  • 31. Data: 2011-10-04 20:21:40
    Temat: Re: Prysnęły nadzieje
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > nieograniczoną ilość pieniędzy bez żadnych zabezpieczeń.
    > W rzeczywistości każdy z nas ręczy za tę pożyczkę całym swoim majątkiem a
    > jeśli go nie starcza, to przychodzą okresy nędzy.
    >
    > Nie wiem czy ten układ da się zmienić tak jak ty byś tego oczekiwał. Ty
    > mówisz o prawdziwych bankach tzn. takich które są swoistymi funduszami
    > powierniczymi albo kasami depozytowymi. Takie banki nie oferowałby niczego
    > rządom. Trzymałyby kasę twardą ręką i nie pożyczałby rządom kasy na słowo
    > honoru. Jaki byłby zatem sens ich istnienia? Dla zwykłych ludzi?

    Wiesz jaki kiedyś zastaw dawały rządy bankom za kredyty? Pewnie w głowie by
    Ci się nie pomieściło. Banki od rządzących, w zamian za kredyt, dostawały
    prawo do ściągania podatków z danego obszaru. Patrz jakie proste. Rząd nie
    spłacał długu w terminie to bank automatycznie przejmował, zgodnie z umową,
    pobieranie podatków z danego, wcześniej w umowie określonego, obszaru. To
    były jednak bardzo trudne czasy dla bankierów. Tracili życie. To był
    najprostszy sposób spłaty długów. Gwarantowanie wkładów ludziom, którzy mają
    pieniądze większe, podatkami ludzi, którzy mają pieniądze mniejsze to dla
    mnie działanie mocno nieprzyzwoite. Oczywiście w/g mojego poczucia
    przyzwoitości. Takie banki jak proponuje miały by taki sens, ze silniejszy
    nie pasożytowałby na słabszym. Każdy by sobie sam podzielił pieniądze. Cześć
    by zainwestował przez bank inwestycyjny, a część by trzymał w banku
    depozytowym na bieżące potrzeby i rozliczenia. Każdy by te części dobrał
    zgodnie ze swoją skłonnością do ryzyka. Oczywiście z tego interesu wypadają
    politycy ze swoim teatrem, który obserwujemy, za nasze pieniądze. Ale
    politycy są dziś w 100% zależni od naszej świadomości biegu spraw i od
    naszej kartki wyborczej. Główna przeszkoda to nie politycy tylko nasze
    wyobrażenie o tym co jest możliwe. Bariery są w naszych głowach. W milinach
    naszych głów. Emisja pieniądza, o której wspominasz, to już inna historia i
    nie musi mieć powiązania z takim systemem bankowym.

  • 32. Data: 2011-10-04 20:24:14
    Temat: Re: Prysn??y nadzieje
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Archangell wrote:

    > Ciekawe co jutro napiszesz.

    Jutro dobiorę eskę :)

  • 33. Data: 2011-10-04 21:25:48
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

> [...]
    > prywatne, ale tak w rzeczywistości nie jest. Banki-państwo to
    > nierozerwalny
    > układ. Jedno bez drugiego nie może już istnieć.

    Tym bardziej to dobra okazja zebrać podatek w postaci wyparowanie kasy
    ludzi.
    Państwo się nie kryguje w żadnym innym obszarze co do tego, to dlaczego
    miałoby w tym.
    Oczywiście w takim zakresie, w jakim politycu uznają że nie wqrwią ludzi na
    tyle, aby stracić pracę.

  • 34. Data: 2011-10-04 21:27:41
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    > Przecież odpowiedziałem - MY.
    > Nie napiszę że król, bo nie mamy króla. Zresztą tam gdzie mają króla nie
    > mają takich problemów ....

    co???????????

  • 35. Data: 2011-10-04 21:28:36
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Ja tam przegrywam wszystkie wybory od 1993 roku więc nie czuję się
    > odpowiedzialny .....

