    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przez internet mozna krasc do woli
    Date: Thu, 02 Feb 2006 17:47:07 +0100

    "P" <s...@o...pl> writes:

    > Mnie np. Multibank zrobił w konia, bo nie uznał reklamacji dwóch transakcji
    > przeprowadzonych skradzioną kartą - podpis był ordynarnie podrobiony, zatem
    > niby pretekst, aby obciążyć sklep, ale problem w tym, że do uznania tej
    > reklamacji Multibank zażądał skradzionej karty, aby porównać mój podpis na
    > paragonie z podpisem na karcie.

    Z tym ze w takim przypadku odpowiedzialnosc klienta powinna byc
    ograniczona do 150 euro, natomiast w przypadku fraudow bez fizycznego
    uzycia, lub w przypadku transakcji podrobiona karta posiadacz w ogole
    nie powinien odpowiadac za to.

    Bo niby za co? Zadnej transakcji nie przeprowadzil, ani sie do takiej
    nie przyczynil.

    Czy bank obciaza klienta takze wtedy gdy transakcja zostala przeprowadzona
    przed odebraniem karty z banku przez klienta? A moze wtedy bank sam za
    takie fraudy placi?

    Ogolna teoria (nie tylko w Polsce) zapisu o tym, ze transakcje zdalne
    obciazaja klienta dotyczy przypadku, w ktorym sa to transakcje
    przeprowadzone przez niego. Moze u nas (w ustawie, musialbym sprawdzic,
    albo w regulaminach) takze jakims cudem zabraklo "lub czasopism"?
    --
    Krzysztof Halasa