    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Prysnęły nadzieje
    Date: Tue, 4 Oct 2011 23:54:29 +0200
    <j6f6qm$34f$1@inews.gazeta.pl> <m...@4...net>
    <j6fda9$m4f$1@inews.gazeta.pl>
    <1d9cfrqkzaeox$.pyvh3avho79k$.dlg@40tude.net>
    <j6fgjm$435$1@inews.gazeta.pl> <j6fgn6$tm8$1@news.onet.pl>
    <j6fjo1$ebk$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <j6fpsl$5aa$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2011 22:21:40 +0200, totus napisał(a):

    > Wiesz jaki kiedyś zastaw dawały rządy bankom za kredyty? Pewnie w głowie by
    > Ci się nie pomieściło. Banki od rządzących, w zamian za kredyt, dostawały
    > prawo do ściągania podatków z danego obszaru. Patrz jakie proste. Rząd nie
    > spłacał długu w terminie to bank automatycznie przejmował, zgodnie z umową,
    > pobieranie podatków z danego, wcześniej w umowie określonego, obszaru. To
    > były jednak bardzo trudne czasy dla bankierów. Tracili życie. To był
    > najprostszy sposób spłaty długów.

    Ciekawe. Takiego cuda nie znałem.
    Chociaż dzisiaj jest podobnie ale bardziej przyzwoicie: Prywatna firma,
    ktorej inna firma budżetowa wisi pieniądze ale nie jest w stanie zapłacić,
    może wierzytelność "odliczyć" sobie od podatku - o ile jeszcze nie
    zbankrutowała i ma od czego odliczać;)

> [...]
    > depozytowym na bieżące potrzeby i rozliczenia. Każdy by te części dobrał
    > zgodnie ze swoją skłonnością do ryzyka. Oczywiście z tego interesu wypadają
    > politycy ze swoim teatrem, który obserwujemy, za nasze pieniądze. Ale
    > politycy są dziś w 100% zależni od naszej świadomości biegu spraw i od
    > naszej kartki wyborczej. Główna przeszkoda to nie politycy tylko nasze
    > wyobrażenie o tym co jest możliwe. Bariery są w naszych głowach. W milinach
    > naszych głów. Emisja pieniądza, o której wspominasz, to już inna historia i
    > nie musi mieć powiązania z takim systemem bankowym.

    Bariery w głowach bardzo często pękały i mieliśmy różne rewolucje. Nie wiem
    czy akurat tego chcę. Kartka do głosowania, co by nie mówić, jest "bronią"
    mało efektywną.
    Jeśli chodzi o mentalność i przyzwyczajenia, to tak jak pisałeś niedawno,
    całe te finansowe bagienko, nie jest dla ludzików najważniejsze a
    większość starego pokolenia nie odróżnia "banku" od PKO. Młodzież ma na
    razie wszystko w d... i przesiąka karierowiczostwem, posłuszeństwem wobec
    szefów. Nie interesujemy się w zasadzie niczym. Ciągle piszę i gadam o tym
    że władza nie pochodzi już od Boga więc powinna wykazywać trochę skromności
    a my powinniśmy czcić, ale co to daje? Pójdziemy za 3 dni z kartkami i
    znowu wygra najładniejszy gość w najładniejszym garniturze. I znowu kwiaty,
    wstęgi, malowanie trawy na zielono, kolejny wielki i genialny, w połowie
    boski cesarz będzie patrzał na motłoch zza przyćmionej szyby swojej
    limuzyny. Takich ich chcemy widzieć i takich wybierzemy.