    From: Jazz <j...@l...tvtom.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Date: Wed, 12 Nov 2008 17:01:25 +0100

    Moja znajoma podała w swoim zakładzie pracy zły nr konta. Niestety to nie
    była to zwykła pomyłka w cyfrach rachunku (z resztą mało prawdopodobne
    pomylić się tak, żeby suma kontrolna się zgadzała). Po prostu kilka lat
    temu w banku PKO BP była jakaś reorganizacja - powstał nowy oddział i moja
    znajoma została terytorialnie przypisana do tego nowego oddziału. Wiązało
    się to ze zmianą nr konta. Dotychczasowy nr konta znajomej, jak się teraz
    okazało, trafił do innego klienta. Moja znajoma po prostu podał nr konta
    jaki miała kilka lat temu.

    Przelew z zakładu pracy poszedł na dane mojej znajomej, ale bank twierdzi,
    że od czasu wprowadzenia IBAN nie ma obowiązku sprawdzania czy dane osobowe
    adresata przelewu zgadzają się z danymi właściciela konta, zatem przelewu
    cofnąć nie mogą. Bank twierdzi ponadto, że zwrot tych pieniędzy zależy
    wyłącznie od dobrej woli właściciela rachunku (co wydaje mi się co najmniej
    dziwne). Podobno próbowali się z nim skontaktować, ale bezskutecznie.

    Co na to prawo? Jakie ma ona możliwości odzyskania tych pieniędzy?

    --
    Jazz
    http://jazz.prv.pl