    Endriu, to nie ma sensu co napisałeś.
    Nie czujesz się odpowiedzialny, że przegrałeś wszystkie wybory???

  • 36. Data: 2011-10-04 21:30:20
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    > To kupuj! Lepiej jednak poczekaj az zacznę pisać o sznurku, skoku z 10
    > piętra itp. wtedy będziesz miał jasny sygnał, że trza kupić ;)

    albo nawet długoterminowego, oczywiście nic ttu nie wróżę tylko mówię o
    psychologii

    root, większość ludzi widzi czarno w dołku a kupuje w euforii na maksach
    to normalne; tak było jest i będzie

  • 37. Data: 2011-10-04 21:31:40
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    > Czasami tak mam - z reguły wtedy jak uprę się grać przeciw trendowi :).

    ale banałem pojechałeś
    a jak oznaczasz trend?

  • 38. Data: 2011-10-04 21:33:11
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > Jutro dobiorę eskę :)

    podoba mi się to bo na maksach widziałeś tylko kosmos
    teraz jak sie zwaliło o 30% ostatnio napisałeś że trend sie zmienił
    :)

  • 39. Data: 2011-10-04 21:54:29
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2011 22:21:40 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > pobieranie podatków z danego, wcześniej w umowie określonego, obszaru. To
    > były jednak bardzo trudne czasy dla bankierów. Tracili życie. To był

    Ciekawe. Takiego cuda nie znałem.
    Chociaż dzisiaj jest podobnie ale bardziej przyzwoicie: Prywatna firma,
    ktorej inna firma budżetowa wisi pieniądze ale nie jest w stanie zapłacić,
    może wierzytelność "odliczyć" sobie od podatku - o ile jeszcze nie
    zbankrutowała i ma od czego odliczać;)

> [...]
    > naszych głów. Emisja pieniądza, o której wspominasz, to już inna historia i
    > nie musi mieć powiązania z takim systemem bankowym.

    Bariery w głowach bardzo często pękały i mieliśmy różne rewolucje. Nie wiem
    czy akurat tego chcę. Kartka do głosowania, co by nie mówić, jest "bronią"
    mało efektywną.
    Jeśli chodzi o mentalność i przyzwyczajenia, to tak jak pisałeś niedawno,
    całe te finansowe bagienko, nie jest dla ludzików najważniejsze a
    większość starego pokolenia nie odróżnia "banku" od PKO. Młodzież ma na
    razie wszystko w d... i przesiąka karierowiczostwem, posłuszeństwem wobec
    szefów. Nie interesujemy się w zasadzie niczym. Ciągle piszę i gadam o tym
    że władza nie pochodzi już od Boga więc powinna wykazywać trochę skromności
    a my powinniśmy czcić, ale co to daje? Pójdziemy za 3 dni z kartkami i
    znowu wygra najładniejszy gość w najładniejszym garniturze. I znowu kwiaty,
    wstęgi, malowanie trawy na zielono, kolejny wielki i genialny, w połowie
    boski cesarz będzie patrzał na motłoch zza przyćmionej szyby swojej
    limuzyny. Takich ich chcemy widzieć i takich wybierzemy.

  • 40. Data: 2011-10-04 22:04:00
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 23:30:20 +0200, skippy napisał(a):

    > albo nawet długoterminowego, oczywiście nic ttu nie wróżę tylko mówię o
    > psychologii
    >
    > root, większość ludzi widzi czarno w dołku a kupuje w euforii na maksach
    > to normalne; tak było jest i będzie

    To znaczy z akcji wyszedłem w maju więc to co się dzieje teraz mnie nie
    dotyczy. W zasadzie to nadarza się okazja do euforycznych zakupów.
    Bardziej drażni mnie moja nieumijętność przewidzenia czegokolwiek na
    walutach, goldzie i sylwku a na dodatek przegrałem zakład z kol. Zbyszkiem.
    To bardzo frustrujące ;(