  • 11. Data: 2006-02-02 13:57:38
    Temat: Re: Przez internet mozna krasc do woli
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "P" <s...@o...pl> writes:

    > zrezygnuję - ich karty VE mają wyłączoną walidację PINem, zawsze w sklepie
    > żądają tylko podpisu i jak Cię nawet okradną, to i tak nic nie zrobisz, bo bank
    > jest w prawie - swoim.

    Przeciez z pinem jest jeszcze gorzej.

    MJ

  • 12. Data: 2006-02-02 13:59:51
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-02-02 14:40- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Michal Jankowski, gdy pisał(a):

    > Kelner nie podejrzy, ale to nie jest jedyna droga...
    >
    > Zreszta sluchy chodza, ze mozna (bylo?) podac te trzy cyferki dowolne...
    >
    > A czy karty z zamalowanymi cyferkami nie zakwestionuje ktos w sklepie?
    > Ze przerabiana, pasek na podpis uszkodzony czy cos?
    >
    > MJ

    Też nie wiem, dotychczas starannie dbałem, żeby mój podpis przykrywa
    trefne cyfry. Ale czegóś znielubiłem Raiffeisena i dlatego szukam innego
    Mastera z dobrym pakietem ubezpieczeń podróżnych.

    A co do wątku, to już widać że zaraz się przerodzi w pole do popisu
    tych, którzy się kart płatniczych boją w ogólności, a kredytowych w
    szczególności.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 13. Data: 2006-02-02 13:59:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    legi <l...@l...pl> writes:

    > Ja zawsze przelewam na rachunek z kartą debetową tuż przed zakupem w sklepie.

    To tylko utrudnia kradziez, ale jej nie uniemozliwia...

    MJ

  • 14. Data: 2006-02-02 14:04:48
    Od: legi <l...@l...pl>

    Zgadza się ale ryzyko zmniejsza się dla mnie z 200 razy. Lepszy rydz niż nic.

  • 15. Data: 2006-02-02 16:31:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Powtorze: prasa donosi, ze banki obciazaja klientow WSZYSTKIMI
    > transakcjami przez internet. Wystarczy ze ktos poda numer karty i papa
    > pieniazki.

    W inteligo widocznie nie czytali tego artykułu i zwrócili mi co do
    grosza. :-P

  • 16. Data: 2006-02-02 16:47:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "P" <s...@o...pl> writes:

    > Mnie np. Multibank zrobił w konia, bo nie uznał reklamacji dwóch transakcji
    > przeprowadzonych skradzioną kartą - podpis był ordynarnie podrobiony, zatem
    > niby pretekst, aby obciążyć sklep, ale problem w tym, że do uznania tej
    > reklamacji Multibank zażądał skradzionej karty, aby porównać mój podpis na
    > paragonie z podpisem na karcie.

    Z tym ze w takim przypadku odpowiedzialnosc klienta powinna byc
    ograniczona do 150 euro, natomiast w przypadku fraudow bez fizycznego
    uzycia, lub w przypadku transakcji podrobiona karta posiadacz w ogole
    nie powinien odpowiadac za to.

    Bo niby za co? Zadnej transakcji nie przeprowadzil, ani sie do takiej
    nie przyczynil.

    Czy bank obciaza klienta takze wtedy gdy transakcja zostala przeprowadzona
    przed odebraniem karty z banku przez klienta? A moze wtedy bank sam za
    takie fraudy placi?

    Ogolna teoria (nie tylko w Polsce) zapisu o tym, ze transakcje zdalne
    obciazaja klienta dotyczy przypadku, w ktorym sa to transakcje
    przeprowadzone przez niego. Moze u nas (w ustawie, musialbym sprawdzic,
    albo w regulaminach) takze jakims cudem zabraklo "lub czasopism"?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2006-02-02 17:47:40
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-02-02 17:31- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Wojciech Nawara, gdy pisał(a):

    > W inteligo widocznie nie czytali tego artykułu i zwrócili mi co do
    > grosza. :-P

    Bo tak naprawdę, to nie prasa tylko GW, doniosła (co w przypadku GW
    nawet pasuje), że nie banki, ale JEDEN bank (Raiffeisen) obciążył nie
    klientów, ale JEDNEGO klienta.

    Nie zmienia to faktu, że wystawia to bankowi fatalne świadectwo i zmusza
    do refleksji co do interpretowania zapisów o braku odpowiedzialności
    banku za transakcje bez okazania karty. Jakkolwiek nie wszystkie banki
    taki zapis mają, w końcu Raiffi nie jest wyjątkiem.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 18. Data: 2006-02-02 17:52:53
    Od: legi <l...@l...pl>

    W regulaminie banku czytam "klienta obciążają operacje kartą wykonywane na
    odległość bez jej fizycznego przedstawiania". Nie ma napisane że te
    transakcje mają być wykonane przez klienta, czyli złodziej może zapłącić
    cudzą kartą w internecie i bank obciąży właściciela i może nie zwrócić
    pieniędzy zgodnie z regulaminem.

  • 19. Data: 2006-02-02 18:45:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > Bo tak naprawdę, to nie prasa tylko GW, doniosła (co w przypadku GW
    > nawet pasuje), że nie banki, ale JEDEN bank (Raiffeisen) obciążył nie

    I poparl go w tym arbiter.

    > Nie zmienia to faktu, że wystawia to bankowi fatalne świadectwo i

    I znacznie gorsze arbitrowi.

    > zmusza do refleksji co do interpretowania zapisów o braku
    > odpowiedzialności banku za transakcje bez okazania karty. Jakkolwiek
    > nie wszystkie banki taki zapis mają, w końcu Raiffi nie jest wyjątkiem.

    Wskaz bank, ktory takiego zapisu nie ma.

    MJ

  • 20. Data: 2006-02-02 18:55:21
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Michal Jankowski napisal dnia 2006-02-02 14:19:

    > A to przepraszam. Ale i tak chyba sie prawie nikt nie przejął -
    > wczorajszy wątek ma wszystkiego 6 listów.

    Liczba odpowiedzi jest nietrafnym miernikiem oglądalności czy 'przejmowalności'
    wątku.

    Wyciągasz zbyt szybko wnioski.

    --
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński marcin.kto?k...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm