam,
    MARIO

  • 4. Data: 2007-03-15 21:50:47
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

> [...]
    > kredytu. Wtedy możesz po prostu przelać większą kwotę. Zwróć uwagę aby
    > bank nie pobierał prowizji za nadpłatę kredytu.

    Ostrożnie bo jeśli zapis w umioe kredytowej mówi o uprzedzeniu Banku o takim
    zamiarze to pomimo że przlejesz na rach kasę niekoniecznie system musi ją
    zakwalifikować jako spłatę kapitału a ot najwyżej jako ekstra środki na
    technicznym rachunku na 0% :)

    Dawidek